• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi asfaltti - renkaat pilalla!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle1982
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
no kylläpäs nyt naisia taas sorretaan
pftroest.gif

Jos olisin ton bensiksen omistaja,niin kyllä vituttais,kun ei tulis asiakkaita asfalttityön takia.
033102beer_1_prv.gif

Noh, aika tyypillistähän tää on täällä. Vajaa sata viestiä väännetty mitä ois pitäny tehdä ja kuka maksaa, jne ja tasan yks henkilö on nähny mis kunnos ne renkaat oli
biggrin.gif

mikä nainen? ai se tämän kettingin aloittaja ja pikiasfalttimotoristi onkin nainen? voi jestas. en tuota edes katsonut. sehän muuttaa tilanteen täysin. sehän on tietenkin pääasiassa naismotoristin tumpeloutta. eikä - niin kuin aluksi otaksuin - jonkun nuoren nööbi-motoristipojan toheloimista tai tietämättään EHKÄ ylivarovaisuutta tai sitten jopa ihan oikeasti asiallista toimintaa. mistäs sitä voi tietää kun ei kukaan ollut näkemässä renkaita näistä täällä kirjoittavista.

voi herranjestas. se olikin nainen. persiö ja hehiö.

Kuvistakaan ei varmaan kovin hyvin pystyisi näkemään, minkälainen operaatio sen töhnän irti saaminen olisi.

Joku töhnä kiinni --> töhnä irti kuvasarja tietenkin voisi ehkä antaa lisävalaistusta siihen, onko ne kyseiset donitsit menneet pilalle vai ei. Itse kehtaan vielä pysytellä kannassani, että todnäk kuitenkaan ei, mutta en suinkaan tiedä likimainkaan kaikkea, joten voin olla myös väärässä.

Ja joo, enpä minäkään tullut huomanneeksi että aloittaja on nainen. Eipä sillä nyt minkään valtakunnan merkitystä toki ole.

mikä nainen? ai se tämän kettingin aloittaja ja pikiasfalttimotoristi onkin nainen? voi jestas. en tuota edes katsonut....
+1

Naama virneessä lukenut porukoiden heittoja puoleen ja toiseen.  
wink.gif

Itse lukeudun siihen porukkaan, etten usko tilanteen vakavuutta ennekuin omin silmin näen / koen. T: Kuva olis kiva.

Pikkusen "jenkkispedeilyn" makua jutussa, mutta varmasti oikea ongelma.

062802moto_prv.gif

Ja varmaan tääl moni nainen on ajanu enemmän/kauemmin kun suurinosa miehistä, joilla tuntuu olevan hyvinkin viisaat kommentit ja mielipiteet asioista!

UHG-olen puhunut
bowdown.gif
Tuo pitää varmasti paikkansa, ja tuntuu olevan täällä suhteellisen monta naista jotka todellakin tietävät paljon muutakin kuin miten kaulinta pidetään kädessä eli pyöristä, pyörien tekniikasta ja ajamisesta...

Ja joidenkin poikien kirjoituksista päätellen osa on vielä mopoiässä ja vasta haaveilevat isommista pyöristä ( cebarista, busasta, kilokyykystä jne...)

Eri variaatioita mitä tekee seuraavat henkilöt, kun renkaisiin tarttuu pirullinen piki:

Vetomies - ajaa heti mahdollisimman isolle baanalle ja kellottaa huiput +250km/h ja piki katoaa kuin itsestään.

Tee-Se-Itse-Motoristi - ajaa heti kotiinsa ja surauttaa päälle uuden höyry-korkeapaine-TVshop -painepesurinsa ja pesee renkaista piet irti keinoja kaihtamatta ja kuviota säästämättä.

Asianajaja-virkamies-motoristi - soittaa poliisin paikalla ja ottaa silminnäkijöiltä lausunnot ja sormenjäljet ylös mahdollista pitkällistä oikeusprosessia varten.

Pertti-perusduunari-motoristi - ajaa kotiinsa ja rapsuttaa pien irti vasaran naulanirroituspuolella tai sorkkaraudalla, ajaa loppukauden samoilla renkailla vaikka ne täristävätkin niin paljon, että nopeusmittaria ei edes voi kuvitellakaan lukevansa vauhdissa.

