• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
SooSoo sanoi:
Kahvila Vanha Kevar Kurhilassa arkistoitu, ei toimintaa ainakaan tänä suvena.

Näin tää homma toimii :thumbup:

Hieno esimerkki myös siitä, miten asia hoidetaan yhteistyöllä kaikkien hyväksi. Heti tämän vuoden ekasta lokimerkinnästä sai ajankohtaista tietoa kohteen tilanteesta ja hetken myöhemmin kohde jo poistuikin kartalta. : Arkistoitu kätkö ja kommentit

Sanokaas ny miten sais eukolta vongattua iltavapaan viikonloppuna jotta pääsis ajelemaan ja kätköilemään. Prkle millaisen efortin tein jotta sain hommattua mopon alle ja kamppeet postitettua tänne Enklantiin ja sitten vaimo on koko ajan torpaamassa mun ajohalut.:rant: Pitäis ehkä enemmän osoittaa tätä :rakastunut: mutta eukko ymmärtää helposti mistä on kyse.

pleksi sanoi:
Juu... oli aika vekkuli keko kamaa mukana. Vähän kuin ois ollu kyytiläinen, joka ei suostu nousemaan pyörän päältä. Sen takia ei sitten tullu käytyä kauempana kätkökohteita etsimässä, vaan tulin kerrankin alle sadan kilsan harhailulla mökille.

:thumbup:

jlik sanoi:
Sanokaas ny miten sais eukolta vongattua iltavapaan viikonloppuna jotta pääsis ajelemaan ja kätköilemään. Prkle millaisen efortin tein jotta sain hommattua mopon alle ja kamppeet postitettua tänne Enklantiin ja sitten vaimo on koko ajan torpaamassa mun ajohalut.:rant: Pitäis ehkä enemmän osoittaa tätä :rakastunut: mutta eukko ymmärtää helposti mistä on kyse.

Lähdet vaan ajamaan, anteeksi saa helpommin kuin luvan?-D

jlik sanoi:

Voiskohan vaimolle tilata jonkun hieronta-savikylpy-aromaterapia-mitäniitänyton hoitopaketin ja jättää hoitojen väliin esim. rentouttavat lukuhetket. Sitten kun vaimo on saanu hoidot ja sinä oot päässy :orgmp: vois olla se :rakastunut:

jlik sanoi:

Hommaat vaimolle oman mopon. Sitten se kyllä lähtee mukaan, mutta pääsetpä mopoilemaan.

Sain sitten kinuttua vaimolta luvan mutta oli kaikenlaista hässäkkää viikonloppuna (vuokra-autosta rengas vaurioitui ja lainapyörän omistajan oli viikonloppuna poissa) joten ajot jäi ajamatta viikonloppuna. Mutta edessä on uus viikko ja sitten :orgmp2::orgmp2::orgmp2:

En tiedä milloin on tullut ja mitä hyötyä siitä on ollut... Mutta Schwarzwaldin nopeusrajoitus on 70km/h!!! Paikalliset vetää polvi maassa helposti yli 150km/h ja itsekin ajoin enimmäkseen >100km/h. Toki siellä tapahtuu välillä niitä pahojakin onnettomuuksia mutta veikkaanpa ettei tuollaisella rajoituksella niiden määrää saada paljoa putoamaan (Ylinopeutta ajetaan jokatapauksessa). Onkohan ne Suomesta hakeneet oppeja onnettonuuksien vähentämiseen??
Onpahan vaan niin helekatin hieno tie!

Tänään tuli "Löytyi!" -merkintä numero 15 000, kun nimimerkki Kode ajeli gozamiten esittelemälle Pälkäneen rauniokirkolle :thumbup:

Viimeaikoina tahti on ollut sellaista neljääsataa löytöä viikossa. Joka päivä on rekisteröitynyt myös uusia käyttäjiä.
Uusia kohteita tuli viime viikolla 21 kpl.

Minusta tuo on oikein aktiivista toimintaa. Varsinkin, kun huomioi, että nuo on melkein kaikki tehty suomalaisten toimesta.

Go-Za sanoi:
En tiedä milloin on tullut ja mitä hyötyä siitä on ollut... Mutta Schwarzwaldin nopeusrajoitus on 70km/h!!! Paikalliset vetää polvi maassa helposti yli 150km/h ja itsekin ajoin enimmäkseen >100km/h. Toki siellä tapahtuu välillä niitä pahojakin onnettomuuksia mutta veikkaanpa ettei tuollaisella rajoituksella niiden määrää saada paljoa putoamaan (Ylinopeutta ajetaan jokatapauksessa). Onkohan ne Suomesta hakeneet oppeja onnettonuuksien vähentämiseen??
Onpahan vaan niin helekatin hieno tie!

