• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varadero XL 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja motomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
VKO sanoi:
HUOM!

Tarkastaahan satulan alta työkalupussi ja sen sisältö! Itsellä oli mennyt se pieni vedenpoisto reikä tukkoon paikasta missä työkalut ovat (sijaitsee vas laidassa).. Pussi täynnä vettä työkalut sen mukaisessa kunnossa.

Se on muutenkin melko amatöörimäisesti suojattu koko satulan alusta. Takapyörä heittää pienistä aukoista ja rei'istä kurat ja vedet satulan alle ellei niitä tilkitse. Huggeri toki auttaisi hieman asiaan mutta ite en ole pitänyt tuossa lokerossa muuta kuin paikkapullon, sekin taitaa olla lähinnä henkinen tuki.
Työkaluja varten sitten isompaa putkiloa.https://picasaweb.google.com/lh/photo/yNTfVG97eXUljIASEczQaIxQz4U6madoxyMI9YQUt7I?feat=directlink

Hilippa sanoi:
Huggeri toki auttaisi hieman asiaan mutta ite en ole pitänyt tuossa lokerossa muuta kuin paikkapullon, sekin taitaa olla lähinnä henkinen tuki.https://picasaweb.google.com/lh/photo/yNTfVG97eXUljIASEczQaIxQz4U6madoxyMI9YQUt7I?feat=directlink

Kyllä henkinen muuttui ihan konkreettiseksi viime kesänä Ruotsin Lapissa, kun kaverin takapyörästä katosi tietyömaan murskehelvetin jälkeen ilmat. Lähimpään asutukseen matkaa melkein sata, mutta minulta onneksi moinen henkinen tuki löytyi penkin alta, vaahdot sisään ja matka jatkui viimeiset 500 km kotio asti. En kyllä lähde minnekään ilman paikkausainetta, itse en ole koskaan onneksi tarvinnut, mutta eiköhän se tarvis joskus vielä tule...

Kyllä itselläkin on tuollainen paikkauspullo on kulkenut reissussa mukana.

Joko ne hätäisimmät on kerenneet ajokautta aloitelemaan? (muuallakin kuin hallissa)

Joo, pitihän se nyt vähän käydä. Vähänlaista tosin, mutta kuitenkin. Nyt on pesemistä ja sitten huggerin asentelua... tai ainakin sen suunnittelua.

Vuodenvaihteen jälkeen on ollut kaikenlaista pientä työhommissa, jäi vissiin tältä talvelta keularemontti tekemättä. Tietääkö kukaan Jyväskylän suunnalta hyvää iskaripajaa; olisi ihan normi keulahuoltoasiakasta tyrkyllä... Ja uudet jouset joutaisi, ehkä taaksekin uusi jousi.

Mutta ainakin vähän pöristelty!:rakastunut:

VKO sanoi:
Ketjuratas pakettia pitäisi sitten seuraavaksi metsästellä.. Hondan omaa pakettia vaiko paikalliselta dealerilta,
Suosituksia?

Ei voi kuin kehua motorradteile-hamburgia (löytyy .orgistakin jokunen ketju kyseisestä firmasta). Ostin halvalla DIDn ketjut ja JTn rattaat. Tuntuu siltä että aika moni suomalainen ostaa sieltä. Tsekkaapas piruuttasi, voi hinnat yllättää. Viimeksi kun katsoin niin oli kaksi vaihtoehtoa, joista halvempikin on jo vähän originaaliketjua parempi, kalliimpi on sitten oikeasti parempi. Paikallisen kauppiaan originaalisatsi onkin sitten eri hintainen...

Joko ne hätäisimmät on kerenneet ajokautta aloitelemaan?

Ei vieläkään, etulokari edelleen maalarilla. :no:
Toivottavasti viikonloppuna jo saa ruuvailla kurasiiven paikoilleen.

Mites kesän eka MMC pöristely? Eiköhän ruveta suunnittelemaan jotakin vai mennäänkö kaikki Kekke:n mökille :bisseä: & :orgmp2: ?

wemotosta tässä tilausta suunnittelen. onko tietoa noista hagon progressiivisistä etujousista yleisesti ottaen? tuleneeko postikulut kasvamaan viehän noi jonkuverran tilaa? mut abaut 50e halvemmat ku bi turbot stormilla

Mikko76 sanoi:
Ei vieläkään, etulokari edelleen maalarilla. :no:
Toivottavasti viikonloppuna jo saa ruuvailla kurasiiven paikoilleen.

Mites kesän eka MMC pöristely? Eiköhän ruveta suunnittelemaan jotakin vai mennäänkö kaikki Kekke:n mökille :bisseä: & :orgmp2: ?

Huomenna ois tarkotus pöristää ekat metrit.
Ja teretulemast vaan. Makkara saadaan kyllä vaikka kosaanilla guumax jos sattuis olamaan MMPC
ajelu. (Mökki Makkara Pakkanen Cruising) Eihän se (P) ollut kaukana Kolinkierroksellakaan :WAZAAP:

t:k

Hilippa sanoi:
Huggeri toki auttaisi hieman asiaan mutta ite en ole pitänyt tuossa lokerossa muuta kuin paikkapullon, sekin taitaa olla lähinnä henkinen tuki.

ooke sanoi:
Kyllä henkinen muuttui ihan konkreettiseksi viime kesänä Ruotsin Lapissa, kun kaverin takapyörästä katosi tietyömaan murskehelvetin jälkeen ilmat. Lähimpään asutukseen matkaa melkein sata, mutta minulta onneksi moinen henkinen tuki löytyi penkin alta, vaahdot sisään ja matka jatkui viimeiset 500 km kotio asti. En kyllä lähde minnekään ilman paikkausainetta, itse en ole koskaan onneksi tarvinnut, mutta eiköhän se tarvis joskus vielä tule...

