Kekke sanoi:Hei kirjanoppineet. Mistä mahtas saada jotain laatulaakeria Varapyörän takarenkaalle.
Vai ootteko tyytyneet "honda" merkkisiin ?
Meinasin tuossa takasen vaihdon yhteydessä laitattaa uudet laakerit samalla taakse.
Sitten toinen, swingin laakeroinnin rasvaus. Saako ne swingin akselin kohdalla olevat muovitulpat ihan perinteisesti kiertämällä auki? Vois sitten tönäistä helapaskan vaseliinia täyteen....
T:k
Sinä se meinaat pelata todella varman päälle jos nyt jo meinaat takalaakerit vaihtaa, vaikka ovatkin "honda" merkkiset (veikkaan että Koyot ovat) niin varmaan ainakin kolme neljä kertaa ehdit takasen vaihtaa ennen kuin laakeri on loppu. Ellet sitten ala oikein rypemään jossain soissa ja lammikoissa
Eiköhän ne ihan vakiolaakereita ole joten Turustakin liikkeitä löytyy joista kunnon laakereita saa.
Tuolla puhetta tyypeistä mutta onko uudemmissa samat kuin vanhemmissa? En tiedä.
Tuo takaswingi, veikkaanpa ettet saa tuupattua rasvaa pelkästään muovitulppien takaa. Eiköhän se tarvi purkaa koko hökötys ennen kuin saa vaseliinit sinne missä niitä tarvitaan, eli siinä tulee mutteria, pulttia, holkkeja ja stefoja ennen laakereita.
Vaan tuskinpa tuonkaan puolesta vielä huolta kannattaa kantaa, Ellet sitten ala oikein rypemään jossain soissa ja lammikoissa
(toistankohan minä itseäni)Itse olen ajatellut ottaa tuon kohdan ensi talven projektiksi, eli purkaa takapää kauttaaltaan ja katsoa mitä se on syönyt ja jos pahalta näyttää niin sitten pistää osia vaihtoon, muussa tapauksessa pelkkä huolto. Veikkaan että kilsoja mittarissa on siinä kohtaa n. 45-50 tKm. Ja jos nykyiset ketjut rullais vielä siihen saakka niin se olis pelkkää plussaa.
Ajele ihan rauhassa noiden puolesta, mistä sen tietää vaikka vaihdat mopon ennen kuin nuo kronaa.

Ens viikolle huoltoa ohjelmassa (jos sää sallii ajamisen)
Mites teillä etelässä pojat 

) sunnuntaina kun tarvi talliin saada tilaa.
Juu ei mekään oteta paljoa ihan vähän vaan, saman verran kuin mopokin tarvii vettä liikkuakseen