W-P sanoi:Mielestäni tämä lause kertoo sen, että ilmaa on välissä, mutta kun laki sanoo. Eli laki määrää rokottamaan, muuten olisi liikennevakuutus edullisempi.![]()
Taksikyytikin halpenisi, kun valtio ei määrittelisi MAXIMIhintaa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
W-P sanoi:Mielestäni tämä lause kertoo sen, että ilmaa on välissä, mutta kun laki sanoo. Eli laki määrää rokottamaan, muuten olisi liikennevakuutus edullisempi.![]()
Etotak sanoi:Saisi tosiaan vakuutukset muuttua henkilökohtaiseksi, tai edes vakuutusyhtiöt tehdä paketteja.
Minulla on neljä moottoripyörää vakuutuksissa ja maksan niistä täydet vakuutusmaksut, vaikka perheen ainoana A-korttilaisena ajan vain yhdellä pyörällä kerrallaan - helppoa rahaa vakuutusyhtiölle kun on nelinkertaiset vakuutusmaksut yhdestä ajosuoritteesta.
Annoin tästä typeryydestä palautetta vakuutusyhtiölleni, joka ensin selitti että laki ei anna mahdollisuutta alennuksiin liikennevakuutuksessa, ja sitten myöhemmin joku päällikkö soitti vielä perään ja sanoi, että harkitsevat tulevaisuudessa pakettivakuutusta monen pyörän omistajalle.
Etotak sanoi:Minulla on neljä moottoripyörää vakuutuksissa ja maksan niistä täydet vakuutusmaksut, vaikka perheen ainoana A-korttilaisena ajan vain yhdellä pyörällä kerrallaan - helppoa rahaa vakuutusyhtiölle kun on nelinkertaiset vakuutusmaksut yhdestä ajosuoritteesta.
vetomies sanoi:Se vakuutusmaksu voi olla yli nelinkertainen jo kahdesta moottoripyörästä. Ensimmäisestä maksat esimerkiksi 1000 euroa - bonus 70 = 300 euroa. Toisesta maksat 1000 euroa etkä saa siihen bonuksia. Siis yhteensä 1300 euroa = 4.33 x yhden mp:n vakuutusmaksu.
rellonen sanoi:Vahinkohistoria puhdas pyörän osalta koko ajohistorian ajan, 47 ajokautta. Kaskoa en ole koskaan ottanut enkä ota.
Lowkku sanoi:Mitä siinä A-kortissa on ajotunteja, vähän alta 4 tuntia? Josta ensimmäinen puolituntinen meni siihen että setä kertoo millä puolella on kytkin ja millä jarru (ei mopokokemusta).
finn sanoi:Eli, jos tiukka paikka tulee, niin verotettu mopo viron kilpiin ja liikennevakuutukseen.

Husky510 sanoi:Lainaan tätä....Siis voi olla että muisti pettää tässä tai sitten asia on muuttunut.
Jossain mp-lehdessä oli juttua mitä käy suomalaisella jos se ajaa viron kilvissä olevaa moottoripyörää vaikka suomessa. Siis siinä puitiin että ei ole hyvä juttu, jotain ongelmia voi tulla viranomaisten kanssa
PS, voi olla että tästä on jo keskusteltu tässä topic, en ole vain nähnyt sitä, muisti pettää...![]()
W-P sanoi:TÖÖÖÖRKEETÄ!
Eipäs, vaan täyttä asiaa. Viime kesänä olin (olen siis 52v) kattomassa Bomberpäivää Hyvinkäällä ja ei voinut kuin ihailla kateudesta. Taisin jossain mainitakin, että jos 50% tielläliikkujista osais edes 50% noiden jannujen taidoista niin olis pyörätilastot erilaiset.
Onhan myös noita 30 vuotta harrastaneita papparaisia, jotka ovat ajaneet keskimäärin 1000km vuodessa jos sitäkään.....siinä on vasta 30tkm, jonka monet vetäsevät heittämällä 1 kaudessa...

