• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

V2 vastaan rivi4

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Earthend
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

V2 vastaan rivi4 -

• Ajan V2:lla, suosin V2:ia

Ääniä: 2 50,0%
  • Ajan V2:lla, suosin rivi4:ia

Ääniä: 0 0,0%
  • Ajan rivi4:lla, suosin rivi4:ia

Ääniä: 1 25,0%
  • Ajan rivi4:lla, suosin V2:ia

Ääniä: 1 25,0%
  • Ajan jollain muulla, suosin V2:ia

• Ajan jollain muulla, suosin rivi4:ia

• Ääniä yhteensä
    4
Vanha yks pyttynen... Iskun pituus suhteellinen ja käyntiin saa suht helposti.... Se se on paras ainakin näin talvella... Sitä paitsi, paljon mukavampaa kun pitää kaksi ihmistä laittaa lähekkäin jotta sen saa käyntiin...

Nyt kun rivi 4 makuun on päässyt, en vaihtaisi sitä pois! Ei täristä, on miellyttävän joustava ajaa. Tehokas, vääntö riittää yms.

Hmmm ehkä kuitenkin enemmän tykkään rivi4:sta kuin V2:sta... Tosin ainoat kokemukset V2:sta ovat 748R:stä ja KTM Adventure 950:sta. Ehkä ens kesänä vois kokeilla muitakin...

Jyri, missasit taas pointin  
wink.gif

Titta på bilderna och svara på frågorna!
Voi voi Tylyttäjä. Olet missannut mistä tässä prätkäilyssä on monen kohdalla kyse. Kirjoitat muka voiman tarpeesta, vaikka moni ostaa esimerkiksi R4 superbiken kadulle ajamatta koskaan sillä täysillä. Kieltämättä tehokas moottori on hyvä ohituksissa jne, mutta aivan samalla lailla ohitukset sujuvat osakaasulla myös vaikka V2 sporteilla tai suurikoneisilla matkapyörillä. Jos hankitaan pyörä erittäin tehokkaan koneen tähden, monelle tasan varmasti kipinän antaa tieto mahtavasta voiman määrästä, mainoksessa RAM-airilla jopa niin ja niin paljon. Todellista tarvetta vaikka 200:lle hevosvoimalle katukäytössä ei ole, ei vaan ole, vaikka se mukavaa olisikin. Harva kuitenkaan uskaltaa ajaa jo sanktioiden pelossa täysillä.

Imagosyistä on hyvä puhua käyneensä dynossa ja saaneensa laskennallisen kampuratehon kertoimella 1.12 ja jo SIIHEN lisätään RAM-airi niin minullapa on kikserissä 200 heppaa Italon 999R:n 130 takapyöräheppaa vastaan!

Ja kyllä tämä liittyy aiheeseen, kyse on V2 vs R4 keskustelusta.

Ja vedit sitten ruotsi-kortin esille...

Jyri, missasit taas pointin  
wink.gif

Titta på bilderna och svara på frågorna!
Voi voi Tylyttäjä. Olet missannut mistä tässä prätkäilyssä on monen kohdalla kyse. Kirjoitat muka voiman tarpeesta, vaikka moni ostaa esimerkiksi R4 superbiken kadulle ajamatta koskaan sillä täysillä. Kieltämättä tehokas moottori on hyvä ohituksissa jne, mutta aivan samalla lailla ohitukset sujuvat osakaasulla myös vaikka V2 sporteilla tai suurikoneisilla matkapyörillä. Jos hankitaan pyörä erittäin tehokkaan koneen tähden, monelle tasan varmasti kipinän antaa tieto mahtavasta voiman määrästä, mainoksessa RAM-airilla jopa niin ja niin paljon. Todellista tarvetta vaikka 200:lle hevosvoimalle katukäytössä ei ole, ei vaan ole, vaikka se mukavaa olisikin. Harva kuitenkaan uskaltaa ajaa jo sanktioiden pelossa täysillä.

Imagosyistä on hyvä puhua käyneensä dynossa ja saaneensa laskennallisen kampuratehon kertoimella 1.12 ja jo SIIHEN lisätään RAM-airi niin minullapa on kikserissä 200 heppaa Italon 999R:n 130 takapyöräheppaa vastaan!

Ja kyllä tämä liittyy aiheeseen, kyse on V2 vs R4 keskustelusta.

Ja vedit sitten ruotsi-kortin esille...
Jyri, metsään menee taas että kohisee  
wink.gif

Lukisit nyt Jyri ihan h i t a a s t i ja ajatuksella näitä viestejä.

