• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varadero XL 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja motomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mun ex varre käynnistyi kylmänä tosi huonosti eikä pysynyt käynnissä tyhjäkäynnillä yhtään, ei ryypyllä eikä ilman. Venttiilien välykset oli ihan pielessä. Säädön jälkeen toimi taas kuin junanhissi. :orgmp:

Mulla taas toimii muuten hyvin, mutta tasakaasulla kun loivaan alamäkeen menee ~2500rpm, yskii ja nykii ja poksauttaa välillä ilmansuodattimeen, ruiskukone kyseessä .. Melko vittumainen ajaa.

Mistähän tuota pitäisi lähteä hakemaan vikaa ?

Muoks: Niin ja venttiilivälykset tarkastettu noin 10tkm sitten, olivat kohillaan.

Joo, mä nyt aloin tarkistaa ventiilin välyksiä. Kakkos pytyllä näyttäs pako ventiili olevan suht ok mutta imupuolelle en saa rakotulkin yhtään liuskaa menemää. Mitäs sitten pitää tehdä, ei ole aikaisemmin ventiilien kanssa tarvinnut pelata?

tontze sanoi:
Mulla taas toimii muuten hyvin, mutta tasakaasulla kun loivaan alamäkeen menee ~2500rpm, yskii ja nykii ja poksauttaa välillä ilmansuodattimeen, ruiskukone kyseessä .. Melko vittumainen ajaa.

Mistähän tuota pitäisi lähteä hakemaan vikaa ?

Muoks: Niin ja venttiilivälykset tarkastettu noin 10tkm sitten, olivat kohillaan.

Omassa Varressa samaa oiretta, nyt just on tuolla huollossa jossa katsoo venttiilit samalla, saas nähdä on mitään vaikutusta ja onko yleensä mitään säädettävääkään. Etuvaimennin tihkuu ja siihen uutta osaa ml. jäykempää jousta kun minulle se on löysähkön oloinen. Jotain varmistelevia vaihtoja samalla kun 80tkm alkaa olla täynnä. Tuo Palmerin pleksi on loistava, ei tarvii tulppia alle satasen nopeuksissa. Samoin nuo Mivv- vaimentimet on hyvä-ääniset ihan killereiden kanssa.

Jouni K sanoi:
Omassa Varressa samaa oiretta, nyt just on tuolla huollossa jossa katsoo venttiilit samalla, saas nähdä on mitään vaikutusta ja onko yleensä mitään säädettävääkään. Etuvaimennin tihkuu ja siihen uutta osaa ml. jäykempää jousta kun minulle se on löysähkön oloinen. Jotain varmistelevia vaihtoja samalla kun 80tkm alkaa olla täynnä. Tuo Palmerin pleksi on loistava, ei tarvii tulppia alle satasen nopeuksissa. Samoin nuo Mivv- vaimentimet on hyvä-ääniset ihan killereiden kanssa.

Kerrohan tuloksia tänne jos ajo paranee, ja mitä siellä sitten tehtiin :)

xl 1000 offroad sanoi:
Joo, mä nyt aloin tarkistaa ventiilin välyksiä. Kakkos pytyllä näyttäs pako ventiili olevan suht ok mutta imupuolelle en saa rakotulkin yhtään liuskaa menemää. Mitäs sitten pitää tehdä, ei ole aikaisemmin ventiilien kanssa tarvinnut pelata?

Nokka-akseli pitää ottaa irti ja nostajan alla oleva säätöpala vaihtoon. Jos ei ole osaamista itsellä kannattaa viedä korjaamolle jossa homma kyllä hoituu.

tontze sanoi:
Kerrohan tuloksia tänne jos ajo paranee, ja mitä siellä sitten tehtiin :)

Ei tarvinnut venoja säätää lainkaan, kaikki kohdallaan. Itselläni tuo kakominen ilmenee tuossa hieman alle kolmentonnin kierroksen tasakaasulla. Kuulemani/ lukemani mukaan pääsyy lie laihat seokset mutta kun tuon välttäminen onnistuu pykältämällä ja kaasunkäytöllä niin ei ole hirveesti haittaa ollut vaikkakaan ei se nyt kivalta hetkellään tunnu.
Etupää on nyt jäykempi ja tuntuukin hyvältä lyhyen kotiinpaluumatkan perusteella. jos se tästä hieman lämpenis ja töiltään ehtisi ajelemaan erinäisiä reittejä niin sais paremman kuvan jäykemmistä jousista ja öljystä...

