• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi hondatar ilmoittautuu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Annuska
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hoidin itekki oman kaatumisen paikaltaan! Oltiin velipojan kans kierretty rataa päivä kemoralla ja paluumatkalla n.100km jälkeen otin parkkipaikalle stopin. Ei ollu goren alla tarpeeks vaatetta ja vesisade siihen vielä niin varmaan osaaltaan autto asiaa..no kuitenki ihan lipuvasta vauhdista pistin sitte jalkatappia blackbirdiin alle niin eiköhän se tökänny ja kääntyny lievästi takasin. Olin alkanu sillon jo kallistaa pyörää ja sehän meni vasemmalle kyljelleen!
bawling.gif

Mikä uskomattominta tässä kaikessa oli se, että korjauskustannukset oli 60€!! Vain koppa piti maalata ja kytkin kahvan sai taitettua suoraksi. Tuskin ens kerralla on yhtä hyvä tuuri jos semmonen pitää vielä tulla.

Huoh.. Inssi ois ens viikon perjantaina! Jokohan sitä sitten vihdoin pääsis  liikenteeseen
062802moto_prv.gif
omalla pyörällä?! Ei malttais oottaa enää..  

Hondan kokeilut siirtyy maanantaihin..

Tänään oli siis inssi. Ennen sitä meni ajo hyvin. Inssi alkoi hyvin, pyörän talutus ja hidasajo meni niin kuin pitikin. Sitten.. Menin pujottelun lopun liian varovaisesti. Molemmilla kerroilla aivan loppumetreillä, siinä viimeisen oikealle kääntymisen kohdalla  juuri ennen suoristamista ei ollut vääntöä tarpeeksi, joten kahdesti jalka maahan ja se oli sitten siinä. Voitte uskoa että oli aika  
veryangry.gif
olo..? Kaiken lisäksi näytin sitten inssille heti näiden kahden tyrimisen jälkeen, että OIKEASTI osaan sen pujottelun. Onnistuin siinä siis sekä ennen inssiä että inssin jälkeen. Sanoikin inssi että harmi, sillä näytti muuten menevän hyvin. Mutta turha sitä tässä on itkeä kun ei vaan siinä inssissä nyt sitten tällä kertaa sujunut. Jännitti kyllä aika lailla.. Ja sit rupes jännittää entistä enemmän ku joutu ennen inssiä vaan oottelee jonku reilu vartin. Seli seli..  
blush.gif

Yritin siis ilmeisesti liian varovasti. Ajo-ope on antanut ohjetta, että jättäisin kaasun pois kun meinasi aina mennä liian vauhdikkaasti. Nyt vaan sitten olisi tarvinnut sitä kaasua olla hiukka enemmän. No, ei voi mitään. Harmittihan tuo, mutta sain maanantaille uuden ajan. Sitten menen näyttämään niille miekkosille, miten hienosti tämä lyyli osaa ajaa ne käsittelyt ja inssin!!  
biggrin.gif
Onneksi nyt tiedän mikä mätti, joten osaan kiinnittää siihen paremmin huomiota sitten maanantaina!

No maanantaina sitten uudestaan, minulle tuo kortti on tullut "lahjana" sen verran on tuota ikää ja välillä mietin tuota pujottelukokeen mielekkyyttä (ei taitais ihan ekalla mennä läpi
sad_orig.gif
)
mutta pidetään peukkuja ja mielenkiinnolla odotan kommenttiasi kun pääset kokeilemaan omaa pyörää, ehkä olet jo huomioinut että meikä nyt sitten ajelee ER 5:lla mutta palataan siihen myöhemmin.

No maanantaina sitten uudestaan, minulle tuo kortti on tullut "lahjana" sen verran on tuota ikää ja välillä mietin tuota pujottelukokeen mielekkyyttä (ei taitais ihan ekalla mennä läpi
sad_orig.gif
)
+1

Sen verran tuli tänä kesänä kokeiltua käsittelytehtäviä yhtä ajokortin suorittajaa sivusta seuratessa, että tiedän muiden kokeiden menevän läpi Pannarilla varmasti, mutta pujottelua varten joutuisin kyllä vuokraamaan pienemmän mopon.

