• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuo 22.5. saa kannatusta myös täältäpäin. Kätkökausi on tosin reilusti auki jo mutta eihän se tarkoita etteikö makkaroita voi käristää...

pleksi sanoi:
Kun asiasta viimeksi keskusteltiin, taidettiin tulla siihen tulokseen, että sunnuntai olisi hyvä. Mites olisi esim. 22.5?

Ja sitten tietysti paikan valinta. Myllykoski oli kai ehdolla, mutta onko muita?
22.5. Jack ja minä ollaan "koulutuksessa" eli päästää vasta illemmalla n. 17.00 aikoihin, Myllykoski sopisi siihen hyvin.

Maaemo sanoi:
Oisko joku toinen päivä sitten parempi vai onko toi klo 17 ok?

22.5 klo 17 on ok mulle. Ja joku toinenkin päivä on ok koska mulla ei taida olla hirveesti menoja kuin vasta toka viikko kesäkuuta.

E: se koulutus on sorameininkiä joten mä en ota mukaan kuin takalaukun joten en lupaa tuoda mitään mukana.

No lukitaan sitten 22.5. klo 17 ja Myllykoski. Tosin en kyllä oman pyörän kunnosta tiedä, saattaa olla että tarviin kyydityksen paikalle :)- .

pleksi sanoi:
Tuonne sitten vaan kommenttia, että tulossa ollaan:

https://www.motocaching.net/en/cache/view/id7100

Tiedoksi niille, jotka ei ole ennen käyneet: Sinne voi ihan hyvin tulla ekakertalaisetkin. Ei oo mikään sisäpiirin juttu. Kaikki on ihan oikeasti tervetulleita. Ei ilmoittautumispakkoa, eikä ilmoittautumiset ole sitovia. Ei muuta kun :orgmp:

Nostetaan tämä näkyville, eli olis kiva jos paikalle tulis uutta porukkaa :thumbup:

Ja oisko pöljä jos tapahtuman laittais kätkösivun etusivulle ? Pleksi ?

Jack sanoi:
Nostetaan tämä näkyville, eli olis kiva jos paikalle tulis uutta porukkaa :thumbup:

Ja oisko pöljä jos tapahtuman laittais kätkösivun etusivulle ? Pleksi ?

Laitoin facebookiin motocaching.suomi -sivulle. Luulen, että toi saitin etusivu tavoittaa vain porukkaa, joka löytää tapahtuman muutenkin. Tietty voishan sitä laittaa viestin muihinkin Facebook-ryhmiinkin, jos on sellaisia, joihin saa laittaa. Osallistun kyllä mieluusti makkarakuluihin, jos tulee paljon ilmoittautumisia :grin:

Btw, samalla kun korjasin tapahtumien näkymiseen liittyvän bugin, tein pääkartalle sellaisen, että soratieteiden viivat näkyy ruskealla (asfaltti on edelleen sinisellä viivalla). Tuliko parempi vai huononiko?

pleksi sanoi:
Btw, samalla kun korjasin tapahtumien näkymiseen liittyvän bugin, tein pääkartalle sellaisen, että soratieteiden viivat näkyy ruskealla (asfaltti on edelleen sinisellä viivalla). Tuliko parempi vai huononiko?

Parani! Vaikka en olekaan soralle allerginen niin tuo on hyvä tieto olla heti näkyvillä.

Sopivasti zuumaillen väri on liki sama kuin isompien teiden punertava karttaväri, se saattaa jossain kohdin vähän sotkea mutta muutoin hyvä.

pleksi sanoi:

Kiitoksia. Tämä on todella hyödyllinen ominaisuus. :p

Olen kyllä ajellut katupyörälläni noita sorapätkiä, viimeksi viime sunnuntaina.

Kalsareissa on ruskeita viivoja, muuta ei näy kun oon liikeellä, ei kerkii kattoo :grin:
Muuten, reissulla oli puhetta siitä etten saa kuvia näkyviin kun ovat liian isoja. Jos lähen taas pidemmälle reissulle niin ei viitti kesken reissun alkaa pienetää kuvia ts en tiedä miten se käy tällä iluurilla. Saako tähän parannusta !

Tälleen ei käkkääjällekkin tuo käkkis sivu on ihan mainio. Kattelin taannoin sivuilta omalle kesän pitemmälle retkelle josko jotain mielekästä katottavaa/tutkittavaa reitille sattus ja sattupa. :thumbup:

Suzu-ukko sanoi:
josko jotain mielekästä katottavaa/tutkittavaa reitille sattus
Mikä sattu?? Tai siis mitä löysit?

Jack sanoi:
oli puhetta siitä etten saa kuvia näkyviin kun ovat liian isoja. Jos lähen taas pidemmälle reissulle niin ei viitti kesken reissun alkaa pienetää kuvia
Mun mielestä noi liitetiedostokuvat on muutenkin niin kovasti pakattuja ettei niitä ole edes miellyttävä katsoa. Lisään itse mielummin kuvan/ kuvat linkkinä.

Go-Za sanoi:
Mikä sattu?? Tai siis mitä löysit?

Sattu joo ja sattuu vieläkin mut en mä muista enää. Piirtelin ne reitteihin ja siellä ne mua yllärinä oottaa :) Stelvio esim mut sen oisin käyny muutenkin ja muita tollasia mutta pari osu ja sattu. Liekö se San Boldo kätkönä? Jos ei niin pitäs olla.

pleksi sanoi:

Tykkään, joskin omalta osaltani parempi raja olisi tietyyppien 2-3 välissä, mutta kaikkia ei aina voi miellyttää.

Tuli muuten tuossa pidempää reittiä suunnitellessa mieleen että olisiko hyvä vai huono idea että reittikätköjen ikoni ei olisi kätköreitin alussa vaan "keskellä" - joidenkin pitkien reittien kanssa ulos zoomattuna tämä antaisi paremman kuvan siitä "missä kätkö on", ja vähentäisi ikonien päällekkäin menoa tapauksissa joissa reitin päässä on myös paikkakätkö erittäin lähellä (joka tuntuu olevan suht yleistä).

Suzu-ukko sanoi:
Tälleen ei käkkääjällekkin tuo käkkis sivu on ihan mainio. Kattelin taannoin sivuilta omalle kesän pitemmälle retkelle josko jotain mielekästä katottavaa/tutkittavaa reitille sattus ja sattupa. :thumbup:

Hyvä että kelpaa :) Eikä sitä tarvitse tosiaan mitenkään "harrastaa". Jos löytyy ajelulle kohde, niin sivusto on tehnyt tehtävänsä.

Go-Za sanoi:
Mun mielestä noi liitetiedostokuvat on muutenkin niin kovasti pakattuja ettei niitä ole edes miellyttävä katsoa. Lisään itse mielummin kuvan/ kuvat linkkinä.

No höh, olisit sanonut... Tai no, parempi myöhään, kuin ei silloinkaan. Pitää varmaan pakata vähemmän.

Sanokaapas muuten joku ehdotus paremmaksi kuvan maksimikooksi, niin testailen, saanko toimimaan. Eli millaisia kuvia teidän puhelimet tuottaa?

Back