Olkaapas tarkkoina kun käytätte tankkia pois paikalta. Itsellä jäi bensakorkin hukkaputki litistyksiin tankin alle ja tästä seurasi että kun pesin pyörän niin vesi ei mennytkään hukkaputkea pitkin pois vaan meinas murahtaa tankkiin:)-

Tuhannen koeajetun kilometrin jälkeen voin todeta että tulipa hyvä tuosta keulasta.
Mototrimmin Tapsa pisti iskunvaimennuksen kohdilleen ja jopa minäkin huomaan eron entiseen vaikka
varmasti ehdin tottua hitaasti entiseen. Hyperpron jouset ja uutta öljyä, hieman tiukensin takavaimennustakin ja nyt menee hienosti.

No niin olis eka työmatka takana ja muutama muu kilometri :jpstyle: .. olis kyssäreitä
1. jos ei ole 2v.. vaihdettu jarrunesteitä niin onko kiire jo ?
2. miksi kello nollaantuu ku käynnistää (olisko akku?)
3. :orgmp: miks toi honda on niin hauska peli ?

kiitti etukäteen....

Bacalao sanoi:
No niin olis eka työmatka takana ja muutama muu kilometri :jpstyle: .. olis kyssäreitä

kiitti etukäteen....

Tietty riippuu missä ja miten pyörä säilytetään ja miten paljon ajetaan. Hyvä ne ois vaihtaa ainakin sen parin vuoden välein, kuulemma.

Vois hyvin olla että käy jännite liian alhaalla, jos on akulla ikää niin muutama kymppi kiinni siihen ja uutta tilalle.

Jotkut pyörät tuntuu sopivammalta itselle kuin toiset, siitä se tuntuma tulee. Muutama vuosi samalla niin voi jo joku toinen olla jotenkin muka parempi . Joitain jo itse kokeillut mutta eipä ole iskenyt. Vielä.

hep! :orgmp:

dodiin eka ratapäivä takana varaeerolla. Oli muuten hauskaa, vähän jalkatapit raapi asfalttia mutta kun on viimeiset 8v ajanut kyykyllä niin ei oo helppoa opetella uusia tuulia :cruising: nyt on uusi agm (exide) akku kiinni ja kovaa ajoo!!

Mulla seiso 99 kaasari varre kuukauden käyttämättä ja nyt ei kestä kaasua vaan sammuu jos pikkusenkin raottaa. Ryypyllä käy vähän aikaa. Oisko neuvoja tumpelolle.

Millaista pleksiä suosittelette himpun yli 180cm kuskille?
Nyt pyörässä on MRA:n 48cm korkea säädettävällä lipalla oleva pleksi.
Jumalaton meteli kypärässä ja lipan asennon muuttaminen ei vaikuta juurikaan.
Hieman kyyristymällä hiljenee.
Onko homma niin yksinkertainen,että hommaan vain korkeamman pleksin?

JHJ sanoi:

Mulla on SD01 malliin itselleni vähän liian korkea.Jos sulla sama malli, niin vaihto?

raulo1 sanoi:
Mulla on SD01 malliin itselleni vähän liian korkea.Jos sulla sama malli, niin vaihto?

Hittolainen,unohdin mainita et mulla on 2010 valmistettu pyörä,eli onkos tuo nyt sitten SD02.
Ei siis taida olla samanlaiset pleksit.

JHJ sanoi:

Tätä kysymystä on tässäkin ketjussa käsitelty melko monta kertaa, itse ratkaisin asian Givin pleksillä ja asentamalla http://www.palmerproducts.co.uk Varaderolle tehdyn kiinnikkeen. Loistava minulle.

Jouni K sanoi:
Tätä kysymystä on tässäkin ketjussa käsitelty melko monta kertaa, itse ratkaisin asian Givin pleksillä ja asentamalla http://www.palmerproducts.co.uk Varaderolle tehdyn kiinnikkeen. Loistava minulle.

Juu,nuo aiemmat on luettu läpi,mutta ei sieltä mun mielestä vielä semmoista takuu varmaa ratkaisua löytynyt.
Täytyy tuo Palmerin systeemi katsella iltasella,kun nyt ei jostain syystä niiden sivut toimineet mun tabletissa...

Back