• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Valmius mielenosoitukseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja The Legend
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Valmius mielenosoitukseen - kohtuuttomia rangaistuksia vastaan

• Kyllä, olen valmis kokoontumisajoon eduskunnan rappusille

Ääniä: 1 50,0%
  • Ei kiinnosta

Ääniä: 1 50,0%

• Ääniä yhteensä
    2
Anatoolilla taisi mennä piikki ohi... luulisin Jgo:n tarkoittaneen sitä, että tämän palstan nopeimmilla kirjoittajilla ei kuitenkaan ole uskallusta laittaa nopeuttaan kunnolla vaa'alle lähtemällä kiertämään rataa ympäri kelloa vastaan.
Oletko muuten sattumalta ikinä kuullut vapaaharjoituksista?  
cool.gif
Itse ainakin olen tullut siihen tulokseen että harjoittelu sujuu parhaiten kun radalla on vähemmän väkeä ja hyvin eritasoisia kuskeja. Tällöin porukka ei lössiinny, jolloin jokainen ohittaa vaivatta itseään hitaammat kuskit.
062802moto_prv.gif

Sinä kun näytät tietävän asioista, niin kerro hieman tilastoa siitä kuinka monta sivullista nämä mulkut ovat pyörillään tappaneet ja kuinka monta uhreista on keulimalla tapettuja lapsia? Jos huomioidaan ajoneuvojen määrä, kuinka paljon todennäköisempää on jalankulkijalla tulla prätkän tappamaksi kuin auton tappamaksi? Taidat olla huolissaan myös susien syömistä lapsista? Entäpä metsän peikot?
Eipä ole tilastotietoa, mutta yksikin tapettu lapsi on liikaa.
Sen tiedän, että 1 km talostani on vähintään 2 lasta jäänyt nelipyöräkaaharin alle koulumatkallaan. Ja en aio nähdä sitä päivää koska se alle jäänyt lapsi on joku omistani. Siinä vaiheessa nimittäin huolehdin henkilökohtaisesti rangaistuksen kovuudesta jollei valtio huolehdi. Lisäksi kummilapseni tyttöystävä kuoli muutama viikko sitten auto-onnettomuudessa joka johtui ylinopeudesta.

Auton tappamaksi joutuminen on erittäin paljon todennäköisempää kuin prätkän.
Ja olen huolissani susista, täällä kun niitä ja karhuja on ja ovat tappaneet koiria ja kotieläimiä.
Peikoista en niinkään...
Valaise sinä minua tilastotiedoilla jos sinulla sellaisia on hallussasi?
Minä en ole kiinnostunut tilastoista vaan omasta ja perheeni elämästä.

Vetomiehellä ei lienee omia lapsia?

Uskonpa, että tollanen mielenosotus kääntyy kyllä itseään ja mopoilijoita vastaan. Mutta asiaan...Mielestäni ylinopeuden päiväsakkotaulukot on rukattu päin helvettiä kun niitä vertaa vaikkapa muihin liikennerikoksiin ja rikkomuksiin. Otetaan vaikkapa 25 km/h ylinopeus esim 80 alueella, tyhjällä tiellä. Normi päiväsakot 12 kpl ja verrataan sitä tekona suojatien eteen pysähtyneen auton ohittamiseen pysähtymättä, joka mun mielestä on helvetin törkee teko, niin kas kummaa normipäivät 10 kpl?
confused_orig.gif
?.
Itse en ole huolissani jos joku miljonääri joutuu maksaan päiväsakkona vaikka 50000 euroo, eikä kenenkään muunkaan tartte. Kyllä sille patruunalle jää sen sakonkin jälkeen riittävästi hilloo ettei tartte leipäjonoon mennä. Enemmän kannattas olla huolissaan siitä työttömästä yksinhuoltajasta jonka päiväsakko korotetaan automaattisesti tohon 115 euron rikesakkoon. Taitaa tuntua aikas paljon kovemmalta iskulta kukkaroon.
Niin ja ihan tiedoksi vaan, että kyllä siellä piiska-autonkin ratissa istuu ihan tavallisia ihmisiä. Jollain puuttumiskynnys esim. ylinopeuteen on korkeempi kun jollain toisella. Ei sitä helvetin "maijaa" käännetä ympäri ihan pienen ylityksen takia. Varsinkaan jos vastaantulija himmailee nopeutta ennen kohtaamista. Usein kyllä vastaan tulee koheltavia puusilmiä helvetin kovaa, joilla homma ei ole alkuunkaan hanskassa. Kyllä mun mielestä nopeus on silloi liian kova jos ei huomaa edes vastaan tulevaa helvetin suurta poliisikaappia.
Nämä on siis mun henkilökohtaisia mielipiteitä.