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!

Tänään tuli kortti!!!  
062802jumpie_prv.gif
Tyhmä hymy vaan koko ajan kasvoilla..  
biggrin.gif

Käsittelyt meni kaikki heti ekalla kerralla läpi. Sitten käytiin ajelemassa sekä keskustassa että maantiellä. Ei ollut inssillä muuta sanottavaa ajojen jälkeen kuin, että hyvä ja tasainen suoritus, jatka samaan malliin!

Nyt ei edes jännittänyt niin kuin perjantaina. Olin päättänyt, että nyt se kortti tulee ja näytän niille että osaan. Ja niinhän se kortti sitten tulikin! Ei voi liiaksi hehkuttaa miten hyvältä nyt tuntuu..  
blush.gif

Tänään ei varmaan ehditä lähteä ajelemaan, katsotaan josko jo huomenna pääsisi liikenteeseen omalla pyörällä. Kyllähän mulla on nyt ihan virallisesti lupa omaa pyörää ajaa, mutta mieluusti otan Webbiksen ajamaan perään tueksi ja turvaksi ainakin näin alkuun..

Toivotaan, että ilmoja vielä riittää.. Laiton tilaukseen oikein hyvän, vähäsateisen ja lämpimän syksyn! Katsotaan onnistuuko vai tuleeko jotain häikkää toimituksessa..  
wink.gif

Ei muutakun oikein hyviä syksyajoja kaikille! Nähdään!!  
062802moto_prv.gif

Hienoa!
bowdown.gif
033102beer_1_prv.gif

Sit vaan Webbiksen kanssa kaikki lähiseudun mutkapätkät tutuiksi... Siis itse ajaenkin..
062802moto_prv.gif

mielenkiinnolla odotan kommenttiasi kun pääset kokeilemaan omaa pyörää, ehkä olet jo huomioinut että meikä nyt sitten ajelee ER 5:lla mutta palataan siihen myöhemmin.

Omalla pyörällä olen siis ajanut muutamia kertoja parkkipaikalla. Liikenteestä kommentit saat kun sinne ennätämme..

Parkkipaikalla tuo pyörä ainakin tuntui ihan hyvältä. Jarru on aika tehokas ja jalat ei ihan yletä maahan. Opettelin kuitenkin kallistamaan pyörää sen verran, että toisen jalan saa tarvittaessa kokonaan maahan. Ilman kallistamista molemmista jaloista yltää kokonaisuudessaan päkiät maahan, melkein koko jalka.

Aluksi pyörä tuntui paljon isommalta ja painavammalta kuin autokoulussa ajamani ER-5, mutta pienen totuttelun jälkeen alkoi ajo omalla pyörällä tuntumaan oikein mukavalta. Nyt en ole pariin viikkoon sillä ajellut, joten täytyy taas käydä jossain parkkiksella ottamassa siihen tuntumaa ennen kuin tuonne liikenteeseen uskaltautuu..
smile_org.gif

Mikä oli sulla syynä pyörän vaihtoon?
smile_org.gif

Annuskalle onnea, turvallisia kilometrejä ja kaikkea hyvää, toivoopi Köpötin.

Onnea Annuska kyllähän sitä vielä ehtii hyvinkin ajella tänä syksynä. Jyväskylään luvassa viikonlopuksi aurinkoista, itsekkin tulossa kalastelemaan sinne päin (on se toinen harrastus).
Syy kevyemmän pyörän hankintaan oli se että minulla oli tasapainon kanssa vaikeuksia, useampia kertoja pysähtyessä tuli horjahdeltua ja oli aina melkoinen jännitysmomentti pysyykö pystyssä vai kaatuuko ja lopulta meni ilo koko ajamisesta, yksi syy voi olla se että en katsellut tarpeeksi "kauaksi" kun pysähdyin ja toki se että perheessä oli vain yksi pyörä niin ei mua huvittanut lähteä yksin liikenteeseen enkä oikein uskaltanutkaan, puhumattakaan että jonnekkin orgin ajeluille kaatuilemaan
smile_org.gif
No nyt saa mies pitää yksin Hondan ja minä ajelen Erkki-Onervalla ja on se niin kivaa kurvailla peräkkäin. En muuten koskaan kaatunut pyörän kanssa sillain "oikeasti" ainoa moka oli eka kertaa kun olin ajanut niin parkkiksella jarrua reppaasti ja stonga vinossa ja sillon mentiin eli eihän tätä lasketa kuin korkeintaan paikalla kaatamiseksi
confused_orig.gif