Minäkin kuulun tuohon kerhoon. Nykyisellä pyörälläni 160.000 km kymmenessä vuodessa.siki sanoi:Vähä ot mut onhan meitä vähän yli kuuskymppisiä papparaisia jotka ajaa 12-20 tonnii kaudessa ja viihtyy hyvin myös radalla ja pk ajeluilla.![]()
No itse pomppasin todellakin kylmiltään 1.6.2001, 33v ikäisenä lahja-A:lla 750cc pyörän päälle, koskaan edes vaihteellisella mopolla ajanut (50cc Jupiter -66 huimaa kahta vaihdetta ei lasketa) taikka käynnissä olevan moottoripyörän päälläkään istunut, edes kyydissäJMH sanoi:Olen enemmänkin kuvitellut kyseen olevan valmiuksista hypätä pyörän selkään kylmiltään keski-iässä, ja käsitettä lahjakorttilainen käytettävän näitä valmiuksia vahvasti kyseenalaistavana.
Pitäisikö tässä nyt jo pikkasen puuta koputtaa, sillä yhä kuulun niihin motoristeihin jotka eivät ole vielä kaatuneet ja kuitenkin 99% ajoista tapahtuu PK-seudulla pörräten 
No itse asiassa kesällä 2005 tuli 2. auto taloon, tuo laitettiin vaimon nimiin ja siihen kopioitiin (huom ei siis siirretty vaan nimenomaan kopioitiin) mun täydet bonarit niin liikenne- kuin kaskovakuutuksiin. Eli kyllä tuo vakuutusmaksu on aina ollut ihan neuvottelukysymys, mikään laki ei ole ikinä kieltänyt pyytämästä asiakkaalta pienempää hintaa myöntämällä tälle lisäbonareitaKotarikuski sanoi:Helppo vedota lakiin niin voi näppärästi väistää alennuspyynnön. En usko että liikennevakuutukselle on määrätty missään minimihintaa. Eiköhän maksu ole myyjän ja ostajan välinen asia.

JMH sanoi:Sen verran perusfysiikkaa sinunkin pitäisi tietää, että mikäli sen kaiteen/ puun kontaktipinta rintakehään on pienempi kuin sen panssarin energiaa jakava pinta-ala, niin se panssari auttaa jakamaan energiaa tasaisemmin.
Tai sit ihan maalaisjärki. Juokset puuta päin rintapanssarin kanssa ja ilman. On totta, että suurenergiatörmäyksissä rintakehä pääsee puristumaan ja sisäelimet vahingoittuvat, ja tämä on hyvä ymmärtää, mutta on turha soitella poskea, ettei noista hyötyä ole. Ihan paskaa.
Edit:
Tarpeeksi vauhtia ja kiinteä este, niin voi sen kypäränkin riisua, mutta onpa fiksu lähtökohta ajattelulle. Ei suojat kenestäkään kuolematonta tee, mutta ei niitä tarvitse sen takia vähätellä.
rellonen sanoi:Onhan näitä systeemejä olemassa mm. Sveitsissä jossa saat ajaa yhdellä Henkilökohtaisiin vakuutuksiin (sama vakuutus useammassa pyörässä) saattaisi nostaa joidenkin vakuutukset pilviin, joillekin se olisi siunaus. Itselläni on kuusi pyörää kilvissä, yhdellä ajetaan ja muut on seisonnassa.
.
wanico sanoi:En minä suojia vähättele, vaan sitä valheellista illuusiota ettei minulle voi mittään tapahtua kun olen ostanut kaupasta vähän suojia sinne sun tänne.
finn sanoi:Tästä aiheesta ei tässä topicissa ole ollut asiaa, joten muisti varmaan ihan kunnossa.
Siinä olet ihan oikeassa ja varmaan mp lehtikin, jos muun maan rekisterissä olevalla ajoneuvolla suomen kamaralla liikut, niin kalliiks tulee.
Pointtini onkin, että vie ajoneuvon josta autovero maksettu ja rekisteröi sen viron kilpiin. Kuten jo kirjoitin; tulli ei toistamiseen autoveroa kanna ja trafi taas sanoi etteivät puutu asiaan.
Muita ukaaseja en ole keksinyt, kun kehoitus rekisteröida suomen kilpiin.