Virheellinen näkemys, että minulla olisi inho luettelemiani asioita kohtaan. Olenko todennut, että olisin listan asioista samaa mieltä? Olen vaan törmännyt mielipiteisiin, jotka korostavat luettelon asioita AINOINA oikeina moottoripyöräilytapoina.

Henkilökohtaisesti se aiheuttaa enenmmän huvitusta kuin vtutusta, samaa voidaan todeta käyttämästäsi argumentaation muodosta.

Tietysti jos joku rata olisi lähempänä käytettävissä, voisi sinne ja takaisin ajaa iltapäiväretken kilpipyörällä...
Tämän asian edestä edistämisen puolesta olen valmis tekemään töitä.

Vaikkapa PK-seudulla, jossa asuu sentään 1,5 miljoonaa ihmistä ja melkoinen joukko moottoripyöräilijöitä, ei ole yhtään täysimittaista moottorirataa. Ei autoille eikä moottoripyörille.

Virheellinen näkemys, että minulla olisi inho luettelemiani asioita kohtaan. Olenko todennut, että olisin listan asioista samaa mieltä? Olen vaan törmännyt mielipiteisiin, jotka korostavat luettelon asioita AINOINA oikeina moottoripyöräilytapoina.
No sanotaan sitten niin, että inhoat kyseisten asioiden esittäjiä. Kanssaeläjän inhoaminen ei osoita merkittävää älykkyyttä eikä ole muutenkaan tavoiteltavaa. Entäs jos mie sanon, että inhoan ihmisiä jotka sanovat että allah on ainoa oikea jumala? Tai jotka sanovat että jumala on oikea jumala?
Ei kai ketään saisi mielipiteensä tähden inhota? Vai saisiko? Kerro sinä se, oi suuri filosofi
bowdown.gif

128 on lähdössä ja loppuja ei kiinnosta. Mistä päättelit, että ovat vastaan? Samaan syssyyn voit ihmetellä myös tätä...

Sekoitat ilmeisesti kaksi asiaa, rata-ajoon tutustuminen ja kilpaileminen. Kilpaileminen tapahtuu aikaisintaan kolmen vuoden kuluttua, mutta radalle aion poiketa jo tässä keväällä.

edit:
Pitääkin sitten muistaa referoida tuohon Tylyttäjän kyselyyn, jossa "Yli 80% motoristeistä mieltää liikennerikkeistä saatavat rangaistukset liian koviksi teon vakavuuteen nähden". Voitte sitten Jokilammen kanssa koettaa muotoilla oman vastineenne.
Kummallisen kiivaasti noista "ei kiinnosta"-osan edustajista täällä kyllä aika selkeästi vastustaa koko hommaa...
tounge.gif

Sekoitat ilmeisesti itse kaksi asiaa, omat kirjoituksesi ja muistikuvasi. Lyhyt lainaus sun kirjoituksista:

"Loka. 19 2008,13:52

Katsotaan nyt ekaks kesällä, et onks toi rata-ajo hauskaa ja, et lähdenks siihen mukaan jollain aikataululla. Elämäntilanteen takia paras ajankohta lienee about kolmen vuoden päästä."

En tiedä meneekö tulkinta kovin vikaan, mutta tuossa puhut nimenomaan rata-ajosta, et kilpailemisesta... Ehkä se on jossain kohtaa muuttunutkin mielen sopukoissa kilpailuksi, asiastahan väännettiin aika tavalla.
biggrin.gif
Mutta toisaalta ihan hyvä sun on treenata ennen niitä varsinaisia kisoja, tuleehan edes rata tutuksi eikä anna sitä kautta liikaa tasoitusta muille.

