• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tänään oli hieno keli ajella, ei tullut bongattua kuin 3 kätköä mutta ajatuksena tehdä pari uutta. Jackin on vihdoin ja viimein päässy jatkamaan kätköilyä. Mulla tulee nyt parin viikon tauko matkojen vuoksi. Saas nähdä onko sen jälkeen enää mopoilukelejä.

jlik sanoi:
Tänään oli hieno keli ajella, ei tullut bongattua kuin 3 kätköä mutta ajatuksena tehdä pari uutta. Jackin on vihdoin ja viimein päässy jatkamaan kätköilyä. Mulla tulee nyt parin viikon tauko matkojen vuoksi. Saas nähdä onko sen jälkeen enää mopoilukelejä.

Joo pääs pitkästä aikaa ajelemaan, meinas olla hiukan kalsa kun lähdin aamulla, muuten oli hieno ilma ajella. Kävin ajelee nuo Nurmijärven pätkät ja ettimässä pari kohdetta. Ja kävin myös ajelemassa muutaman pätkän ristiin rastiin et jos sais vaikka niistä tehtyä kohteet joku päivä. Täytyypi vielä yrittää ajella syksyllä viikonloppuisin kuhan asteet pysyis yli viiden.

Mulla ei toimi kätköily sivuilla tämä: valitun käyttäjän löydöt ja siinä tuo näytä lisää kohta. Eli jos haluan nähdä kaikki löydöt, siis enemmän kuin 30 niin ei onnistu. Kokeilin mäkillä, pc:llä ja ipadilla. :blink:

Jack sanoi:
Mulla ei toimi kätköily sivuilla tämä: valitun käyttäjän löydöt ja siinä tuo näytä lisää kohta. Eli jos haluan nähdä kaikki löydöt, siis enemmän kuin 30 niin ei onnistu. Kokeilin mäkillä, pc:llä ja ipadilla. :blink:

Mulla on kotikoneella sama ongelma IE:n kanssa mutta ei FF:llä.. Toisella koneella homma kuitenkin toimii IE:nkanssa. En tiedä johtuuko asetuksista vai mistä.

Jack sanoi:
Joo pääs pitkästä aikaa ajelemaan, meinas olla hiukan kalsa kun lähdin aamulla, muuten oli hieno ilma ajella. Kävin ajelee nuo Nurmijärven pätkät ja ettimässä pari kohdetta. Ja kävin myös ajelemassa muutaman pätkän ristiin rastiin et jos sais vaikka niistä tehtyä kohteet joku päivä. Täytyypi vielä yrittää ajella syksyllä viikonloppuisin kuhan asteet pysyis yli viiden.

Joo, haastetta riittää kelien suhteen. Perjantaina kävin nuo Porvoon salot kääntymässä, sieltä Loviisaan ja Elimäen kautta takaisin Espooseen. Ennusteiden mukaan piti olla poutasäätä, mutta menomatkalla Porvoon kohdalla alko tihuuttamaan joka jatkui melkein koko matkan kunnes sitten paluumatkalla lähestyessäni Hesaa alko aurinko paistamaan. Merkillinen keli oli.

Jack sanoi:

Kiitos tiedosta. Olisinkohan rikkonut tuon, kun tein sivuun muutoksia. Sorry. Laitan korjattavien listalle, mutta voi mennä hetki ennen kuin ehdin korjaamaan. Otin tähän väliin pari muuta juttua. Ja toisessa olisi asiakkaalla kiirekin, kun Joulumarkkinat pukkaa päälle.

