• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
wingnut sanoi:
Jos tämä lähtee toteutukseen, niin menisikö samalla logiikalla myös "omat suosikit" tai joku vastaava keräilylista?

Sitä karttaa ja listaa olisi helppo selata kätköreissulla ja tarkistaa kätkön tiedot sekä kuitata kätkö käydyksi paikan päällä, kun siinä ei näkyisi kuin reissulle suunnitellut kätköt. Jos reittien ja paikkojen export tulee myöhemmin toteutumaan, niin sitä listaa tulisin käyttämään exporteissa.

Jep! Tämä on työlistalla ja sisältää juurikin mainitsemiasi asioita. Melko varmasti tulee tehtyä ensi talven aikana. Pitää vielä miettiä, jos siinä samalla toteuttaisi myös "älä näytä näitä kartalla" listan.

Se on hyvä jos joku arvostelee rankalla kädellä jos ei kohde / reitti miellytä. Mä annan vaikka kaks tähteä jo siitä kun joku on viittiny tehdä kätkön. Saa hyvän syyn lähteä ajelemaan ja kattomaan mitä löytyy kohteesta. Kun ei tää leikki niin vakavaa ole. :;):

pleksi sanoi:
Nyt ne on tällaiset:
1 Ei ollut minun makuuni
2 Ihan ok
3 Tykkäsin
4 Tykkäsin kovasti
5 Aivan mahtava

Jack sanoi:
Se on hyvä jos joku arvostelee rankalla kädellä jos ei kohde / reitti miellytä. Mä annan vaikka kaks tähteä jo siitä kun joku on viittiny tehdä kätkön. Saa hyvän syyn lähteä ajelemaan ja kattomaan mitä löytyy kohteesta. Kun ei tää leikki niin vakavaa ole. :;):

Näin vähän mullakin, muutaman kakkosen oon tainnut antaa, mutta minkäs sille voi, että tykkää lähes kaikista kätköistä. Mä olen antanut noita tähtiä siten, että ykkösen annan jos jää sellainen fiilis, että kätköllä käynti oli ehkä vähän hukattua aikaa, kakkosen jos on sellainen tulipahan käytyä muttei tartte uudestaan tulla -fiilis, kolmosen saaneessa voisin käydä uudestaan jos lähistöllä liikun ja on aikaa, nelosessa käyn mielellään uudelleenkin ja viitosen saa jos haluan suositella kätköä ei-kätköilijä-kaverillekin (kirjoitettu vähän paikkapainotteisesti, mutta about samalla periaatteella reiteillekin). Ymmärrän toki että muitakin tapoja tulkita on, mutta ei tällaiselta positiiviselta henkilöltä oikein huonoja arvosteluja saa :)- .

pleksi sanoi:
Arvostelun pakollisuuteen liittyen: Maaemo joskus totesi, että hän ei arvostele sorapätkiä, koska ajelee niitä katupyörällä. Minusta ihan järkevää, koska sorakätköt ei yleensä ole katupyöräilijöitä varten tehty.

Mutta "pakollisuuden" voisi tietty toteuttaa niinkin, että vaihtoehdoissa olisi noi viisi tähteä ja jokin "ei osaa sanoa" vaihtoehto.

Juu näinpä, musta olisi ihan väärin antaa kätkölle ykkönen tai kakkonen vain siksi, että ajelee sen pyörällä, jolle kätkö ei tavallaan ole tarkoitettu. Tuollainen pakollisuus, jossa voisi kuitenkin valita EOS-vaihtoehdon voisi olla siitä hyvä, että sen arvostelun voi jättää tekemättä, jos siltä tuntuu, mutta siinä tulisi kiinnitettyä huomio siihen, että se arvostelu pitäisi antaa. Jos lokimerkintä herjaisi antamattomasta arvostelusta ja pitää erikseen täpätä, ettei arvostele, varmasti tulisi enemmän arvosteluja kun sitä kohtaa ei voisi vain ignorata. Ja voisihan siihen EOS-kohtaan vielä laittaa jotain neuvoa tyyliin "Käytä tätä vaihtoehtoa jos et pysty tekemään mielestäsi oikeudenmukaista arviota kätköstä esim. jos olet ajanut maastokätkön katupyörällä", jolloin siitä saisi vielä sellaisen kuvan, että sen käyttö ei ole suotavaa. Kyllähän sitä silti voi arvostelematta jättää, mutta ainakin tuo nostaisi kynnystä siihen, että ei yhtään mieti arviota.

