• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi V-max kiinnostaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ankkalinna
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
crazy.gif
no... velipoika perui tulonsa... "työeste"
crazy.gif

No niin, Oulussa voi tulla iltapäivällä vettä rankastikin, mutta olen kuitenkin lähdössä rautaperseajelulle Vmax:lla huomenna klo 04:00.

Kaikki Vmaxit mukaan
wink.gif

062802moto_prv.gif

nixweiss.gif
emmätiiä  
nixweiss.gif

jotenkin toi sateen todennäköisyys ei oikein houkuttele,
mutta herään kuitenkin 0400 ja päätän sitten...

fiiliksellä mennään, mutta jos tulen, olen 0500 jälkeen halikon shellillä valmiina...odotella ei tarvii...

bowdown.gif
kuitenkin, jos joudut yksin
062802moto_prv.gif

Tulin juuri takaisin testilenkiltä aiheena Vmax matkapyöränä.
n. 20 tuntia, matkamittariin lisää 1662 km.

Yllättävän toimiva myös tuossa käytössä ainakin lyhyelle kuskille. Jalkoja voi helposti lepuuttaa. Tärinä ei puuduttanut käsiä. Sateella oli hieman liukasta, mutta ei liikaa.

Ohitukset sujuivat helposti.....

ja Pihtipudas-Oulu -välillä riittää suoria.

jkl_oulu_010710.jpg

062802moto_prv.gif

PS. 14 tankkauskertaa !!! yhteensä noin 108 litraa eli n. 6.5 l/100 km

en kyllä täysin ymmärrä tämän rautaperseajelun tarkoitusta. Onko se että se onnistuu pienelläkin tankilla vai mikä? Varmaan suurin osa motoristeista ketä tunnen ovat ajaneet 1500 km päivässä ilman mitään yrittämistä.

Ihan hyvä kysymys. En minä sitä tiedä. En tosin tiedä moottoripyöräilynkään tarkoitusta.

Toiset ajaa yli 1500 km ilman yritystä ja toiset yrittämällä. Onko sillä oikeasti mitään väliä?

smile_org.gif

062802moto_prv.gif

sad_orig.gif
no toihan selittääkin kaikenlaista...
sad_orig.gif

mahtaako oireisiin kuulua myös epämääräiset "nakutukset" puolikylmänä 2500 kierroksen kohdilla...

siihenhän ne kierroksetkin jää...

Huom, tuo koskee vain tiettyä osaa -08-09 valmistettuja pyöriä eli suurimmassa osassa "suomipyöriä" ei varmaankaan ole mitään vikaa.

Enemmän aiheesta vaikkapa StarVmax -sivustolta - 'clicks'.

Hei nimimerkki Yamaha1!

Sinulla tämän keskusteluketjun aikaisemmilla sivuilla viimmosen tyylikäs kuva Maxistasi ja pyörässäsi oli hyvännäköiset uudet pakoputken päät vakiovaimentimien päässä.

Mistä moiset hankit ja millä kustannuksella?

Hei nimimerkki Yamaha1!

Sinulla tämän keskusteluketjun aikaisemmilla sivuilla viimmosen tyylikäs kuva Maxistasi ja pyörässäsi oli hyvännäköiset uudet pakoputken päät vakiovaimentimien päässä.

Mistä moiset hankit ja millä kustannuksella?
No moro!

Juu, eli ihan paikalliselle (Turku) Yamaha dealerille kirjottelin spostia ja kyselin pystyisivätkö tilaamaan mulle moiset kapistukset... Ne on kuitenkin tuolla Yamaha Motor Europen sivuilla ihan V-Maxiin kuuluvissa kilkkeissä...

Tässä LINKKI

Ja tässä itse putken päät & muuta saman tyylin billet osaa
PUTKEN PÄÄT YMS.

Ja eipä ollut mikään ongelma, pistivät Turkkusesta moiset tilaukseen. Parissa päivässä tulivat sitten kauppaan ja kävin hakemassa pois kuleksimasta.  
tounge.gif

Hintaa noilla "paskiaisilla" oli kyllä sitten kohtuullisesti, olivatkohan 700€ yhteensä. Eli kohtuu törkeät, mutta on muuten törkeän hienotkin... Eikö vaan? Ja vaikuttavat sitten myös ääneenkin, sellainen hiukan röpöttävämpi saundi noista tulee jos vertaa normipäätyihin.

Toivottavasti tämä autoi? Eikun hyviä  
062802moto_prv.gif
kelejä!!!

Morjens,

ja kiitos vastauksesta. Eli putken päät löytyvät Yamaha Europen kataloogeista, mutta nuo linkkisi takana olevat putken päät näyttävät erilaisilta kuin sinun oman pyöräsi kuvassa olevat - lyhemmät keskiröörit ja reunukset myös erilaiset.

Eli onko niin, että ovat menneet muuttamaan mallia tahi sitten en vain osaa paikallistaa ko. sivuilta oikeaa mallia?