Onko Schwarzwaldissa kaikilla teillä 70-rajoitus ? Ajelin siellä viime kesänä ja silloin tuo 70 oli B500-tiellä, muilla oli norm. niin kuin muuallakin Saksassa. Sieltä löytyy paljon muitakin hienoja teitä.

Jokin aikaa sitten motocachingin hallinnoimaksi tulleessa kätkössä Sotilaskoti Parolannummi olisi hieman paranneltavaa. Ainakin se kaipaisi selvennystä, mihin kuuluu pysäköidä ja miten sotkuun pääsee. Pitääkö pyytää jokin tilapäinen kulkulupa vai miten toi menee.

Jos joku tuntee kohteen ja viitsisi parannella sitä, niin voi laittaa minulle viestiä. Joko niin, että siirrän kätkön halukkaalle tai sitten kertoo minulle, millainen teksti kuvaukseen kannattaisi laittaa.

XJ 900 sanoi:
Onko Schwarzwaldissa kaikilla teillä 70-rajoitus ? Ajelin siellä viime kesänä ja silloin tuo 70 oli B500-tiellä, muilla oli norm. niin kuin muuallakin Saksassa. Sieltä löytyy paljon muitakin hienoja teitä.
Ei sentään. Mekin ajettiin tuo B500 ja siinä se tajoitus oli koko matkalla. Muilla teillä normi rajoitukset.

Re: Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto avattu

pleksi sanoi:
Jokin aikaa sitten motocachingin hallinnoimaksi tulleessa kätkössä Sotilaskoti Parolannummi olisi hieman paranneltavaa. Ainakin se kaipaisi selvennystä, mihin kuuluu pysäköidä ja miten sotkuun pääsee. Pitääkö pyytää jokin tilapäinen kulkulupa vai miten toi menee.

Jos joku tuntee kohteen ja viitsisi parannella sitä, niin voi laittaa minulle viestiä. Joko niin, että siirrän kätkön halukkaalle tai sitten kertoo minulle, millainen teksti kuvaukseen kannattaisi laittaa.
Parolassa oli ainakin vielä aiemmin kaksi eri sotkua, joten sekin ymmärrettävästi voi sotkea asioita entistä enemmän.

Ainahan voi portilla käydä spolleilta kysymässä. :dunno:

Juu... onhan siellä kaksi sotkua. Netistä kyllä löytyy tiedot ja kätköön juuri tulleesta huoltopyynnöstä loput.

Mutta haluaisiko joku tuon kätkön itselleen ja laittaa sen kuntoon? Voin mäkin tietty sen tehdä, kunhan kerkiän.

Re: Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto avattu

terppa23 sanoi:
Hyvä pointti, jota en edes tuolla palvelleena tiennyt.
En tiedä sitten että kuinka pitkään on ollut näin. Itse olin riksussa ja sinne sotkuun tuli siihen aikaan ainakin osa tavaroista autohallipäivystäjän toimesta Parolan toisesta sotkusta.

Olis pitänyt vähän kuvia räpsiä käynnillä näköjään.
Sunnuntaina ehkä ajelen uudestaan noille Parolan nurkille kahveille Vaasaan päin ajellessa niin voisin yrittää muistaa ottaa noita tarkempia kuvia paikan päältä.

tonttuj sanoi:
Olis pitänyt vähän kuvia räpsiä käynnillä näköjään.
Sunnuntaina ehkä ajelen uudestaan noille Parolan nurkille kahveille Vaasaan päin ajellessa niin voisin yrittää muistaa ottaa noita tarkempia kuvia paikan päältä.

Olisihan se kiva saada kätkölle kuvakin. Street Viewstä löytyikin näkymä, josta erotti tuon Sotilaskoti 2 tekstin kliks

Jos otat kuvan tuosta viitasta, niin se voisi olla ihan hyvä kätkön kuvaksi. Näkisi ainakin, millaista pitää etsiä.

Nyt on kätköilyssä pieni tauko, kun jotain on menny rikki. Olisikohan äskeinen ukkosmyräkkä aiheuttanut tuhoja :kääk: Sama vika vaikuttaa usean yrityksen palveluihin, joten huoltotoimenpiteet on kyllä käynnissä.

Back