• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Go-Za sanoi:
Ei siinä ole mitään "hyi-hyi" jos on painaja ammatiltaan!

Itseasiassa painaja-sitoja-leikkaaja nykyään, en o ihan varma että onko se hyvä vai huono homma :p

Ja kiva olla avuksi, kun tämmöinen mahdollisuus on suotu tehdä omiakin juttuja.

SooSoo sanoi:
Itseasiassa painaja-sitoja-leikkaaja nykyään, en o ihan varma että onko se hyvä vai huono homma :p

Todella hieno homma kaiken kaikkiaan. :jippikaijee: Kortteja on kiva jaella reissuilla muille motoristeille.

Pleksi, voisitko ottaa mukaan huomenna mun korttinipun niin ei tarvi erikseen tulla hakemaan sitä. Luolille oon menossa (mutta omia reittejä pitkin).

SooSoo sanoi:

Tosi hieno homma ! :respect:

Siis äh, hommana varmasti hyvä (työnä) mutta tarkoitin tätä korttijuttua, hyvä homma sekin. :thumbup:

Olis voinu ihan hyvin lähtee tänään! Tiet kuivui tosi nopeesti kun sade loppui... Noh mä olin sitten töissä, eli yrittämässä!

Go-Za sanoi:
Olis voinu ihan hyvin lähtee tänään! Tiet kuivui tosi nopeesti kun sade loppui... Noh mä olin sitten töissä, eli yrittämässä!

Joo, tiet kuivu nopeasti. Mulla mopon akku täysin tyhjä ja mötönetin älylaturi ei lähteny lataamaan ollenkaan. Sitten oli mentävä yksiin häihin, joissa ei huvittanu vetää lärvejä. Nyt akku latingissa täysin älyä vailla olevalla powerilla. Toivottavasti huomenna sitten niin paljon virtaa että saa mopon käyntiin ja :orgmp:.

jlik sanoi:
Joo, tiet kuivu nopeasti. Mulla mopon akku täysin tyhjä ja mötönetin älylaturi ei lähteny lataamaan ollenkaan. Sitten oli mentävä yksiin häihin, joissa ei huvittanu vetää lärvejä. Nyt akku latingissa täysin älyä vailla olevalla powerilla. Toivottavasti huomenna sitten niin paljon virtaa että saa mopon käyntiin ja :orgmp:.

Täh vaatiiko mopo laturia käynnistykseen?
Vaihda akku siinä tapauksessa.
Edittiä: nykyiset älylaturit ei lähde lataamaan tyhjää akkua eli huijaa ja laita pikkuisen virtaa perinteisellä laturilla ensin.

tate66 sanoi:
Täh vaatiiko mopo laturia käynnistykseen?
Vaihda akku siinä tapauksessa.

Jäi ilmeisesti kahvalämppärit päälle viime sunnuntaina (oli aika viileetä kukonlaulun aikaan). Olin poissa viikon ja kun tänään olin lähössä ajelemaan niin mopo ei inahtanutkaan. V**tun mötönetin älylaturi ei lähtenyt lataamaan ollenkaan. Manuskan mukaan jos jännite <6V niin laturi menee stand-by tilaan. Mitä v**tua tollasilla latureilla oikein tekee. Ei oo toista akkua.

Muoks. Mulla on joku vanha 0-30VDC poweri, jonka iskin akkuun kiinni. Mitenköhän esim. ctekin laturi toimisi tyhjän akun kanssa. Ctek olis ollut 30 ekeä kalliimpi kuin Bosch. Ei ollu aikaa tutkia etukäteen noita älylatureita joten tuli valittua toi paska Bosch C3.

No joo, nyt lähti toi Bosch lataamaan mutta aivan perseestä ettei älylaturit lähe lataamaan tyhjää akkua.

69-20200103N236eb.jpg

tonttuj sanoi:
Eikös sun kahvalämppäreissä ole jännitevahti? Ne toimii vain kone käynnissä.

Ei ilmeisesti ole kun lämppärit toimii ilman konettakin. Pirun himmeät ledit Oxfordin lämppäreissä joten vaikea sanoa onko ne päällä vai ei. Mikäs olis helpoin tapa asentaa jännitevahti. Ei ihan auennut toi suzu-ukon viesti. Relehän siinä näytti olevan.

tonttuj sanoi:
On sulla jännitevahti. ettei parkit jäänyt päälle?

No joo, en oo kyllä yhtään varma mitä oli jääny päälle, akku kuitenkin tänä aamuna aivan tyhjä. Kahvalämppärit oli käytössä joten epäilin niitä.

Mä oon nyt ihan pihalla onko ketään tulossa tänään Mankkiin tai luolalle. Mut ei se mitään, mä meen vaikka yssin!

Go-Za sanoi:
Mä oon nyt ihan pihalla onko ketään tulossa tänään Mankkiin tai luolalle. Mut ei se mitään, mä meen vaikka yssin!

Sain mopon akun ladattua ja se tuntuu toimivan. Mä oon tulossa luolille mutten Mankkiin kun käyn ekaks Pusulantien kätköllä. En todennäköisesti ehdi syömään kun kotihommat odottaa.

Go-Za sanoi:

Mä en oo vielä pihalla, täällä sataa, mut sinistä taivasta pilkottaa. Olen siis lähdössä, jos letka lähtee?

Back