• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi V-max kiinnostaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ankkalinna
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
biggrin.gif
alkaa olla siellä hyllyllä tota tavaraa sen verran että menee tehopainot vakuutuksen osalta kohta uusiin puihin
biggrin.gif

toi autotune sotii osaltaan sitä "keep it simple" logiikkaa vastaan , olen samaa mieltä

alkaskohan värkkäämään pystywebereitä ruiskun tilalle
biggrin.gif

mä saan vääntää ihan tarpeeks töissä noitten ruuvejen kans, et pyörällä vaan
sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif

Juu, tässäpä yksi keskustelu tästä ylistetystä Autotunesta...

Autotune pölinää

Mä kans vähän luulen, että mulle riittää tuo Maxin ruuvaaminen nyt vähäks aikaa. Keskittyy ajamaan ja nauttimaan, talvella taas sitten jotain pientä "vänkää" lisää.  
wink.gif
Mutta ehdottomasti "keep it simple stupid" kaavalla mennään...

Kohtalaisen amatööritasoista juttua tuossa linkissä...

Onhan se niin, että PCV:ssäkin on (etenkin Autotunen kanssa) jo 'liikkuvaa osaa' sen verran, että helpointa on antaa laittaa se kerran about kohdilleen ja sitten vaan ajella. Turha silti luulla, että mitään ongelmia ei sen jälkeen olisi, tai että se aina tuntuisi yhtä hyvältä.

Kohtalaisen amatööritasoista juttua tuossa linkissä...

Onhan se niin, että PCV:ssäkin on (etenkin Autotunen kanssa) jo 'liikkuvaa osaa' sen verran, että helpointa on antaa laittaa se kerran about kohdilleen ja sitten vaan ajella. Turha silti luulla, että mitään ongelmia ei sen jälkeen olisi, tai että se aina tuntuisi yhtä hyvältä.
Juu, amatöörejähän me kaikki niin kauan kunnes ammatikseen tätä tekee.
wink.gif

Eivaan tuota palstaa pitää lueskella "jenkkisuodatin" aika isolla. Mut on siellä paljon semmosiakin heppuja äänessä, jotka on oikeasti juuri tähän Maxiin perehtyneet. Joten suosittelen kyllä vaikkapa hakemaan ko. sivustolta aiheita hakusanoilla PC ja Autotune jne. Ja lueskelemaan ajatuksen kanssa, ennen ku menee ja ostaa kaiken mitä ostettavissa on...
Sitä mää tässä vaan, sillä normaalille pulliaiselle lienee tärkeintä että homma pelaa. Mä en ainakaan jaksa kokoajan olla jotain säätämässä ja vääntämässä, kun pitäis ajellakkin.
cool.gif

Kuivuis jo hittolainen illaksi toi keli, niin pääsee taas baanalle
062802moto_prv.gif

sad_orig.gif
ai sataaks turuus
sad_orig.gif

mää just tulin ,kun olin duunin jälkeen heittämässä tollasen reilun 100km tuolla kiikala-kisko suunnalla, kuivaa ,mutta hiukan viileähkö...
smile_org.gif
eikä tääl oo satanu koko päivänä
smile_org.gif

wink.gif
teil on kans aina kamera mukana
wink.gif

tos on emäntä pyyhkässy trumpan heinäpeltoon ja sää näytät et takas tielle sieltä, ny mennään...
biggrin.gif
biggrin.gif
heh...

huomenna pitäs leikata kuulemma nurmikko,enneku talo katoaa näkyvistä, sit vasta saa mennä ajelemaan
crazy.gif

wink.gif
teil on kans aina kamera mukana  
wink.gif

tos on emäntä pyyhkässy trumpan heinäpeltoon ja sää näytät et takas tielle sieltä, ny mennään...
biggrin.gif
biggrin.gif
heh...

huomenna pitäs leikata kuulemma nurmikko,enneku talo katoaa näkyvistä, sit vasta saa mennä ajelemaan
crazy.gif
Juu juu, pitäähän sitä talven varalle näpsiä kuvia... Niitä on mukava sitte koneelta toljotella kalsarikänneissään.
wink.gif

Ohessa käppyrät parista peräkkäisestä tehovedosta ja 60%:n veto. Ko. tehopenkki ei ole optimistisimmasta päästä:
V-max_dyno_05-2010.jpg

- Akrapovic slip-on & collector (+ESRM)
- Racing ECU
- Performance Airfilter
- Dynojet PCV + AutoTune
v-max_1_10.jpg

Ps. Tuo viimeksi mainittu kapistus on ainakin omassa pyörässä/kokoonpanossa toiminut todella hyvin ja ollut joka taalan väärti.

biggrin.gif
FORCE  
biggrin.gif

hauska huomata muuten ,kun on  tullut noita kuvia  tänne , niin  kellään ei ole noita helevatan kalliita billet jutskia , kaikki vaan "pullistelee" tehoillaan...

satsaukset on melkein kaikilla ; pc, decat, filter,raceecu, ym...
ei siis koristeosia, ainoastaan muskelia...

mikä meitä oikein vaivaa...???
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

sairaan kivaa... pitää kohta vaihtaa rengas... 2600 km...

ääneen alkaa kohta tottua, mutta ne korvatulpat vois olla hyvä hankinta, ainakin pidemmissä vedoissa...

edelleen sutii ja keulii yhtäaikaa...
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

perse on liian pehmeä kun on mamma mukana, pitää jättää mamma kotiin...
smile_org.gif

biggrin.gif
FORCE  
biggrin.gif

hauska huomata muuten ,kun on  tullut noita kuvia  tänne , niin  kellään ei ole noita helevatan kalliita billet jutskia , kaikki vaan "pullistelee" tehoillaan...

mikä meitä oikein vaivaa...???
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Juu-u, oikeen kivat käppyrät kyllä  
thumbs-up.gif

Penkeissä on varmasti eroja, samoin kuin olosuhteissa... Mutta näyttää oikeen makeelle toi sun AFR käyrä, tai siis suora... Ja tuo on siis Autotunen fiksaama kartta? Jos se noin mukavalta näyttää, niin ehkäpä olen valmis muuttamaan mielipidettäni. Katsellaan mitä talvi tuo taas sitten tullessaan.

