Peruaserohan oikeastaan on se, että matkamotoristit käyttää enimmäkseen Gorea ja ne jotka ajelee lyhyempää pätkää, rataa jne suosivat enemmän nahkaa.Minä käytän pitemmällä matkalla gorea, on huomattavasti helpompi, kun ei tarvitse alkaa laittamaan sadeasua, jos pilvi sattuu päänpäälle.Sen kun ajelee vaan
Nahka venyy ilkeästi kastuttuaan.Nää yksosaiset nahkapuvut miehillä on hassun näköisiä, kun persaukset lököttää-johtuu paljon ajoasennosta kyykkypyörässä.
Eli silloin goreasun tärkein ominaisuus on lämpimyys ja vedenpito,turvallisuus, kaikki kolme yhtä tärkeitä.
Gorepuvun edut ja toiveet:
Lämmin vuoriensa kanssa.Vedenpitävä:Suojakankaat jo sen verran hyvät, että pärjää nahkalle.Värikäs.Tosin joskus väriä sais olla lisää ja ehdottomasti hyvät heijastimet-on aika tärkeä turvallisuusseikka, että näkyy kunnolla tienpäällä.En ole vielä nähnyt pukua, jossa olis TARPEEKSI heijastimia, vaikka omassa Rukan puvussakin niitä on.
Pestävyys kulkee käsikädessä värikkyyden kanssa.Jos puvussa on värejä, sen tulis olla helposti pestävä, maantiellä likaantuu nopeasti.Siksi gorepinnoite ei sais olla ulkopuvussa kiinni.Gorehan kärsii pesusta jonkin verran.Lämmin irroitettava vuori.
Irroitettavat suojapalat omissa taskuissaan.Minä olen lyhyt ihminen ja jouduin ottamaan housuista ylimmät suojat pois, ne painoivat pitkällä matkalla niin paljon, ettei veri kiertänyt jaloissa...siis suojat kauemmas nivusista, eikä kangaskerroskaan saa myttäytyä nivusiin.
Kunnos kiristimet ranteisiin ja nilkkoihin, vyötärölle.Rukan puvussa ranne kiristetään tarranauhalla joka on niin kapea, että kangas karkaa sieltä takaa ja muodostaa pussin...siis leveät kiristykset.
Paljon taskuja, mitä enemmän, sen parempi.Niin paljon tavaraa pitää aina saada mahtumaan takkiin, jotta se on helposti käsillä.Vedenpitäviä, tietysti.Vetoketjuissa isot patukkanauhat, helppo vetää hanskakädellä kiinni.Isot. kestävät vetoketjut.
Kaulus sen varaan korkea, että suojaa sateelta, niskasta korkeampi, menisis osittain kypärän alle->ei valu vesi niskaan.Pehmeä kangas sisäpuolella.Ei haittais vaikka kauluksessa olis irroitettava kauluri kylmiä päiviä varten.
Puvun on ehdottomasti estettävä viiman pääsy rinnan alueelle (tutkimukset kehon lämpötaloudesta). Etuvetoketjun alle tuulilukko.
Tuuletusreikiä ei kovin paljon voi laittaa, viima puskee veden sisään pienestäkin raosta.
Kyllä gore hengittää ihan hyvin, halvemmat versiot ehkä eivät.Aina kun joku on gorea moittinut, olen tarkastanut että hän todella puhuu goresta, usein kalvo onkin ollut jonkun muun valmistajan.
Paras oli kaveri joka valitti, että puku on sukelluspuku, yhtä märkä->kalvo olikin väärinpäin ommeltu...se siis IMI vettä
Rukka ja Yoko on aika hyvin onnistuneet mallistoissaan, kannattaa katsoa sieltä vinkkejä.
Nahkapuvun etuja on kans paljon.Itse suosin isoa nahkatakkia ja erillisiä housuja.En siis kommentoi muunlaisia nahkapukuja, kun en niistä niin tiedä.
Mukavampi pukea, varsinkin työmatkalle ja keskikesällä, kun ei tarvitse pelätä kylmyyttä.Kaupungissa ihan omiaan.
Hyvä kulutuksenkesto,jos nahka tarpeeksi paksua,omissa nahkahousuissa nivusten kohta on tehty ohuesta mokkanahasta...ei siis paina.Hyvät suojat saa nahkaankin, jos puku venyy, niin sit ne voi "pudota"liian alas.
Takki/housu yhdistelmä on tumma, heijastimet puuttuu.
Sadeasun kun pukee tämän yhdistelmän päälle, lepattaminen on taattu.
Nahkaa pitäis muistaa huoltaa joka vuosi, gore on vähän huolettomamampi.
Nahkatakissakin saa olla kunnon kaulus ja vetoketju ylös asti, ei tarvitse pelleillä kaulasuojien kanssa.
Nahkavaatteen ulkonäöltä vaatisin enemmän kuin kangaspuvulta.Leikkaukset jne...Nyt muuten loppu jo sanottavat..
Ja sit kun saat mallikappaleet valmiiksi, ni voisin olla vapaaehtoinen testaaja