Italon ja mun vehkeet vedettiin samassa dynossa, takapyörätehot ilmoitetiin kummallekin. Silloin eroa 30hp, nyt yli 40hp (slipari, oma boksi -> kokoputki, PC3USB)
wink.gif
Saatte nähdä sen vielä tässä talven aikana, Viaberista taas mustaa valkoisella.

Lisäks ymmärrän _edelleen_ täysin niitä, jotka ajavat vaikka customilla, Buellilla, HD:llä tai vaikkapa Ducatilla. En yritä tuputtaa heille omaa mielipidettäni oikeana. Olen vain todennut, että mua (ja monia muitakin) ei huvita ajaa alitehoisilla vehkeillä, ja vieläpä maksaa niistä liikaa. Ihan hienoa ja mahtavaa, jos joitain muita huvittaa ne vehkeet.

Tuo on vain mun mielipide, sulla ja kaikilla muilla on omansa, ja hyvä niin. Ajelkoon jokainen just sillä millä tykkää. Kaikki saa fiiliksensä eri asioista (menikö 50 kertaa rikki jo samasta asiasta?).

Mutta koita nyt hyvä mies koittaa ymmärtää lukemasi. Asiat unohtuu hetkessä, vai jääkö ne ollenkaan päähän? Tuulitunneli-syndrooma?

Onko tässä keskustelussa oikeesti muita mielipiteitä kuin että rivinelkuissa on enemmän tehoja ja että veekaks-kuskeja ei kiinnosta?
wink.gif

Täällähän tämä tuttu ja turvallinen vääntö on taas menossa. Aloinkin jo huolestua, kun Ducati palstalla ei meuhkattu vähään aikaan. Pelkäsin jo, että joku on kuollut tai ottanut jo pyörän tuskissaan ajoon henkensä uhalla.

Rivi4 vs V2 maallikon simissä

Rivi4
-helppo huoltaa
-edullinen
-tehokkaampi

V2
-kapeampi
-erikoisempi (ja hieno ilmajäähdytteisenä, erittäin hieno krominvärisenä)
-Tuntuu ja kuulostaa moottorilta, siis tärisee ja mölisee

Eli jos haluan perkeleen tehokkaan pyörän, ostan varmaan rivi4:sen. Tai jos tarvitsisin halvan peruspyörän.

Muissa tapauksissa V2 tulee olemaan tulevissakin pyörissä.

Onko tässä keskustelussa oikeesti muita mielipiteitä kuin että rivinelkuissa on enemmän tehoja ja että veekaks-kuskeja ei kiinnosta?
wink.gif
Älä sano sitä noin lyhyesti, kun näistä on tapana pari - parikymmentä sivua vääntää. Ei kai kukaan V2 konetta ole ostanut siinä uskossa, että siinä on enemmän tehoa kuin rivi4 koneessa
nixweiss.gif
. Minä ainakin tiesi siirtyessäni V4-> V2, että n. 1/3 tehoista häviää, mutta ei kiinnostanut. Tottumuskysymys tuo tehon tarve katuajossa, vähän niin kuin suolan käyttö. Opettelee kohtuuteen tai sitten pitää saada vähän enemmän aina vaan uudestaan ja uudestaan.

Mitä?

Tylyttäjä unohtaa aprilian V2 "factory" pannun kokonaan, vai puhutaanko tässä pelkästään ducatin 2-mukisesta?

Kiksuhan sai siltä päihin väännössä ilman ilmanputsaria, en kyl jaksais enään muistuttaa tästä asiasta.
cool.gif

muutkin unohtaa jutskia täällä!
cool.gif

mut silti ajan muulla ja diggaan rivi4!

Mitä?

Tylyttäjä unohtaa aprilian V2 "factory" pannun kokonaan, vai puhutaanko tässä pelkästään ducatin 2-mukisesta?

Kiksuhan sai siltä päihin väännössä ilman ilmanputsaria, en kyl jaksais enään muistuttaa tästä asiasta.  
cool.gif

muutkin unohtaa jutskia täällä!
cool.gif

mut silti ajan muulla ja diggaan rivi4!
Mä viitsin korjata sua.. Olen korjannut sua aikaisemminkin samasta aiheesta, mutta ei nähtävästi enää auta:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....y562310

Apriliassa ei ollut tankki paikallaan, ilmaboxi auki, eikä ilmanputsaria  
tounge.gif
 Silloin 2000rpm alueen yli edellä väännössä.