Mimmi-motoristi - ei aja mihinkään vaan soittaa paikalle rengasfirman salskean asentajan, joka on puhelimessa kuullut neidon olevan selvästi hädissään ja iso V-kirjain rinnassaan lähes lentää paikalle uusine kumeineen. Vianorin miehellä on toki mukanaan myös pyörään sopivat renkaat, jotka hän asentaa paikalleen neidon ihailevien katseiden säestämänä.

Joo, nyt alkaa homma karata sen verran lapasesta, että mä lähen saunaan.

Ja itse tapaukseen, aika paha noista on mitään sanoa ilman kuvia ja todennäköisesti myös kuvien kanssa asiasta ei mutuilua kummempaan lopputulokseen päästä. Pääasia on, että nyt on turvalliset renkaat pyörässä alla.

Ja varmaan tääl moni nainen on ajanu enemmän/kauemmin kun suurinosa miehistä, joilla tuntuu olevan hyvinkin viisaat kommentit ja mielipiteet asioista!

UHG-olen puhunut
bowdown.gif
Tuo pitää varmasti paikkansa, ja tuntuu olevan täällä suhteellisen monta naista jotka todellakin tietävät paljon muutakin kuin miten kaulinta pidetään kädessä eli pyöristä, pyörien tekniikasta ja ajamisesta...

Ja joidenkin poikien kirjoituksista päätellen osa on vielä mopoiässä ja vasta haaveilevat isommista pyöristä ( cebarista, busasta, kilokyykystä jne...)
itse olen ainakin aivan varmasti juuri nyt "mopoiässä"
033102bebe_1_prv.gif

Ihme vääntö alkaa tääl heti, varsinkin jos topikin alottaja on nainen. Kuis tääl ois päivitelty kun näin olis käyny miehelle ja jollekkin Orgin "kermalle"?
Pääasia että Jullella on nyt uudet turvalliset kumit alla ja asia vissiin tielaitoksen ja hänen välinen asia. Teistä kukaan tuskin maksaa tota 400 ekua, vaik tivaatte enemmän tod.aineistoo, kun tiemestari
mad.gif

Ja mikä päivittely ois taas alkanu, jos oiskin käyny huonosti niillä "paskasilla" kumeilla... Mopo ois ollu jossain mäntsälän tienoil solmussa kaidetta vasten, kuski teholla jne jne..
Oisko taas arvottu, et "niin siel taas käännettiin kahvaa huolella" tai " joku puusilmä autoilija asialla"
veryangry.gif

Eiköhän ne kumit oo ihan tärkein turvallisuustekijä mopos ja jokainen kuski päättäköön omien renkaittensa kunnon/turvallisuuden!

UHG-olen puhunut
bowdown.gif
Mistäs keksit, että tämä on jotenkin tasa-arvo- tai naiskysymys? Enpä ole huomannut kenenkään ennen sinun julistustasi kirjoittajan sukupuoleen viitanneen... Mutta hyvä kun otit tämän näkökannan esille, niin on hiukan helpompi kai ymmärtää koko hommaa.  
biggrin.gif

Asiassa on ihan se ja sama, että kuka on kyseessä.
Jos kerran jokunen auto ajoi siitä samasta paikasta läpi, niin menikö niidenkin renkaat pilalle ja vaihtoon? Jos ei, niin miks ei?

Ja niin kuin joku jo kirjoitti, jos edellä ajava auto ajaa laiturilta mereen ja motoristi perässä, niin onko tienpitäjä syyllinen?

ai sekö onkin miehen mitta? busa tai kilokyykky? voi jeesus...  
tounge.gif
Jos nyt haluat ehdottomasti käsittää tuon tekstin väärin ja tuolla tavalla, niin oma on asiasi........
*Rautalankaa* - Osa tänne kirjoittavista pojista näyttäisi ajelevan oikealla mopolla ( 50cc),
- Varmaksi en tiedä paljonko Orgin naisten keskuudessa, mutta ainakin tienpäällä, on tullut naisia vastaan cebareilla, hayabusalla, katanalla, yms isolla ja tehokkaalla pyörällä....

Myönnetään, että oli ehkä hieman kömpelösti kirjoitettu, mutta korjattakoon nyt hieman.......

