Mainittiinkohan tämä jo, mutta menisin koeajamaan pyöräliikkeisiiin erilaisia pyöriä, niin saa vähän tuntumaa mikä on se oman tyylinen pyörä. EDIT: Mainittiinhan tuokin jo
Itse myös painin pyörävalinnan kanssa kun olin menopeliä hankkimassa vain vähä yli vuosi sitten.
Itselläni kävi tuuri kun hankin pyörän ilman että olin kokeillut muita malleja. Tuuri siinä mielessä että en ole katunut tuota supermotoa päivääkään, koska se on erittäin hyvä ajettava. Sopii ainakin mulle.
Ja onhan se niinkin että se mopon ulkonäön pitää myös miellyttää omaa silmää.
Saattaahan se omasta mielestä maailman rumin pyörä olla se kaikkein paras ajettava, niin onhan se pyörän ulkonäkökin osa sitä ajomukavuutta.
Mutta uskoisin että koeajamalla erilaisia pyörämalleja löytyy se suuntaa antava fiilis siitä tulevasta pyörästä.
Ja taas tullaan tähän omaan kokemukseen tuostakin asiasta.
Pyörää hankkiessani mietin itsekkin jotain tonnista vaihtoehdoksi, mutta tällä kuuspuolikkaalla ei ole kertaakaan vielä tullut tarvetta että olisipa enemmän menohaluja pyörässä.
Radalla asia on varmasti toinen, mutta sinne en mene itseäni telomaan, koska ottaisin vain tiedostettuja riskejä koska siellä "saa" painaa niin paljon kuin pystyy.
Liikenteeseen tuo kuussatanen riittää paremmin kuin hyvin. Pääsee tarvittaessa ohi.
Ei siihen tarvita 1000cc pyörää ja 200km/h vauhtia ohitukseen.
Sitten on nämä erikseen tietenkin jotka leikkivät ja ajelevat ylinopeutta, mutta heistä saamme yleensä lukea sieltä lehdistä etttä kävipä paskaisesti...
Mutta jos lähdetään ajatuksesta että ajelet enimmäkseen emäntä/isäntä kyydissä, niin isompi pyörä on sitten taas tähän tarkoitukseen varmasti mukavampi.
Tässä oli mun pieni ajatus pyöränvalinnasta.