Ja adville, se tuunauksen puute johtuu vain ja ainoastaan siitä... Että tämä malmikasa on jo niin komee suoraan tehtaalta, ettei ole mikään kiire sitä rumemmaksi muuttelemaan. Tietysti pikkuhiljaa jokainen fiksaa omansa näköiseksi...  
wink.gif

Tultiin juuri vaimon kanssa parin päivän E-suomen turneelta. Tampereen seudulla yövyttiin teltassaki muutama yö jne. Hyvin meni reissu, molemmilla rinkat selässä ja rauhallinen matkatahti... Tosin tänään oli HELVETILLINEN & KYLMÄ tuuli paahtaa Tampereelta tänne Turkuun... Meinas jo usko loppua!!!

perse on liian pehmeä kun on mamma mukana, pitää jättää mamma kotiin...
smile_org.gif

Jollain on kuitenkin "koristeosia"  
biggrin.gif
biggrin.gif

vmax_varusteet2.jpg

vmax_varusteet1.jpg

Jousituksen säädöt kovemmalle ja mamma mukaan. Vmax jaksaa mennä yllättävän hyvin myös 2 päällä.  
wink.gif

Tosin jalkatapit ottavat varsin herkästi kontaktin tien pintaan.

DSC_4945_011.JPG

062802moto_prv.gif

OK, hyvä tietää, että ne on noi jalkatapit eikä putket ku raapii ensin... Ei millään vihtis nuita milijoonan billettiputkenpäitä asfaltilla hioa!
biggrin.gif

biggrin.gif
maxit tonne ,oma tontti...
biggrin.gif

kuvia_6_6_-10_080.jpg

Kiitti!!! , NYT mä tajusin...
withstupid.gif

alkaahan nimittäin tulla kuvia...
tounge.gif

biggrin.gif
maxit tonne ,oma tontti...
biggrin.gif

http://www.moottoripyora.org/kuva-al....080.jpg

ööh... kuis ton kuvan saa näkymään suoraan tässä
confused_orig.gif
Sun pitää ensin mennä sinne itse kuvaan, klikata se auki + isoksi. Sit hiiren oikeella ja valitset kuvan tiedot, siellä näkyy sen osoite kokonaisuudessaan... Klikkaat sitä osoitetta 3 kertaa ja se maalaantuu kokonaan, sit kopioit sen.
Tämän jälkeen tässä viestin kirjoitus osassa, valitset tuon "image" napin tuosta ylhäältä... ja liität se kopioimasi osoitteen suoraan sitten sinne. Siinä se!
wink.gif
Vähän on sellanen työlään olonen tuo tyyli, mut noin mä sen teen.

Niin ja eikös sen autotunen voi sitten kytkeä hemmetiin kun on saanu haluamansa muutokset aikaan = kartat alkaa oleen kohdillaan?!? Ettei nyt kokoajan säädä turhanpäiten niitä eestaas...
tounge.gif

Se täytyy sanoa, että melkonen katseitten kääntäjä sitä on tuola kaupungissa tuolla p*rkeleellä. Eipä kovinkaan paljon tarvi ranteen krampata ni johan on ukkonen irti tuolla kivitalojen välissä... Ja toisaalta, kun tuolla on niin mukava vaan tyhjäkäynnillä antaa jyristä menemään.
Ei jotenki tunne edes tarvetta mihinkään perkeleen kiivailuihin, siitä lienee todisteena kohta 6000 kilsaa ajettu takanen... ja vielä on pintaa jäljellä toiseen samanmoiseen.
wink.gif

Hitto kun voittais lotossa niin kaveriksi tulis tuo Ducatin uus 1200 Multistrada S... On nimittäin HIENO vehje!!!
bowdown.gif

Niin ja eikös sen autotunen voi sitten kytkeä hemmetiin kun on saanu haluamansa muutokset aikaan = kartat alkaa oleen kohdillaan?!? Ettei nyt kokoajan säädä turhanpäiten niitä eestaas...
tounge.gif
Käskyt AutoTunelta eli ohjaimelta ohjattavalle laitteelle eli PCV:lle näkyvät PCV:n käyttöliittymässä erillisessä talulukossa ja ne eivät tapahdu lennossa. Käyttäjä voi siis itse hyväksyä tai jättää hyväksymättä AutoTunen ehdottamat hienosäännöt. Laitteessa voi myös määritellä trimmauksen tason, eli montako prosenttia olemassa olevaan asetukseen verrattuna säätöä voi maksimissaan tapahtua kerralla eli yhden säätöjakson (ajolenkin) aikana. Eli jos säädöt on Autotunen mielestä kovasti pielessä ja säätötaso asetettu alhaiseksi niin yksi ajolenkki ei auta. Ja muutenkin "autotunetettaessa" ajo saisi olla normaalia monipuolisempaa.

Luonnollisesti AutoTunen voi myös kytkeä kokonaan pois heti kun kartta miellyttää, mutta ei sen jatkuva "fly-by-wire" toiminta siellä mitään myöskään haittaa. Heti kun muutat vaikkapa menoveden laatua, ajotottumuksiasi (dramaattisesti) tai joku muu oleellisempi muuttuu kokoonpanossa niin ei muuta kuin läppäri kiinni ja katsomaan mitä AutoTunella on asiaa.

Back