Tarttee sanoa, ettei tästä tainnut tulla kuin paha mieli aloittajalle.
Minä luulen että kaikkein viisain temppu oli vaihtaa ne renkaat.
Vaikka ne renkaat olis jollakin ihmeen lailla puhdistuneetkin ajamalla, niin miettikääs miltä se pyörä olis näyttänyt 100 km jälkeen.Eikä ikinä puhtaaksi.
Meillä tuollaista massaa levitettiin viime kesänä työmaan pihalla.Hellepäivänä.Nousi se piki siitä massasta hyvin pintaan.
Se ei jähmettynytkään sitten.
Pihamaalla oli pakko ajella ja tänäkin päivänä on hallin lattiat siinä moskassa.Eikä millään lähde irti.
On siihen kaikenlaiset teollisuusliuottimet kokeiltu.
Osaan hyvin kuvitella minkälainen olisi ollut ajella renkailla,joissa urat täynnä pikeä ja asfalttiainesta.
Sliksit niin sanotusti.
Kaikkein hurjinta, että täällä ihmiset miltei kirvestä heiluttaa jos joku uskaltaa ongelmastaan kirjoittaa.Joillekin väärässä oleminen on kuolemaakin pahempaa.
Mutta alkuperäiselle kirjoittajalle.
Sulla on kuvat ja lausunto renkaista.Samoin tiedät ketkä siellä oli pintaa vetämässä.Otappa selvää tekikö ne tielaitokselle tai jollekin tiepiirille töitä ja neuvottele sitten sen "pääpomon" kans.
Uskoisin että saat hyvinkin vielä urakoitsijalta korvauksen renkaista.

Eri variaatioita mitä tekee seuraavat henkilöt, kun renkaisiin tarttuu pirullinen piki:

Vetomies - ajaa heti mahdollisimman isolle baanalle ja kellottaa huiput +250km/h ja piki katoaa kuin itsestään.

Tee-Se-Itse-Motoristi - ajaa heti kotiinsa ja surauttaa päälle uuden höyry-korkeapaine-TVshop -painepesurinsa ja pesee renkaista piet irti keinoja kaihtamatta ja kuviota säästämättä.

Asianajaja-virkamies-motoristi - soittaa poliisin paikalla ja ottaa silminnäkijöiltä lausunnot ja sormenjäljet ylös mahdollista pitkällistä oikeusprosessia varten.

Pertti-perusduunari-motoristi - ajaa kotiinsa ja rapsuttaa pien irti vasaran naulanirroituspuolella tai sorkkaraudalla, ajaa loppukauden samoilla renkailla vaikka ne täristävätkin niin paljon, että nopeusmittaria ei edes voi kuvitellakaan lukevansa vauhdissa.

Mimmi-motoristi - ei aja mihinkään vaan soittaa paikalle rengasfirman salskean asentajan, joka on puhelimessa kuullut neidon olevan selvästi hädissään ja iso V-kirjain rinnassaan lähes lentää paikalle uusine kumeineen. Vianorin miehellä on toki mukanaan myös pyörään sopivat renkaat, jotka hän asentaa paikalleen neidon ihailevien katseiden säestämänä.

Ja itse tapaukseen, aika paha noista on mitään sanoa ilman kuvia ja todennäköisesti myös kuvien kanssa asiasta ei mutuilua kummempaan lopputulokseen päästä. Pääasia on, että nyt on turvalliset renkaat pyörässä alla.
Tää oli ehdottomasti paras
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Tää oli kyl paras
biggrin.gif

Mimmi-motoristi... Onneks mulla on oma mekaanikko, jolle kilauttaa
tounge.gif
biggrin.gif

Asfaltinlevittäjät ryssivät laiskuuttaan/osaamattomuuttaan hommansa ja osan porukan mielestä motoristin pitäisi tonkia piet itse pois renkasta?

Ootte te urpoja... tai sitten Lemminkäisen miehiä
biggrin.gif

Tässähän ilmeisesti oltiin matkalla jonnekin. Sinne päästäkseen oli järkiveto vaihtaa uudet kumit alle miettimättä korvaako joku ne. Lipattua pyörää ja puuttuvia raajoja eivät korvaisi enää varmasti. Näin luulisin ajatuksen olleen, Julle sanonee halutessaan miten oli oikeasti.
+1

selasin näitä juttuja läpi ja selvisi että topicin aloittaja oli tosiaan jonkin sortin duunimatkalla. itelläki työt menee valitettavasti melko monen asian edelle ja olisin toiminu varmaankin samoin. mäntsälästä on kuitenki melkosesti matkaa porvooseen. asfaltoiduilla kumeilla toi matka ja paskalla tsägällä siihen vesisadetta ni...

toivottavasti saat jostain jotain korvausta  
thumbs-up.gif

Back