• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vaihde kytkimellä vai raakana?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Habbax
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Terve foorumin väki. En tiennyt olisko pitäny galluppi tehä vai ei.

Mutta itse asiaan, miten porukka vaihtaa isomalle vaihdetta? Esim. täyskiihdytyksissä kerkeekö kytkin mukaan vai ei? Entäs normaali ajossa tai muissa tilanteissa?

Haulla koitin ettiä vastaavia, mutta en löytäny.

No itellä menee ykköseltä kakkoselle tai päinvastoin aina kytkimen kanssa. Muut vaihteet yleensä myös kytkimellä mutta joskus tulee leikittyä ilmankin.

mitä nyt itte vähän ajellu ni kaverin ninjalla ku vaihoin kytkänkanssa ni se ihmetteli et miks mie kytkällä vaihoin. Sitku yhen toisenkaverin svllä lähin ni kyyin siltä et kummin vaihan ni se taas kannusti vaihtamaan kytkimellä. Tietysti kun lähetään vetää täpöllä ni ilman kytkää mutta muuten kytkän kanssa
wink.gif

Ihan mielialan mukaan, varmaan 90% kytkimellä kuitenkin. Joskus harvoin ilman kytkintä ettei totu vehkeet liian yksipuoliseen ajoon.

Trumpalla joskus kokeilin ja se jäi siihen
tounge.gif
Yammulla tuli toisinaan vaiheltua ilman kytkintä kun meni niin pehmeesti...

Pikitiellä tulee kytkintä käytettyä, sekä ylös että alaspäin vaihtaessa.

Soralla tuo joskus unohtuu...

Ilmeisesti vaihtovirheen riski on suurin tossa 1-2 kun kuitenki suurin osa kytkintä siinä käyttää tossa välissä esim. täys kiihdytyksessä? Vai olenko ihan hakoteillä? Vai onko jotenki kovempi rasite laatikolle?

Itse olen aina kytkintä käyttäny, mutta eipä ole vielä omaa pyörääkää
nixweiss.gif

Perhana sais oma taloudellinen tilanne parantua nyt ennen kesää
biggrin.gif

No minulla ne pykälät ei vaihdu olleenkaan ilman kytkintä, vaikka oon kokeillu, mutta mulla onkin tollanen kustomin rähjäke.

Eikös se kytkin sitä varten ole ? No kyllä sitä on ilmankin vaihdettu ylöspäin, mutta ei ikinä alaspäin... Mettävehkeillä (crossipyörät yms.) kytkinlevyt ei pääse kulumaan melkee vois poistaa levyt koneesta kokonaan niin olis kevyempikin
buttrock.gif

Back