• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vai ei Harrikat kulje?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pave.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vaihdoin jammun custom V-4 uuteen harrikkaan värisee vähemmän,kevyempi ajaa ja kulkee paremmin uskomatonta mutta TOTTA !
033102bebe_1_prv.gif

Kyllä mä uskallan Bobin antaa hra1150:n koeajettavaksi, mutta älä tule kitisemään mulle jos haluutkin Gessun vaihtaa/tai ostaa rinnalle HD:n...
tounge.gif
wink.gif

Omassa pyörässä on kevyempi kytkin kuin Kawoissa joita olen omistanut, ajettavuudessa sillä pärjää varmasti ihan mille tahansa riisicustomille, jarruissa ei, mutta niilläkin pärjää, konetehoissa ei ole kehumista, mutta en mä sillä koskaan ole kenenkään jaloissa ollut, en edes muiden pyörien. Tärisee kyllä tyhjäkäynnillä, mutta ei mulla ole paikat vielä hampaista pudonneet ja Kawat värisee vauhdissa, niin että sormet puutuu, HD ei vauhdissa tärise. Mutta herättääkö esim. Honda yhtä paljon keskustelua ja tunteen purkauksia kuin HD? Eipä taida...
biggrin.gif
tounge.gif
Hieno pyörä tää mun HD on.
bowdown.gif

Koittanut miettiä mikä ihme siinä on kun joitakin kiinnostaa niin kybällä millä toiset ajaa... kai ne on samaa porukkaa joiden pitää aamukahvilla narista akalle kun naapuri on ostanut uuden Volvon, sitten kitistään että "olis edes ostanut japanilaisen, ne sentään kestää"... No se on niitä Suomalaisten perisyntejä, ei kai sille mitään voi.

Ihmeellistä vääntöä
nixweiss.gif

Eikös mopon pitäisi miellyttää omistajaansa, eikä naapureita/foorumilaisia???

Mulle on pääasia, että ite viihdyn (en omista hd:tä
tounge.gif
), ajakoot muut millä lystäävät
thumbs-up.gif

Kateelliset räksyttää kun ei oo varaa ostaa harrikaa ,
vaan joutuu ajaan riisipusseilla.

biggrin.gif
biggrin.gif
Kyllähän se on rahamiehen merkki, kun pystyy laittamaan reilu 20 tonttua kakkaan... Eipä ole itsellä moiseen varaa. Harmi.
Perusteleppa nyt tuo "20 tonttua kakkaan"? Ookko edes ajanu moista kakkaa? Oma ei uutena maksanu lähelläkään tuota. Ja hyvin on palvellu. Pöljä.
tounge.gif
Ei vaan miellytä itseä HD:t. Kokemusta pelkästään 1200 sportsterista. Kakka pyörä. Japanilaisella riisikipolla ajellaan ihan vaan siksi että se on mieleinen. Jokainen ajakoon sillä mistä pitää, tai olkoon ajamatta jos harrastuksesta saa riittävästi irti sillä että omistaa kalliin mopon, jolla voi vaikka netissä päteä... Näitäkin tuntuu olevan.  
033102ass_1_prv.gif

ha, kuski olis löytynyt joko lähimmästä mutteri/öljykaupasta tai hierojalta. Ei e mihinään karkuun lähtenyt, kunhan oli krampissa

Itse olisin kyllä vähän utelias.

Jossain messuilla olen istunut Harleyn selässä ja käpistellyt hanikoita. Kytkin tuntuu raskaalta ja mopomaiselta, koko härveli enimmäkseen klöntiltä jossain alhaalla. Jousitus on varmaan ihan paska.

Miten on?
Ihan on paska. Kytkin varsinkin on tosi raskas ja moottori ihan perseestä. Ei ollenkaan niin hieno kun bokseri. Jousituksesta en uskalla puhua mitään, kun joka kuopan kohdalla lyö pohjaan. Kandee kaikkien jättää sille messuilla istumisen asteelle tuo harrikan osto ja ajatella että " onko pakko jos ei taho"...
Pari korjausta, kytkin on raskas jos ei ole voimia. Moottori ei ole perseestä, vaan Milwaukeesta. Mikä se jousituksesta puhumisessa pelottaa?  Puhu vaan ihan reilusti, kyllä siitä uskaltaa puhua.
Niinpä. Olen heo ja olen.. harrikan omistaja
smile_org.gif
ja edelleen tuon näille EI harrikan omistajille tiedon, että on ihan paska pyörä ja ei varmaan kannata sitä koskaan hommatakkaan.. on se HD niin paska pyörä että ei kulje mihinkään vaan tärisee niin että paikat lähtee polvista ja se äänikin on suoraan helevetistä.. ja nyt se toinen pakollinen hymiö
cool.gif