Alkaapa taas vituttaan. Mitä siitä saikaan sakkoja, jos käyn huomenna aamukusella siellä vallan rappusilla? Pidätetään kenties murhan yrityksestä?
Ei tule mitään sanktioita jos hommaat jostain teekkarihaalarit, pyydät emäntää ompelemaan nopeasti joistain Marimekkoverhoista sellaisen 2 metrisen kukkahatun, jolla käyt Vapun kunniaksi lakittamassa sopivaksi katsomasi patsaan. Tai ainakin Bomber-tarra pitää liimata maijan takaluukkuun.. Taustajoukot tukevat täällä ylempänä
033102beer_1_prv.gif

Ainii ja siitä tulevasta mielenilmaisusta tuli mieleen, että kannattaa tehdä sinne sellaisia banderolleja kuin esim: "Olen keulinut sataaviittäkymppiä ytimessä enkä tappanut ketään!".
Sittenpähän tajuavat Arkadianmäen pellet ja puusilmät kuinka oikeesti kilttejä ja vaarattomia vetomiehet on
wink.gif

On edelleen varsin typerää väittää, että YLInopeudesta seuraisi AINA (mahdollisesti) jotain.
Niin, eihän aseen laukaisemisestakaan ihmisjoukossa aina kuole tai haavoitu joku. Mutta ei se ole suotavaa eikä toivottavaa toimintaa... ei lienee laillistakaan ellei laukaisija ole tinanappi.
Mut se onkii eri juttu.... tinanappi SAA vaarantaa ihmishenkiä ajamalla ylinopeutta ja ampumalla.... poliisin surmaama ihminen on aina valitettava vahinko, ei kauhea rikosteko.

Taajamassa hurjastelu on vähän samaa kuin siellä ammuskelu. Kummassakaan ei välttämättä kuole kukaan ellei ihan tietentahtoen tähtää kohti. Mutta hyvät mahdollisuudet on siihen että joku kuolee VAHINGOSSA (joka oikeastaan ei sit ookkaan niin kauheesti vahinko, teko kun on tehty täysissä sielun ja ruumiin voimissa).

Kummasta mielestänne pitäisi rankaista kovemmin: ammuskelusta taajamassa vai rajusta ylinopeudesta taajamassa??

Miun puolesta jokainen saa kaahata je vetää ihan niin kovaa kuin sielu sietää ja missä paikassa ja tilanteessa tahansa kunhan pysyy vähintään 50 kilsan etäisyydellä miusta ja vastaa tekonsa mahdollisista seurauksista.

Ajan mie itekkin usein jonkinverran rajoituksia kovempaa joskus huomattavastikin, mutta pyrin aina tekemään sen pienimmällä mahdollisella riskillä ja ei koskaan, edes yöllä, asutusaleella.

noin niinkuin konkreettisena esimerkkinä voisi kysyä että miten on mahdollista että samalla tiellä katsotaan samanarvoisiksi liikenneturvallisuuden suhteen asettamalla tielle 80 km/h nopeusrajoitus A) Henkilöauto todellinen kokonais massa esim. 1600 kg B) Henkilöauto 1600 kg + 750 kg massainen kevytperävaunu. C) 60 T painoin yhdistelmärekka.

Jotenkin veikkaan että jos kurvin takaa pihatieltä ajaa tielle henkilöauto, niin henkilöauto kerkiää jarruttaa. Jos sieltä tulee henkilöauto kevytperävaununkanssa niin saattaa keretä jarrutta, ehkä ei. Ja 60 T yhdistelmä vyöryy yli. Laki tosin sanoo että ajoneuvo pitää pystyä pysäyttämään tien näkyvällä osalla. Joten rekan kuljettajalle napsahtaa sakot, mutta se ei kuollutta kuskia paljoa lohduta.