Kävi muuten hassusti, kun lähdin perjantaina mökille, niin enpä sitten löytänyt takin vuorta mistään. Tänään olisi kotiin tullessa vähän kaivannut... tais mennä pari tuntia himassa, kun vasta lakkasin palelemasta. Mutta vielä ei kai kausi ole ihan finaalissa. Taas on lupailtu viikonloppua kohti lämpenevää. Pääsen varmaan vielä kerran mökkitielle märkien lehtien päälle liukastelemaan :p

EDIT: Jaa... ei siinä korjauksessa sitten kovin pitkään mennytkään. Nyt pitäis toimia.

pleksi sanoi:
Kävi muuten hassusti, kun lähdin perjantaina mökille, niin enpä sitten löytänyt takin vuorta mistään. Tänään olisi kotiin tullessa vähän kaivannut... tais mennä pari tuntia himassa, kun vasta lakkasin palelemasta. Mutta vielä ei kai kausi ole ihan finaalissa. Taas on lupailtu viikonloppua kohti lämpenevää. Pääsen varmaan vielä kerran mökkitielle märkien lehtien päälle liukastelemaan :p

Eilen tuli kokeiltua nahkojen lämmönpitävyyttä ja kyllähän se vilu yläkropassa tuntu, vaikka nahkojen alla oli kahet tekniset alushousut ja kolme paitaa. Joo, ei se ajokausi ihan vielä lopuillaan ole mutta vaatetta saa topata päälle kunnolla. Seuraavalla kerralla sitten tix texit päälle.:D

Jack sanoi:

Jack, teepäs nyt niitä kätköjä lisää että ehtis bongata niitä vielä tällä ajokaudella. Alkaa olla nuo kätköt mulla aika vähissä lähiseuduilla ja omistakaan kun ei saa merkintää.

Ei saa painostaaaa.....:p No joo, koitan nyt viikolla tehä kuhan kerkiän. Oliko niin että joku tarkistaa tekeleet ennenkuin ne julkaistaan ?

Jack sanoi:
Ei saa painostaaaa.....:p No joo, koitan nyt viikolla tehä kuhan kerkiän. Oliko niin että joku tarkistaa tekeleet ennenkuin ne julkaistaan ?

Joo, emmä yritä painostaa, mutta kun se kätköjen tekeminen on niin helppoa, että osaat varmasti tehdä niitä. Joko pleksi tai hänen apulaisensa tarkistaa ennen julkaisemista joten ei pelkoa että jäis joku moka niihin.

paebar sanoi:
Tää on nyt ihan off topic, mutta yhden aussie kaverin faija on syntynyt lands endin majakassa. Mun eka kommentti oli "you are shitting me!" Mut kyllä mä uskon juttuun. Kaverini lähestyy kuuttakymppiä, eli faija ois syntyny varmaan 1920-luvulla.

Suomessakin saattaa olla vielä elossa olevia majakkasaarella syntyneitä kansalaisia. Esim Bengtskärin majakassa asui useitakin majakanvartijaperheitä jonnekin 60-luvulle saakka.
Sieltä ei välttämättä päässyt joka päivä pois kelien takia, joten on mahdollista, että siellä on joku syntynytkin. Sama tilanne oli monilla muilla majakkasaarilla.

Jack sanoi:

Hieno juttu tuo sun eka kätkö. Kiitoksia. Ens viikon sunnuntaina vois käydä ajamassa sen (jos säät sallii).

Joo, piti laittaa sulle viestiä aamulla mutten kerinny: Jlik herää ja ajamaan hop hop !! Siellä on uus kohde :grin:

Ja jatkoa seuraa, yritänpä tehä tällä tai ens viikolla pari lisää.

Niin ja tuon Kytäjän tien nurkille tulee myös toinen kohde eli älä kuitenkaan lähde vielä...

Jack sanoi:
Joo, piti laittaa sulle viestiä aamulla mutten kerinny: Jlik herää ja ajamaan hop hop !! Siellä on uus kohde :grin:

Ja jatkoa seuraa, yritänpä tehä tällä tai ens viikolla pari lisää.

Niin ja tuon Kytäjän tien nurkille tulee myös toinen kohde eli älä kuitenkaan lähde vielä...