Ens alkuun kiitokset onnitteluista kaikille!  
smile_org.gif

Sitten Minja: Ymmärrän kyllä täysin mistä puhut! Käytiin juuri äsken ajelemassa. Aikaa siihen näköjään löytyy kun oikein tahtoo!  
smile_org.gif
Oli ihan mielettömän huisi ajella omalla pyörällä!!  
sport05.gif
Hihkuin vaan koko alkumatkan innosta itekseni siellä kypärän sisällä..  Onneks ei ollu hirveesti ihmisiä liikenteessä..
blush.gif

Huomasin saman asian, että etenkin juuri risteyksiin pysähtyessä olo oli aluksi hieman hutera. Sitten muistin taas sen, että ei tarvitse kallistaa kuin hiukan niin se jalka yltää turvallisesti maahan. Ja välillä otin molemmat jalat irti tapeilta, että on edes toinen varmistamassa jos ei kallistukaan sille "oikeelle" puolelle eli vasemmalle. Kyllä se siitä alkoi sitten pikku hiljaa onnistumaan. Ehkä vielä täytyy siihen keskittyä, että saa varmuutta. Pyörästä en kuitenkaan aatellut luopua, se tuntuu muuten oikein hyvältä. Etujarru on aika ärhäkkä niin sitä täytyy muistaa käyttää varoen.

Meille kävi äsken niin, että Mikalle tuli kiire reeneihin, joten jouduin ajelee loppumatkan yksin kotiin. Ensin tuli sellanen olo et apua, mitäköhän käy. Sitten vaan ajelin varovasti ja oli kyllä oikein mukavaa, vaikka vähän jännittikin eka kerta yksin. Kyllä minäkin mielummin kaksin lähden ajelemaan, ainakin näin alkuun! Ja varmaan se jatkossakin on oikein mukava kruisailla yhdessä..

Onnea vaan Minja uudelle pyörälle. Toivottavasti nyt nautit ajamisesta täysin rinnoin! Ja oikein mukavia yhteisajeluja teille kun nyt siihen on vihdoin mahdollisuus!!  
062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif

En muuten koskaan kaatunut pyörän kanssa sillain "oikeasti" ainoa moka oli eka kertaa kun olin ajanut niin parkkiksella jarrua reppaasti ja stonga vinossa ja sillon mentiin eli eihän tätä lasketa kuin korkeintaan paikalla kaatamiseksi  
confused_orig.gif

Mulle kävi kanssa tolleen sillon ekalla kerralla ku kokeilin omaa pyörää parkkiksella.. Ei se oo kaatuminen vaan paikallaan kaataminen, just niinku sanoit! Tai niin ainakii mulle uskoteltiin..  
wink.gif

Toivotaan, että ilmoja vielä riittää.. Laiton tilaukseen oikein hyvän, vähäsateisen ja lämpimän syksyn! Katsotaan onnistuuko vai tuleeko jotain häikkää toimituksessa..
wink.gif

Ei muutakun oikein hyviä syksyajoja kaikille! Nähdään!!
062802moto_prv.gif
Ensiksi onnittelut minunkin puolestani.

Tein saman tilauksen, on parin viikon työmatka Riikaan ja lauttaliput hankittuna 1 kuski + 1 Honda.

Toivottavasti tilattu sää toimitetaan ajallaan
biggrin.gif

Back