Väittämät

1) tielle pitäisi yhdenvertaisuus periaatteen vuoksi laittaa 60 km/h nopeusrajoitus kaikille ajoneuvoryhmille.

2) yhdistelmä ajoneuvoille ja kuorma-autoille oma rajoitusmerkki.

3) vaarallisuus tiedetään mutta jokainen kuljettaja vastakkoon omasta ajokäyttäytymisestä ja rajoitus pidetään ennallaan.

Tälläistä pohdiskelen.

Sen pitäisi olla kohta 3, mutta kun joukossamme on kohtuullisen runsaasti puusilmiä idiootteja jotka eivät tajua mitä tekevät olisi vaihtoehto 2 paras.

Väittämä:

Tiehallinto laittaa teille nopeusrajoitukset jotka sopivat tien kuntoluokitukselle ja kunnossapitoluokalle.

Väittämä ei pidä paikkaansa. Esim vanhalla kolmostiellä, nykyisellä 130 tiellä ei monessakaan paikassa ole syytä pitää alle 100 km nopeusrajoitusta. Mutta tielaitos on tiputtanut rajoituksen 80 km/h jotta tie ei kulu niin paljon ja turha ns. kuluttava liikenne saadaan ohjattua moottoritielle.

Eli 80- nopeurajoituksella ei tässä tapauksessa mitään tekemistä turvallisuuden, vaan rahan kanssa. Mutta siitä huolimatta poliisi tuntuu olevan innokas vahtimaan 130 tiellä tapahtuvaa "hurjastelua". Herää kysymys että mitenkä voit vaarantaa liikennettä ajamalla satasta osuudella joka on rakennettu täyttämään 100 km/h rajoituksen vaatimukset? Silti vaan sakko tulee liikenteen vaarantamisesta tulee.

Ei minua kiinnosta pätkääkään se että onko 130 tiellä satasen rajoitus vai kahdeksankympin, mutta sitä minä protestoin että poliisi käyttää aikaansa tekemättömän rikkomuksen noudattamisesta. Mielestäni sakossa pitäisi lukea, jättänyt noudattamatta nopeusrajoitusta eikä liikenteen vaarantaminen. Mielestäni nämä ovat kaksi täysin eri asiaa.

Taajamassa hurjastelu on vähän samaa kuin siellä ammuskelu. Kummassakaan ei välttämättä kuole kukaan ellei ihan tietentahtoen tähtää kohti. Mutta hyvät mahdollisuudet on siihen että joku kuolee VAHINGOSSA (joka oikeastaan ei sit ookkaan niin kauheesti vahinko, teko kun on tehty täysissä sielun ja ruumiin voimissa).
No sinulla on varmaan esittää faktaa montako sivullista on kuollut moottoripyöräylinopeuksien vuoksi taajamassa tai missään muualla viime aikoina?

Vertailuksi voit laskea vaikkapa montako ihmistä kuolee taajamissa satunnaisen vastaantulijan huitaisemaan puukoniskuun ihan vuosittain.

Kukkahattu päässä voisikin sanoa että on hengenvaarallista liikkua kaupunkien keskustoissa ja taajamissa, pysykää hyvät ihmiset pois sieltä!
033102beer_1_prv.gif

Tänäänkin piestään kaupunkien keskustoissa muutama ihminen hengiltä/henkihieveriin, tämän voi sanoa jo ihan faktana, mutta väitän että yksikään sivullinen ei pääse tänäänkään hengestään mp kaaharin toimesta, joten jauha pliis jotain toista purkkaa jo välillä...

No sinulla on varmaan esittää faktaa montako sivullista on kuollut moottoripyöräylinopeuksien vuoksi taajamassa tai missään muualla viime aikoina?
Mikä hiton STT ja tilastokeskus mie oon kun kaikki kyselee noita tilastoja??
Pitääkö kaikessa tuijottaa sokeasti tilastoja? Onko sellaista kuin terve maalaisjärki enää olemassa??? Eiku siis landesnaijaus,et zadilaisetkii tajuu
wink.gif

Klara vappen vaa sinnekkii
033102beer_1_prv.gif

Back