Mulla on lyhyt tauko kun oon nyt matkoilla ja pääsen mopoilemaan vasta ens viikon sunnuntaina. Hyvä tietää että kätköjä tulossa lisää vielä. Saan sitten kerättyä ne samalla.

Hyvä Jack - hieno homma!

Siitä on tosiaan kauan, kun olen viimeksi ajellut Kytäjäntiellä, mutta muistaakseni se oli oikein mukavaa matkan tekoa.

Sieltä taisin jatkaa tietä 290 Hikiän kautta Janakkalaan ja sekin taisi olla hyvä reitti. Onkohan kellään tuoreemmassa muistissa millainen se 290 on nykyään? Sen voisi joku merkata retittien joukkoon tarjolle kolmostien välttelemiseen, jos se vaan on vielä muuten hyvä. Vaikka laittaa kahteen osaan siten, että pohjoisempi osuus olisi tieltä 54 Janakkalaan.

Jepulista ja kiitti. Onko soveliasta muuttaa mun kohteen 'löytyi mrkinnän edellytys' kohtaa siten että laittaisin siihen: ei ole pakko ajaa koko reittiä, voi yhdistää toiseen (tähän pätkän nimi) seudulla olevaan reittiin ?

Eli kätkön löytäjä saisi ite päättää miten ajaa nuo kaksi pätkää.

Viimeksi muokattu:
Jack sanoi:
Jepulista ja kiitti. Onko soveliasta muuttaa mun kohteen 'löytyi mrkinnän edellytys' kohtaa siten että laittaisin siihen: ei ole pakko ajaa koko reittiä, voi yhdistää toiseen (tähän pätkän nimi) seudulla olevaan reittiin ?

Kyllä sä voit editoida sitä tekstiä vielä kätkön julkaisemisen jälkeen ihan vapaasti. Se on täysin sun päätettävissä miten nuo pätkät on ajettava.

PS. Ilmoittauduin sitten varasijalle sille ens kesän jutaukselle. Mihinköhän sitä on taas pää oikein työnnetty.

Jack sanoi:

Jackin reittitehdas lähti käyntiin :jippikaijee:

Samoilla linjoilla jlik:n kanssa ja sääntöjenkin mukaan on aivan ok, että vain osa reitistä pitää ajaa.

Jaa niin... julkaisun jälkeen. No kätköähän ei pitäisi muuttaa ihan toiseksi niin, että jo tehtyjen löytöjen merkitys oleellisesti muuttuisi. Siis vaikka niin, että jos joku on jo löytänyt vaikka kirkon, niin se ei oikein toimi, että kätkö muokataankin kilsan päässä olevaksi näkötorniksi. Mutta tosiaan tuollaisesta löytymisen ehdon muutoksesta ei varmasti ole haittaa.

Joo, toi kohde esim. kirkko toiseks kohteeks ei oo varmaan hyvä juttu. Muutin nyt tuon Hyvinkään kytäjäntien siten ettei ole pakko ajaa kokonaan läpi, sen voi yhdistää tänään julkaistuun Vihtijärven kytäjäntiehen. Saa reitin etsijä vapaat kädet päättää miten ajelee nuo.

Kuvat noihin reitteihin voisi vielä lisätä niin tulis sekin harjoteltua ja ois kivemman näkönen reitin esittely sivu.

Lisää kohteita vois harjotella talven mittaan, yks on ainakin mielessä kuhan posti tuo kirjan kotiin mistä rupean opiskelemaan historiaa. Siinä kohteessa motoristi joutuu jalkautumaan ja kävelemään muutaman satametriä ja myös rämpimään metsään. Käärmeitä ja itikoita ja liskoja huuu.....:grin:

Yhtä juttua oon tässä taas miettiny. Olisko iso homma koodata lista motokätköilysivustolle rekisteröityneistä henkilöistä. Monilla foorumeilla pystyy listaamaan henkilöt, klikkaamaan profiilia, hakemaan nikkien perusteella henkilöitä jne.

Back