Jack sanoi:
Vielä muistutus tästä: https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id6260

Ei ole montaa kohdetta käytävänä eikä nekään kovin kummoisia ole mutta käydään myös kahvilla ja turistaan porukalla joutavia :grin:

Harmittavasti näyttäisi tulevan vähän sadetta tänään illalla Forecan ja maikkarin ennusteiden mukaan mutta yr.no:n mukaan saderintama menis eteläisempää reittiä. Ota noista ennusteista sitten selvää. :dunno:

jlik sanoi:
Harmittavasti näyttäisi tulevan vähän sadetta tänään illalla Forecan ja maikkarin ennusteiden mukaan mutta yr.no:n mukaan saderintama menis eteläisempää reittiä. Ota noista ennusteista sitten selvää. :dunno:

Kääk! Tää mun "mitä laittaisin päälleni" pähkäily on nyt vielä pahempaa kuin vaimolla yleensä :kääk:

Kiitokset eilisestä kätköletkasta puuhamiehille, vetureille, historian asiantuntijoille ja kaikille osallistujille. Hauskaa oli ja tuli taas opittua uutta. :thumbup:

jlik sanoi:
No sullahan menee 300 sitten rikki tuolla reissulla.:jippikaijee:

Saas nähä. Mä oon ajellu aika paljon siellä mihin ollaan menossa. Mutta syksy on pitkä, on vielä monta paikkaa käymättä tälle vuodelle :;):

Jack sanoi:
Saas nähä. Mä oon ajellu aika paljon siellä mihin ollaan menossa. Mutta syksy on pitkä, on vielä monta paikkaa käymättä tälle vuodelle :;):

No eiköhän Gozan reitille osu ainakin muutama kätkö missä et oo vielä käyny.

Laitoin tän kätkö sivuille mutta laitetaanpa vielä tännekin:

Berttu, laitoit vain kommentin tästä (mustavuori) kohteesta, ilman muuta pitää laittaa löydetyksi. Ei ole pakko käydä siellä ylemmällä luolalla.

Lauantaina tarjolla 317 km letka-ajoa/ 13 kätköä (nopeasti laskettuna). Itselle tulee 5 lisää, eli 200 täyteen!!
Edit: Hups, nyt on tullut laskuvirhe... ei tulekaan vielä 200!

Viimeksi muokattu:
Go-Za sanoi:
Lauantaina tarjolla 317 km letka-ajoa/ 13 kätköä (nopeasti laskettuna). Itselle tulee 5 lisää, eli 200 täyteen!!
Edit: Hups, nyt on tullut laskuvirhe... ei tulekaan vielä 200!

Kuulostaa hyvältä, just palasin 740 kilsan kätkölenkiltä. Vähän tehoton oli kun löysin vain 13 kätköä.

Kuten yllä jo totesin, niin tänään 740 kilsan kätköreissu Tampereen seutuville. Kivaa oli mutta alkaa käydä vähän hankalaks tää homma kun pelipaikalle pääsy ja sieltä kotiin vie jo useita tunteja. Vielä huomenna pitäis olla suht helppo reissu, kun on vain 317 kilsaa ja 13 kätköä, mutta sen jälkeen on melkein kaikki kätköt parin tunnin ajomatkan sisällä löydetty.

Jossakin vaiheessa keskusteltiin siitä, että seuraavana vuonna voisi taas löytää uudelleen samoja kätköjä. Ainakin meikäläisen kohalla tää alkaa olla ajankohtainen tämän vuoden jälkeen ja Jack törmää ehkä samaan ongelmaan aika pian. Voisko tää olla ens talven projekti? Tästä voitais keskustella seuraavassa makkaranpaistossa.

Tuskin tuolta sulle on tarjolla 13:a kätköä...
Mutta on kai sitä muitakin tapoja ajaa mp:llä?? Ei kai kätköily voi olla ainoa?
(Vaikka se mukavin keino onkin!)

Go-Za sanoi:
Tuskin tuolta sulle on tarjolla 13:a kätköä...
Mutta on kai sitä muitakin tapoja ajaa mp:llä?? Ei kai kätköily voi olla ainoa?
(Vaikka se mukavin keino onkin!)

No joo, huomenna nähdään kuinka monta uutta kätköä.

Ei tietenkään kätköily oo ainut tapa ajella mopolla. En kuitenkaan olis tehny tämänpäiväistä reissua ilman kätköilyä. Ainakin mulla on oltava pidemmillä reissuilla jokin päämäärä varsinkin jos ajelen yksin. Lyhyempiä reissuja teen ihan fiilispohjalta sillä periaatteella että käännyn risteyksissä tahallaan väärään suuntaan ettei vaan joutuis kotiin. Ainakin mulle kätköily on avartanut kotimaata valtavasti. Tänäänkin pohdiskelin noilla sun kätköreiteillä, että kuinka ihmisiä asuu melko kaukana valtateiltä mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Suomen maaseutu on todella kaunista. Haralanharjun näkötornille pölähti joku italialaisperhe, harmi ettei ollu aikaa ruveta kyselemään että miten olivat sinne päätyneet.

Kyllä mulla on tarkoitus ruveta ajelemaan kätköille uudestaan sitten kun kaikki lähikätköt on käyty läpi ja olishan se kiva jos nekin löydöt tulisi rekisteröidyksi. Tämä pitäisi mielenkiinnon yllä paremmin.

Back