Broidilla on Dyna ja juu kiva sitä on ohjastaa, mutta mutkatielle valintani on toinen
Kivoja värkkejä, mutta eri käyttö tarkoitukseen kun nämä "pää edellä" mallit.

On se mopon valinta niin kaukana rationaalisuudesta.
Itselläni on vaihtoehtoja tasan kaksi, Italiasta tai Triumph.

En kehtaisi ajaa customilla, jotenkin noloa. Jos kuitenkin pakko olisi ajaa customilla niin silloin alle HD.
Mopolla huristelua katsotaan uskomattoman monista näkökulmista, itselläni se on lähinnä urheilua. Jos haluaa cruisailla mukavasti niin autolla pääsee mukavammin jätskiä ostamaan. Eikä tarvitse laittaa hapsutakkia päälle. Jos haluaa valua pitkin rantabulevardia, niin se käy mukavammin avoautolla. Eikä tarvitse ripustaa hapsuja rattiin.
Jos haluaa liikkua vauhdikkaasti pitkin mutkaista tietä niin hankitaan moottoripyörä.

Ei provosointina mutta millä custom mies perustelee itselleen customin ostamisen?

nixweiss.gif

Ei pidä. Eikä edes pakoteta.

Olisi mielenkiintoista kuulla alan harrastajan mielipide.
Miksi mies / nainen menee kauppaan ja ostaa customin?

Itse olisin kyllä vähän utelias.

Jossain messuilla olen istunut Harleyn selässä ja käpistellyt hanikoita. Kytkin tuntuu raskaalta ja mopomaiselta, koko härveli enimmäkseen klöntiltä jossain alhaalla. Jousitus on varmaan ihan paska.

Miten on?
Ihan on paska. Kytkin varsinkin on tosi raskas ja moottori ihan perseestä. Ei ollenkaan niin hieno kun bokseri. Jousituksesta en uskalla puhua mitään, kun joka kuopan kohdalla lyö pohjaan. Kandee kaikkien jättää sille messuilla istumisen asteelle tuo harrikan osto ja ajatella että " onko pakko jos ei taho"...
Pari korjausta, kytkin on raskas jos ei ole voimia. Moottori ei ole perseestä, vaan Milwaukeesta. Mikä se jousituksesta puhumisessa pelottaa?  Puhu vaan ihan reilusti, kyllä siitä uskaltaa puhua.
Niinpä. Olen heo ja olen.. harrikan omistaja  
smile_org.gif
ja edelleen tuon näille EI harrikan omistajille tiedon, että on ihan paska pyörä ja ei varmaan kannata sitä koskaan hommatakkaan.. on se HD niin paska pyörä että ei kulje mihinkään vaan tärisee niin että paikat lähtee polvista ja se äänikin on suoraan helevetistä.. ja nyt se toinen pakollinen hymiö  
cool.gif
Pakko kysyä voiko täristä enemmän kuin 1 -mukinen kotari? Saako hd:llä ajaessa selvää liikennemerkkien teksteistä yli kuudenkympin vauhdissa? Nimim. tärinästä valittaminen on silkkimunien touhua.

Minä ostin tai siis vaihdoin Kawan Harrikkaan(jonkunhan noita uusia pitää ostaa että saadaan käytettyjä markkinoille
tounge.gif
). Hetken mielijohteesta Harrikkaan vaihdoin, tosin kauan siitä olin haaveillut. Nyt kun alkaa kolmas kausi HD:lla olemaan takana niin olis helppo perustella ostoa eri syillä. Mutta ostohetkellä en perustellut itselleni ostoa millään lailla. Halusin Harrikan ja ostin sellaisen. Ai niin! Tässähän kysyttiin perusteluja customin hankintaan eikä Harrikan. Tsori.

Back