• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakionopeussäädin jälkiasennuksena

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mek
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
mek sanoi:
Kyllä. Advrider.com foorumilta löytynee TI -ohjeita, Mccruise la valmis setti: http://www.motorcyclecruise.co.uk/yamaha_mt-09_tracer_fj-09_tbw_version.html

Mulla vaihtui pyörä uuteen Africa Twiniin, laitoin siihen Mccruise. Kallis, mutta helppo asentaa ja hyvä. Brandon diat Jenkeissä, joka ekana toi myyntiin AP900C setin, laittoi pillit pussiin omistajan sairastuttua.

Edit, Advrider.com. com ketju KTM 1190 vakkarin asennuksesta kannattaa kahlata läpi jos meinaa värkätä "oman" AP900C kitin: http://advrider.com/index.php?threa...ontrol-on-the-ktm-1190-adv-read-this.1038401/!

Lähetetty minun SM-T719 laitteesta Tapatalkilla

Vikkelästä ja viksunkuulosesta vastauksesta nöyrät kiitokset :respect:
Tutkin noi sopivassa kohtaa..

Pitemmät reisut mulla harvinaisempii, joten väsäämpä ensin sulaketyökalu- "säätimen". Siitä oli niin mainio vinkkivideo ettei voi vastustaa :orgmp2:

Tuossa on vielä Youtubesta videota siitä, miten hyvin McCruise pitää nopeuden tasaisena mäkiselläkin tiellä. Ihan tuohon tasaisuuteen ei Rostra pystynyt ainakaan Gessussa. Siinä vaihtelu olisi noissa mäissä ollut ehkä 68-72. Mikään mekaaninen kaasukahvan lukitsin, Kaoko tms. ei pysty lähellekään samaan tasaisuuteen. Kyllä niistä jonkin verran apua on kaasukäden lepuuttamiseen, mutta ne päällä ei kyllä oikein voi matka-ajoa harrastaa kuten oikealla Cruisella.

MT-09:iinhän ei käy Rostra, se on vain vaijerikaasupyörille. Ride-by-wire -pyörille on AP900C, jota myös McCruise käyttää. Vaijerikaasullisille McCruise on kehittänyt ihan oman.

Laitetaanpa päivitystä..
1150RT vaihtui AdveKessuun jossa ei ollut vakkaria, joten asensin Rostran Kessuun kiinni mek:n hyvän kytkentäkaavion mukaan. Samaten korvasin Rostran hankalan ohjaimen Trailtechin kolminappisella kytkimellä ja Motonetistä virtakytkin.
Oikeastaan hankalin vaihe on mekaaninen osuus, itse säätimen n 12x9x6cm kiinnitys runkoon etupumppujen ja iskunvaimentimen väliin. Samaten johtonipuista piti kaivaa esiin takajarrun, takavalon ja kytkimen johdot. Pyörimisnopeustiedon saa suoraan lisälaiteliittimestä X9394.
Säädin tippuu pois päältä kun painaa jarrua, kytkintä tai Trailtechin keskinappia, ja takavalosta napataan ohjaus releelle joka kytkee sähköt päälle.
Mustassa silumiinirasiassa ajotakin ja istuimen lämmitysten säätöpotikat, kytkimet ja ledit, ja punainen ledi vakkarille. Sen päällä 144/433 MHz radioamatööriradion Yaesu FTM10 käyttölaite, itse radio-osa muovikotelossa oikealla takapyörän ja sivulaukun välissä. Radiossa on myös FM-kanavat. Punainen nappi on radion ptt -kytkin ja sen vieressä lisäpitkien kytkin.

vasen_sarvi.jpg

Asetuksilla gain Extra Low ja 4 Cyl Extra High nykäisi aluksi aika lailla ja muutin pienemmäksi 4 Cyl High. Tätä tälliä kokeilin yhden RP-perusajon aikana ja oli jo paljon parempi, enää pieni nykäys. Pitää pudottaa vielä yhdellä. Hyvin pitää nopeuden n parin km sisällä ja saa lepuuttaa kaasukättä muutaman sadan km välein.

Back