Em. keinoilla nousee missä tahansa pyörässä tehot _dynossa_, mutta ajossa niin ei voi tietenkään tehdä. Ajossa tulee vielä lisäksi ajoviima. Jos koitat silloin ajaa tankki raollaan, ilmaboxin kansi irti ja ilman filsua, niin eihän siitä mitään tule  
tounge.gif
 Virtauksetkin menee ihan päin seiniä. Ilmaboxien muoto on meinaan aika tarkaan mietitty, että virtaukset, resonanssitaajuudet yms menee oikein.

Tuossa vielä sulle muistin virkistämiseksi ne käyrät:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....y543850

Aprilia RSV Factory (airbox-kitti, softasta race map, vaimentimet mallia race) on slipari-viritteistä K5:ttä (huom. nyt kokoputki ja PC3USB) alueella 4300-6300rpm hiukan väännökkäämpi. Eli 2000rpm ajan..  Huippuväännössä ja muutenkin lähes koko alueella selvästi kuitenkin jäljessä. Ja huipputehossa silloin se 30hp eroa, kuten 999R:ään, eli nykyisin yli 40hp eroa.

Eli jos siinä oli mielestäsi parempi vääntökäyrä, niin perusteet pliis  
wink.gif
Juu, on se sen 2000rpm ajan parempi, tuskin enää sitäkään, kun K5:ssä on kokoputki.

On se ihme homma tuo valikoiva muisti  
omg.gif

P.S. Ilman ilmanputsaria on täysin eri asia kuin tankki auki, ei ilmaboxin kantta eikä ilmanputsaria  
wink.gif
 Ihan tiedoks vaan..

- Voimantunne ja kisamainen fiilis puuttuu.
Mitähän tuohon sanoisi
biggrin.gif
Mies on ihan murtunut, kun noihin käppyröihin on jo kyllästytty  
tounge.gif

Pitäiskö Tylylle antaa oma "käppyräfoorumi".  
biggrin.gif

Eikä noita eroja mitään huomaa, hyvin kulkevat molemmat ihan käytännössä, 999R vaan herättää pirusti huomiota kun sellaisella kurvailee, Suzuki-miestä tuskin kukaan edes huomaa.
juu kannatan, mut ihan tasapuolisuuden vuoksi sulle vois sit tehdä ihan ikioman fiilistelyfoorumin...tai jyristelyfoorumin...

noin oisitte molemmat kuninkaita omilla maillanne...

ai että ko molen ilkee

Aprilia RSV Factory (airbox-kitti, softasta race map, vaimentimet mallia race) on slipari-viritteistä K5:ttä (huom. nyt kokoputki ja PC3USB) alueella 4300-6300rpm hiukan väännökkäämpi. Eli 2000rpm ajan..
Myönnät siis, että V2 pesee R4 keskialueella!
tounge.gif
Eihän V2 silloin voi väännöttömäksi haukkua?

heh.. huomaan miten se ottaa pumpusta myöntää, että V2 pesee edes jossain alueella väännössä R4
biggrin.gif

Mulle on tietty ihan sama kun en omista kumpaakaan laitetta. Kunhan provosoin!
cool.gif

On sulla kyllä perkeleen hyvä muisti, itse en olis muistanut, vaikka olis kuinka kelannut
biggrin.gif

cool.gif

Aprilia RSV Factory (airbox-kitti, softasta race map, vaimentimet mallia race) on slipari-viritteistä K5:ttä (huom. nyt kokoputki ja PC3USB) alueella 4300-6300rpm hiukan väännökkäämpi. Eli 2000rpm ajan..
Myönnät siis, että V2 pesee R4 keskialueella!  
tounge.gif
Eihän V2 silloin voi väännöttömäksi haukkua?

heh.. huomaan miten se ottaa pumpusta myöntää, että V2 pesee edes jossain alueella väännössä R4
biggrin.gif

Mulle on tietty ihan sama kun en omista kumpaakaan laitetta. Kunhan provosoin!
cool.gif

On sulla kyllä perkeleen hyvä muisti, itse en olis muistanut, vaikka olis kuinka kelannut
biggrin.gif

cool.gif
Ei ota yhtään pumpusta. Paperilla lukee selvästi, että se on 2000rpm ajan parempi kuin slipari-viritteinen K5.

