Taitaa olla muutama asfalttifirman hemmo tässäkin keskustelussa mukana. Tai ainakin rengasfirmojen vastustajia. Ja hirveitä machoja, joilla mikään ei tunnu missään, paitsi uusien renkaiden osto.
Kummit pitää ajaa nahkoille, vaikka mikä olisi. Turvallisuus, mikä se on? Tässähän oli kyse siitä.
Menkää rauhassa ite yrittämään uusia renkaita pikeämismenetelmällä, jos se nyt niin kateeksi käy. Vaikka eihän niihin nahkoille ajettuihin mikään tartu.
Kuka täällä on suositellut ajamaan kumit nahkoille? En minä ainakaan.
On vain hieman rohjettu epäillä, josko ne alussa mainitut kumit kuitenkaan aivan pilalle ja käyttökelvottomiksi oikeasti menivät.
Ja sikäli kuin ymmärsin, asiaa ei sen kummemmin todettu suuntaan taikka toiseen, ainoastaan oletettiin asioita. Ja rengasfirmahan varmasti myy maksavalle asiakkaalle uudet renkaat alle, sitä vartenhan ne on olemassa.
Olen itse vääntänyt kerran kättä Tielaitoksen kanssa eräästä lommolle ajetusta vanteesta, eikä ne sitä korvanneet. No, itsepä sen ajoin paskaksi, vaikka asiaan liittyikin myös kehnoa tienpitoa. Olisin voinut lähteä siitä vielä oikeuteen, mutta päätin että parempi maksaa oppirahat.
Joku hieman perusteellisempikin prätkän/renkaiden pesu- ja puhdistusoperaatio olisi ollut paljon realistisempaa saada maksatettua tienpitäjällä. Ai niin joo, mutta kun tässähän oli toki vielä aivan tulenpalava kiire jonnekin, joten eipä voinut muuta kuin vaihdattaa uudet eikä selvittää, mikä ihan oikeasti on tilanne vanhojen kanssa.
Ja nyt sitten pitäisi tienpitäjän ne kuitenkin maksaa. Kyllä varmaan.
Järki käteen, hyvät ihmiset. On tienpitäjälläkin TOKI oltava vastuu töistään, mutta tällaiset asiat on monta kertaa kaikkea muuta paitsi aivan päivänselviä. Tässäkin vaikuttaa todella moni asia, vaikka sitä itse olisi miten tulenpalavasti jotain mieltä. Eikä ko. taho myöskään ole mikään "korvausautomaatti" (sen olen itsekin saanut huomata).
ps. ei ole penniäkään kiinni tiefirmoissa. Eikä rengasfirmoissa.