jlik
MotOrg ry jäsen
pleksi sanoi:Ainakin kuvasta päätellen no problem.
Näyttäisi olevan useampikin keittokatos. Onkohan se toi Rävberget, mistä kuva on otettu?
Joo, Rävbergetillä kävin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
pleksi sanoi:Ainakin kuvasta päätellen no problem.
Näyttäisi olevan useampikin keittokatos. Onkohan se toi Rävberget, mistä kuva on otettu?
Go-Za sanoi:Jep... se paikka on paras koska 2 grillikatosta jotakuinkin vierekkäin!
Mä jo jossain vaiheessa meinasin, että josko sen jättäisi kokonaan pois, mutta se olisi varmaan ollut tosi huono veto.
Shoeiman sanoi:Sorry for Dummies-kysymys, mutta miten jengi KÄYTÄNNÖSSÄ toimii kätkölle lähtiessä? Koordinaatit saitilta navigaattoriin ja ajamaan? Kun kätkö on löytynyt niin kännykällä kaivetaan saitilta seuraavan kätkön koordinaatit ja sama homma? Vai urheileeko joku jopa paperikartan kanssa? Tai ylipäätään ilman navia?
pleksi sanoi:Nonnii... nyt tämä lyhyempi kätkönteko-ohje on siivottu alkuperäisestä vähän yli 16000 merkistä about 5600 merkkiin. Minusta siinä ei nyt enää ole hirveesti mitään sellaista, mitä ei olisi syytä tietä tietää tai ainakin olla tarjolla tiedettäväksi.
No, tulipahan ainakin tehtyä. Kiitoksia vaan motivoinnistaMä jo jossain vaiheessa meinasin, että josko sen jättäisi kokonaan pois, mutta se olisi varmaan ollut tosi huono veto.
Jos ton vielä tänään jaksaisi kääntää rallienglannksi, niin pääsee sitten huomenna nauttimaan niistä muista matskuista, joilta vielä puuttuu käännös![]()
jlik sanoi:Hyvä kysymys.
Mä oon tehny niin että suunnittelen kätköreissuni jollekin alueelle missä on useita kätköjä ja teen naviini valmiin reitin elikä ajan ekalle kätkölle ja sieltä seuraavalle jne. Joskus oon kirjoittanu paperille listan kätköistä ja siihen papruun myös mahdolliset kätkökysymykset. Jos ajaa koko päivän niin ei välttämättä muista mitä kätköllä kysytään. Lisäksi otan valokuvat kätkökysymyksen vastauksesta kun sitäkään ei välttämättä enää muista kun on päässyt kotiin. Kyllä joku meistä urheilee pelkän paperikartan avulla ja se on melkoinen suoritus. Oon tehny joitakin koko päivän kätköreissuja (n. 400-500kilsaa) ja siinä on kyllä tekemistä että ehtii vierailla kaikissa suunnitelluissa paikoissa. Tietenkin on mietittävä myös mopon ja kuskin tankkkauspaikat. Muutaman kerran on käyny niin että mopon tankkaus on jääny tekemättä ja sitten on pitäny panna navi etsimään lähintä tankkauspaikkaa (viime viikolla viimeks).
Jozkunen sanoi:Tämä kyllä kuulostaa hyvältä mallilta. Itse tullut katsottua netistä joku kätköpaikka, minkä sitten syöttää kännyn karttaohjelmaan.
Tuollainen navigaattori olisi kyllä poikaa mihin saa jonkun eri kätköjen kautta kulkevan reitin ohjelmoita. Onko noissa ihan perusnaveissa tuollaiset ominaisuudet nykyään vai pitääkö investoida kunnon mp-naviin?
jlik sanoi:Mä en tiedä pystyykö noihin puhelimien naviohjelmiin tekemään koko reitin kerralla. Luulisi että pystyisi tekemään lisäämällä vain etappeja. MP navin yksi iso etu on se että ne ovat mekaanisesti kestäviä kun taas puhelimet ym. navit eivät välttämättä kestä ainakaan pudottamista. TOinen etu on se, että ohjeet tulee BT:llä kypärään (edellyttää tietenkin kypäräpuhelinta).
Yks vinkki mp-navin suhteen on se, että Tompalta on tulossa uus mp-navi piakkoin ja edellisiä malleja saattaa tulla tällekin palstalle myyntiin (itse en oo myymässä mun Tomppaa) joten kannattaa olla kuulolla.

Jack sanoi:Juu, mulla on iphone 5s ja siinä tomtom europe. Tuohon yhdistelmään olen ollu oikein tyytyväinen, yleensä löytää haluttuun paikkaan. Joskus menee pieleen mutta eipä tuo ole haitannu, näkee uusia maisemia![]()
On hieman hankala oppia ymmärtämään mobiilikäytön tarpeita, jos ei voi itse käyttää.jlik sanoi:Se puhelin on myös ihan hyvä olla mukana sillä motokätköily sivusto toimii yllättävän hyvin ainakin IPhonessa. Aina ei tuu kirjoitettua paperille noita kätkökysymyksiä joten puhelimella voi sitten tarkistaa asian.
Ja se tarkistettu... korjattavaa löytyi!jlik sanoi:Eka kätkö sitten tehty Englantiin.
Go-Za sanoi:Ja se tarkistettu... korjattavaa löytyi!
Go-Za sanoi:Ja se tarkistettu... korjattavaa löytyi!