Siitä vain voidaan olla montaa mieltä, että kumpi niistä käyristä on parempi  
wink.gif
 En tiedä sitten onko puolueellinen mielipide, mutta mielestäni parempi käyrä on se, joka on lähes koko alueella toisen käyrän yläpuolella, ja siinä on huippuarvotkin korkeammalla. Lisäksi kyseinen käyrä jatkuu melkoisen paljon korkeammille kierroksille.

Edelleenkin, mulle on ihan sama millä kukakin ajaa ja mistä saa fiilikset. Tähän mennessä en vain ole itse testannut yhtään twiniä, joka olisi koneen puolesta ollut hauska.

Jos se joitain ahdistaa, se on voi voi  
tounge.gif

.
clip
.
- Kapea käytettävä kierrosalue, koska alakierroksilla tärinä estää niiden hyödyntämisen, eikä kierrä kovin ylös. Esimerkiksi vakiossa Millessä mielestäni sellainen kohtuu rivakkaan etenemiseen sopiva kierrosalue oli vain n. 4000-5000rpm, eli noin puolet parhaiden R4:n käytettävästä alueesta. Huomattavasti työläämpi ajaa sen takia kuin R4, vaihteita saa vekslata vähän väliä jos haluaa että pyörä kiihtyy edes jotenkin. Tuokin on ihan käytännössä testattu, en tykänny. Tuli sellanen "stressaantunut" olo, kun koko ajan piti vaihteilla pitää huolta, että siellä on voimaa edes jotenkin käytettävissä. Tonnisella mielestäni pitää pystyä kruisailemaan huolettomasti vääntöä käyttäen, ja aina riittää voimaa.
.
clip
.
Tuo tylyttäjän yllä mainitsema pointti on itselleni erittäin tärkeä.
Otin tuon saman asian puheeksi VFR Discussion -foorumilla kun yritin udella, josko '06 VFR tykkäisi vetää hieman alempaa kuin toi nykyinen, joka jossakin kolmen tonnin pinnassa ja siitä alas alkaa muistuttamaan V2:sta. Siis perkele mikä fleimaus siitäkin alkoi. Eipä juuri mennyt porukalle jakeluun, että ei mun elämäntyö ole veivata niitä vaihteita ja pitää moottori onnellisena, vaikka nyt sattuisinkin olemaan prätkällä liikkeellä. Aina vaan ei jaksa kepittää vaan joskus haluaa niitä <s>tis</s> maisemiakin katsella.

Olen vain todennut, että mua (ja monia muitakin) ei huvita ajaa alitehoisilla vehkeillä, ja vieläpä maksaa niistä liikaa.
Mitä tarkoittaa alitehoinen? Missä raja?

Noh, kuitenkin pidän moottoripyöristä. Nykyinen on nelikko.
Sillon kun se tuntuu ittestään liian lussulta, niin sitä se myös on. Hyvin yksinkertaista.

Eri ihmisillä se raja on tietysti erilainen. Mutta mä en ainakaan ole saanut yhdenkään testaamani twinin moottorista mitään irti...

Aivan sama... Moottoripyöriä kaikki. Ducati vetää Suzukia päihin radalla ja päinvastoin... Keta kiinnostaa? Miksi aikuiset ihmiset vääntävät joka hemmetin keskustelusta tästä asiasta? Hankkikaa v*ttu elämä...

Edit: typo

Aivan sama... Moottoripyöriä kaikki. Ducati vetää Suzukia päihin radalla ja päinvastoin... Keta kiinnostaa? Miksi aikuiset ihmiset vääntävät joka hemmetin keskustelusta tästä asiasta? Hankkikaa v*ttu elämä...

Mulle on ainakin moottoripyörät elämä! Ei vain harratus..
cool.gif

Sitäpaitsi noi väännöt on just fantsuja
cool.gif
Vielä kun posse provosois vähän enemmän, niin sais repeillä ihan totaalisesti
biggrin.gif

Mulle on ainakin moottoripyörät elämä! Ei vain harratus..  
cool.gif

Sitäpaitsi noi väännöt on just fantsuja  
cool.gif
Vielä kun posse provosois vähän enemmän, niin sais repeillä ihan totaalisesti  
biggrin.gif
Oishan se tylsää jos täällä olis kaikki vaan samaa mieltä...

Kunnon piikittely suuntaan ja toiseen pitää mielen virkeänä keskellä pimeää talvea
sport05.gif

Kyllä mulla prätkät on kanssa pikkasen enemmän kuin harrastus.. Melkeen kaikki rahat oon viimeset 15v niihin pistäny kiinni
062802moto_prv.gif

Back