Morjens,

ja kiitos vastauksesta. Eli putken päät löytyvät Yamaha Europen kataloogeista, mutta nuo linkkisi takana olevat putken päät näyttävät erilaisilta kuin sinun oman pyöräsi kuvassa olevat - lyhemmät keskiröörit ja reunukset myös erilaiset.

Eli onko niin, että ovat menneet muuttamaan mallia tahi sitten en vain osaa paikallistaa ko. sivuilta oikeaa mallia?

Siis kyllä ne siellä Europen katalogissa on ne oikeat... Eli noi putkenpäät, tai siis koko osakokonaisuus on jonku hepun nimeltään Jeff Palhegyi tuotantoa. (tosin sitä nimeä en tuolla Yamahan sivuilla nää)

Ne on siis tossa osakatalogissa heti toisena, sen leveämmän takavanteen jälkeen. Nimellä "BILLETS VMAX".
Tossa samassa kuvassahan on paljon muutakin saman valmistajan billet osaa, joten se ehkä sekotti teikäläisen huomion?

Enivei, saahan tohon Yammuun tosiaan samoilta sivuilta ne toisenlaisetkin putkenpäät. Mutta niissä tosiaan toi päätylaippa pysyy originaalina ja siihen ruuvataan vain tollasen lyhyemmät kartiot kiinni... Ei minusta läheskään yhtä tylyt kuin nämä kokonaiset billet laipat. Jokos selvisi?

No niinpä tietysti, sitä tuli vain tuijotettua noita pakoputken kuvia, mutta näillä Billet-vermeillähän saadaan aikaan juuri nuo käheän komeat pakoputkikomistukset.

Näin hyvä, kiitos.

P.S. "Lue/katso ensin ja kysy vasta sitten" on periaate, jota en ole vieläkään oppinut (edes kotona vrt kadonneet sukat jne).
idea3.gif

biggrin.gif
No mutta pääasia että tuli ymmärrettyä, ja nyt säkin pääset eroon rahoistasi...  
tounge.gif

Ne on julmetun komeita noi muutkin saman sarjan billet osat, joten siitä vaan "kerää koko setti". Jos siis haluaa noista pyörän magnesium osista eroon... Magnesiumin korvaaminen alumiinilla, ei taida keventää. Mut luojan kiitos se ei näissä malmikasoissa ole ollenkaan se pointti!  
wink.gif
Tais noi pelkät pakoputken päätkin olla 4-5 kertaa painavammat kuin ne originaalit... toisaalta, 4-5 kertaa päheemmät myös!

Mun tekis täs talven aikana kiikuttaa Maxin osat maalaamoon, mutta katotaan nyt. Toisaalta tuntuu, että tuota ei tosta enää komeemmaksi saa PRKL millään!  
biggrin.gif

biggrin.gif
pikku päivitys
biggrin.gif

se takarengas kesti mun ajelua sitten sen 6300 km ...

nyt on ihka uusi metz maraton 880 alla ja sen kestotesti on alkanut.
eteen tuli metz z6 vaikka vanha oli ihan hyvä,
mutta siitä löytyi pari syvää viiltoa kun olen joihinkin sepelin paloihin osunut, enkä sillä enää uskalla lapinreissua lähteä vetämään...

ens keskiviikkona siis alkaa viikon ja 3,5Kkm perseen puudutus, salo-inari-salo kaikilla mausteilla...
crazy.gif
crazy.gif

Mistä ostit uuden takanakin? Löytyikö heti hyllystä ja mitä kustansi? Meikäläisellä on kohta 7000km alla, ja vielä on vähä pintaa jälellä... Eli sinnittelen tän ajokauden kyllä tolla vielä.
omg.gif

biggrin.gif
pikku päivitys  
biggrin.gif

se takarengas kesti mun ajelua sitten sen 6300 km ...

nyt on ihka uusi metz maraton 880 alla ja sen kestotesti on alkanut.
eteen tuli metz z6 vaikka vanha oli ihan hyvä,
mutta siitä löytyi pari syvää viiltoa kun olen joihinkin sepelin paloihin osunut, enkä sillä enää uskalla lapinreissua lähteä vetämään...

ens keskiviikkona siis alkaa viikon ja 3,5Kkm perseen puudutus, salo-inari-salo kaikilla mausteilla...
crazy.gif
crazy.gif
Yllättävän hyvin kestänyt ensiasennus (battlaxit?) renkaat kilometrejä.

Varmaan kestää tuo marathon vielä paljon paremmin, mutta mitenköhän on ominaisuuksien laita... Ettei olisi jo astetta liian liukas kumi?

Z6 on varmasti ihan jees. Tuntumaltaan tosin hieman kovan oloinen, mutta siihen nähden pitoa yllättävän hyvin.

biggrin.gif
salon mopo ja pyörä
biggrin.gif

hyllystä löytyy, ja asennusajan olisi saanut seuraavalle päivälle, mutten ottanut , kun halusin ajaa vanhan ihan pois ja polttaa loput...

hintaa en tiedä
wink.gif

Back