• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutusyhtiöiden uusin ehdotus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja saakeli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli haluttaisiin että poliisi ilmottelisi heille tälläisistä liikenteenvaarantamisjutuista. Jos oot keulinu tai muuten pahennusta poliisin mielestä aiheuttanut niin voitaisiin evätä mahdollisuus täyskaskovakuutuksesta kyseiselle henkilölle. Liian vaarallinen ajotyyli=et saa vakuutusta
confused_orig.gif
Ei olis taas mikään mahdottomuus ettei tämmöinenkin toteutuisi

tosi hyvä ehdotus... ainakin kunnes natsais omalle kohdalle..
sad_orig.gif

(en kyllä osaa keuliakaan, mutta kuitenkin..)

Toisaalta hyvä toisaalta voi olla huonokin...Alkaisko pian olemaan liikaa vakuuttamattomia pyöriä?? Ku ei kukaan sit myy vakuutuksia hurjapäille..
Tai sit sellane esim..ajelet kotilolla ja puhut kännyy eikä oo hänsriitä
poliiisi sit kiltisti ilmoittaa vak.yhtiölle että ei tolle vakuutusta ku vaarantaa muun liikenteen ym.Mut kaikkihan on tapauskohtaista,vaan eipä ois kiva jos siihen joku kelee virkaintoinen sattuis paikalle pikku rikkeestä ja se tekis siitä sit maailman suurimman synnin jne...

edit:uplkkdsjf luki häriö kaskostahan siinä puhuttiin...no ei oo eikä tuu täyskaskoo mulle.

Tässä tuntuu olevan jo ajatusta. Haiskahtaa vaan jotenkin Savolaisten vakuutusyhtiöiden keksinnöltä eikä ehkä vaikuttaisi vakuutusten hintoihin.  
tounge.gif

Jos tällä vakuutusten hintoja saataisiin alas niin siitä vaan mun puolesta
smile_org.gif

Hyvä ajatus, mutta tuskinpa ne vakuutusmaksut laskisivat yhtään. Voisi käydä ihan päinvastoin kun jokainen rikesakko nostaisi maksuja.

joo 100 varmaa ettei ne hinnat ainakaan laskis .... saisivat sitten vain lisää rahaa ku olis syy nostaa hintoja...ja huonosti nuo vakuutus yhtiöt tekevät nyt voittoa joten lisää voitais kyllä maksaa
biggrin.gif
biggrin.gif
tounge.gif

Olisi erittäin hyvä uudistus, tosin pieni sellainen, mutta kaikki pienetkin keinot olisi käytettävä. Ja aivan samalla tavalla voisi handsfree:stäkin ilmoittaa, piittaamattomuutta sekin. Mutta käytännössä varmaan vain pahemmat rikkeet ilmoitettaisiin.

Hyvä ajatus jos maksut alentuisi, mutta en mä ainakaan tollasta holhousta kannata, kauheeta kyttäämistähän siitä syntyy.. tietysti naapurikin voisi kertoa että ruopii pihalla jne..

Tais kuitenkin olla etta vakuutusyhtiot odottaa ilmoituksia ihan oikeilta poliiseilta, eika naapuruston kotipoliisilta
biggrin.gif

Minun taytyy myontaa etta kylla jos tarpeeks usein omasta syysta pannuttaa (typerehtiessa) ei ole ollenkaan valttamatta vakuutusyhtion asia pitaa vastuullaan moisia. Onhan niillakin vara valita asiakkaansa.

Taas malli belgiasta, jos kolmesti taytat kolari-ilmoitukset, vaikkei olisi oma vikakaan, voivat ihan ongelmitta katkaista vakuutukset. Eika siis vain kaskoa, vaan myos liikennevakuutuksen. Kaverilla (ei siis kumminkaimalla) naista kolmesta kaksi oli paikallisbusseja jotka pysakilta tormasivat kaistalla valon vaihtumista odottavaan autoon.

Ja viela, mie oon kylla ymmartany etta ei nama ketka keulimista ihan harrastuspohjilta tekee, kaikkea vakuutusyhtioille laita, ja mopotkin on sen mukaan ettei tule isoja plastiikkavaurioita

Sitten sotketaan kuvioon horoskoopit ja biorytmit ja verenpaineet ja rasvaprosentit ja näkö ja ja ja ikä - ai niin, sehän on jo...

Itse kannatan mahdollisimman yksinkertaisia systeemejä. Eihän noista ota nytkään selvää pirukaan. Jotenkin tuntuu etukäteen rankaisulta ihan vaan varmuuden vuoksi.

Ehkä parempi idea olisi jokin tuplaomavastuu, jos selkeästi voi osoittaa vahingon omaksi kohellukseksi.

Sitten sotketaan kuvioon horoskoopit ja biorytmit ja verenpaineet ja rasvaprosentit ja näkö ja ja ja ikä - ai niin, sehän on jo...

Itse kannatan mahdollisimman yksinkertaisia systeemejä. Eihän noista ota nytkään selvää pirukaan. Jotenkin tuntuu etukäteen rankaisulta ihan vaan varmuuden vuoksi.

Ehkä parempi idea olisi jokin tuplaomavastuu, jos selkeästi voi osoittaa vahingon omaksi kohellukseksi.
Eihän sitä vahinkoa nykyäänkään korvata lainkaan jos kyseessä on ollut törkeä liikenteenvaarantaminen.

Eihän sitä vahinkoa nykyäänkään korvata lainkaan jos kyseessä on ollut törkeä liikenteenvaarantaminen.
Tuohon törkeään liikenteen vaarantamiseen en ota kantaa, mutta ainakin noilla vahinkoasemilla on välillä myynnissä mopoja, jotka on ihan selvästi vedetty selälleen. Mitäpä ne siellä muuten tekisi, jos ne eivät olisi menneet lunastukseen. Tuommoisia tapauksia tarkoitan.

Ihan suoraan sanoen mitä helvetin váliá sillä on saako kaskoa vai ei?

Ihan liikaa kuulee ongelmista saada edes pakollinen liikennevakuutus, mistään kaskosta nyt puhumattakaan, noihin rankemmin rakennettuihin tekeleisiin..eli tervetuloa samalla viivalle kaikki sitten.

Back