• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutus ratapäivälle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PrivateeR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

PrivateeR

MotOrg ry jäsen
Koitin tossa ettiä olemassaolevia aiheita muttei näyttäny löytyvän suoraa vastausta.

Eli onko Suomessa jostai saatavilla erikseen radalle vakuutuksia? Eli siis sillee et se ois iha tyyliin viikkokohtainen tms.

Iha siks kyselen ku ratapäivillä tekis mieli päästä kokeilee keskinopeeseen ryhmään vähä ripeämpiä vauhteja, mutta ku toi Pohjolan vakuutus ei perkele korvaa siinä ryhmässä enää kaatoja.

Vaihda Turvaan
wink.gif
Ne taitaa vielä korvata ratalipsahdukset

Turva ei ainakaan viime kesänä suostunut myymään pelkkää prätkävakuutusta, olis pitänyt ottaa vähintään kotivakuutus samalla...

Turva ei ainakaan viime kesänä suostunut myymään pelkkää prätkävakuutusta, olis pitänyt ottaa vähintään kotivakuutus samalla...
Kyl ne ois myyny mulle pelkän mopovakuutuksen viime kesänä. Mutta koska tarvin vähintään palovakuutuksen kämppään (lainaehdoissa pakollisena), niin otin laajan kotivakuutuksen samalla. Ei ollu paha hinta; 80-90e vuosi. Ja kotivaakuutushan korvaa sit ne ajokamppeet.

Ja se omavastuu on 4x(150e) tai 15% vahingosta. Ja omavastuu menee vaan kerran per vahinko, ts kun kotivakuutuksesta korvataan samasta lipasta ajokamppeet, niin sen omavastuuta ei mee.

Eipä taida ihan erikseen olla radalle omaa kaskovakuutusta.

If ainaskin korvaa nykyään kalustovahingot myös radalla lippauksista. Tiedustelin sitä viime viikolla. Hintaa en edes kysynyt, koska ei tarkoitus ole semmoista ostaa.

Liikennevakuutus kuiteskin korvaa ne tärkeimmät eli henkilövahingot. Ja het joka vakuutusyhtiössä.

Kyllä ainakin täällä on ihan pelkkä mopovakuutus sieltä saatu.
Ja korvaa tosiaan ratalipat korotetulla omavastuulla tai jotain x-määrää vahingosta. Siellä on se ja sama onko radalla kouluttajaa vaiko ei.

If ainaskin korvaa nykyään kalustovahingot myös radalla lippauksista. Tiedustelin sitä viime viikolla. Hintaa en edes kysynyt, koska ei tarkoitus ole semmoista ostaa.

Liikennevakuutus kuiteskin korvaa ne tärkeimmät eli henkilövahingot. Ja het joka vakuutusyhtiössä.
Mielenkiintoista, että If korvais ratalippoja.. kaskonhan voi ottaa vaikka yhdeksi päiväksi ja nykyäänhän ifissä on se omavastuutili, johon kertyy virtuaalifyffeä omavastuita kattamaan..

Ifillä myös korotettu omavastuu, 3xomavastuu mutta kuitenkin vähintään 20% vahingon määrästä.

Sellaista joka korvaa ilman lisäomavastuuta ei taida tästä maasta enää löytyä. Ja yleisesti tuollaiset määräaikaiset isoriskiset vakuutukset on todella kalliita verrattuna jatkuviin vakuutuksiin.

Ja jos jollakin yhtiöllä on tapana haluta vaikka sitä kotivakuutusta lisäksi niin sitten vaan tekemään kokonaispakettia, kyllähän jokainen meistä sitä kotariakin tarvitsee.

Mun mielestä ei pitäis ratalippoja minkään yhtiön korvata, ihan niin kuin periaatteestakaan. Oikeesti.

Mun mielestä ei pitäis ratalippoja minkään yhtiön korvata, ihan niin kuin periaatteestakaan. Oikeesti.
No pitäiskö korvata lippoja mutkatiellä, Mannerheimintiellä, motarilla? Ilman toista osapuolta kaikki ovat kuitenkin omia mokia paikasta riippumatta.
Toi on hyvä kysymys...
biggrin.gif

No, mä en joka tapauksessa ole jaksanut muiden pyörien korjaustalkoisiin osallistua.. huolehdin itse omistani. Vaimolle otin kaskon viime kesänä, kun halvalla sain..
tounge.gif

No pitäiskö korvata lippoja mutkatiellä, Mannerheimintiellä, motarilla? Ilman toista osapuolta kaikki ovat kuitenkin omia mokia paikasta riippumatta.
Sillä erotuksella, että "rata" on suljettu yleiseltä liikenteeltä, eikä siellä ole normi liikennesäännöt voimassa.

Sillä erotuksella, että "rata" on suljettu yleiseltä liikenteeltä, eikä siellä ole normi liikennesäännöt voimassa.
Kyllä ne muut radalla ajavat mopotkin voi aiheuttaa sunkin kaatumisen jostain syystä. Silloin kun vielä toinen osapuoli kiistää syyllisyytensä niin on kiva kun oma kasko korvaa vahingot heti. Riitä asioiden ratkominen kun saattaa kestää 5kk-18kk, ennenkuin oikea vahingon aiheuttaja saatetaan korvausvelvolliseksi. Saattaa mennä siis pari ajokautta ihmetellessä risaa mopoa tallin nurkassa tai ootellessa korvausta...

Sitäpä se Turvakin oli pohtinut ja päätynyt riskianalyyseissään siihen että tuo nelinkertainen omavastuu/min 15% kattaa normiliikenteen ja "rataliikenteen" eron, ja siitä syystä Turva korvaa ratalipat noilla ehdoilla.

Ei se sen vaikeempaa matematiikkaa ole.  
thumbs-up.gif

Ja jos sä toivot että sun vakuutus olis halvempi, niin no can do, koska se ero on jo tasapainotettu siinä omavastuuosuudessa. Eli vaikka ratalippoja ei korvattaisi, niin se sun vakuutus ei olisi yhtään sen halvempi kuin mitä se on nyt (jos sulla on vakuutus Turvassa).

turvasta tullu paras tarjous vakuutuksille jo 4 vuoden ajan.. ja kaupan päälle saa liikenteeseen 10 bonaria per kesä..

Kuinkas moni täällä on lukassu Turvan lähettämän korvausvihkosen?

Ainakin siinnä mikä mulle lähetettiin (n.vuosi sitten) luki hyvinkin selvästi jottei korvaa ratalippoja, mutta puhelimessa taas hoettiin jotta korvaa..

ja kirjallisena sitä ei suostunut myyjä antamaan/kirjoittamaan.

Wttu näistä tiedä enään...

Back