Katos vaan, olen jälleen kerran tullut "väärin ymmärretyksi" niin kuin aina tahtoo käydä.
Siin en minäkään ilman paikkapulloa enkä työkaluja lähde, ja työkalujakin enemmän kuin mopon omat, mutta kun ne ovat mukana ja vielä Varrella ajelee niin ei niitä juuri tarvita kuin korkeintaa kavereille lainaksi. Siksi kommentti "henkinen tuki":respect:

Niin joo, p***aa puhuin, viime perjantaina piti lähteä kausi avaamaan eikä ollut ensimmäistäkään huoltovälinettä mukana.:;):
Vaan kylläpä taittus varre mutkiin merkillisen hyvin, kun muistissa oli vielä syksyiset kurvailut kun ohjauslaakeri oli "parasta ennen" päivämäärän ohittanut. Melkeinpä piti vähän toppuutella. :jippikaijee:

Tulipa mieleen kun pari viikkoa sitten ensimmäisen kerran käynnistelin sitten viime vuoden niin ei meinannut millään
haluta pysyä käynnissä. Kaasua piti koko ajan antaa että jaksoi pyöriä, kierroksia otti ihan normaalisti mutta
heti kun otti kaasulta käden niin sammui. Vähän ajan kuluttua sitten jaksoi pyöriä normaalisti kun lämpeni.
Tuo unohtui ja eilen kun Bemunkin sain kotio niin pistin taas samalla Hondan tulille kun Bemu jo pyöri vieressä, taas
sama homma Hondan kanssa että ei jaksa pyöriä. Minä siinä ihmettelemään että mikä ihme nyt maksaa.
Noh, Bemussa on ruisku ja ei tarvii erikseen ryyppyä mutta Hondassa sellanen on ja sitä pitää käyttää. :p

Terveisin nimim. Minäkö tyhmä, nyt en ymmärrä.

Mopo laitettu valmiiksi ajoon...pihatie on vaan vielä umpijäässä ja pyörä talvisäilössä tuolla lähimetsässä. Polttelee jo kovaa, ajamaan pitäis päästa viimeistään seuraavana viikonloppuna. Täälläkin päin päätiet ja vähän pienemmätkin suurimmaksi osaksi sulat, pitää varmaan kangella "sulattaa" tuo pihatie.

MMC:lle kannatusta oli sitten Keken luona tai jossain muualla, jäi viim.vuonna siiihen yhteenkertaan:dunno::dunno:

Kekke sanoi:
Kausi avattu :thumbsup:
Ai ai taas, koeta tässä nyt sitten saada unta :WAZAAP:

Jep jep.. Aika kaukana.. pitäs vielä työautoon hommata uudet talvinakit.. Ei pahasti ********! No huomenna etelään katsomaan jos ois uudet sivulaukut tulleet! Su työvuorossa sitten vois vaikka kasailla pyörää :thumbup:

Hei kirjanoppineet. Mistä mahtas saada jotain laatulaakeria Varapyörän takarenkaalle.
Vai ootteko tyytyneet "honda" merkkisiin ?
Meinasin tuossa takasen vaihdon yhteydessä laitattaa uudet laakerit samalla taakse.

Sitten toinen, swingin laakeroinnin rasvaus. Saako ne swingin akselin kohdalla olevat muovitulpat ihan perinteisesti kiertämällä auki? Vois sitten tönäistä helapaskan vaseliinia täyteen....

T:k

xl 1000 offroad sanoi:
mikä on paras moottoriöljy varaderoon. vaihteistolle paras. kolahtelee välillä vähän ilkeesti

Tätä eikai pitäs sanoa ääneen mutta Delvac Super 1400 tahikka Delvac MX Ei ole todellakaan hinnalla pilattu. Laatikon kolinat vähenee, kytkimen käytös paranee. Ja vaihtaa voi vaikka 5000 välein tms. Ei käy kukkarolle.

Minä oon hyväksi havainnut.

xl 1000 offroad sanoi:
taidan sitten minäkin kokeilla delvakkia. tämä malli ilmeisesti näyttäs olevan sopivin Mobil Delvac MX Extra 10W-40

Tuo voi sitten jo maksaakin. Itse (ja ainakin kaksi muuta varapyöräilijää) olen käyttänyt juurikin noita MX ja super litkuja. Ne eivät ole Synteettisiä vaan mineraalipohjaisia. Kyseessä on melko voimakkaasti pesevä öljy. Suosittelen että ajat ekoilla 1000km sitten vaihto ja sen jälkeen vaikka 6000km välein tms.

Oliko isossa D-ketjussa tai jossain katteltu että noi 10W30 delvacit ei olisi niin ok verrattuna 15W40-delvaceihin? Mulla olis tommonen mielikuva?

shyhander sanoi:
Oliko isossa D-ketjussa tai jossain katteltu että noi 10W30 delvacit ei olisi niin ok verrattuna 15W40-delvaceihin? Mulla olis tommonen mielikuva?

Menee kai ihan sen mukaan mikä on kunkin mopon ohjekirjan visko suositus. Ite olen pöristänyt tolla 15w40.

Back