• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

uusi 1290 Super Duke KTM tulossa vihdoinkin.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wiwwee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Käykäähän tuolla heittää useimmilla "uusilla pyörillä" samoja lenkkejä samoilla kyydeillä
kuin 70-luvun alkupään "huippupyörillä" tuli jo "ohjelmaa", eikä 150-200 rwhp ollut ihan lähelläkään.... :grin:

Aaaaivan! Niissä vauhdeissa sillä uudella "löysällä&veltolla paskallakin" nukahtaa kyytiin&kaatuu sisämutkaan,
puhumattakaan laitteesta jossa on ruttua ja säätöihin reagoiva toimiva alusta.

Ratailu ja kellon tappaminen on oma lajinsa, samoin "ajelu".

"Huimistelukertoimen" suuruus ja suuret tunteet&pöhinät eivät välttämättä ole ihan verrannollisia
"reittiennätyksen" lukemaan.......

ja onhan siinä tietty sitten siinä kohtaa.... kun saavutetaan se "lähdön tunnelma".....
vähän eroa pujahtaako sinne seisovan tukkipuun sekaan kivikkoon 80 vai 140 taulussa.

Sattuu se kolmosestakin tyhjään paljuun.... mutta kympistä asiaa ei enää pääse uudestaan kokeilemaan.

Kyllähän tämä uusi superduke on sen kaiken hypetyksen arvoinen motukka. On se vaan hienoa omistaa. Sehän on ladattu sellaisilla ominaisuuksilla että muut alta pois vaan, sillä on mukava ajella normien mukaan vaikka minne mieli halajaa ja taas vedellä radalla sen minkä kuskin taidot ja uskallus antavat myöden, puhumattakaan mutkaisista teistä eikä tien huonokuntoisuuskaan menoa juuri haittaa. Sanalla sanoen se on aivan käsittämättömän hieno pyörä omistaa.

Edelleen hämmästyttää kuinka paljon keskustelua (ja itkemistä) yksi moottoripyörä voi herättää.

Vaikuttaa melkeinpä siltä että joillakin on täällä myssy hieman kireällä.

2z5

:cruising:

jaulis sanoi:
Mutta ei se kuitenkaan mikään Honda VFR1200 veroinen superpyörä ole.
No ei TIETENKÄÄN. Mutten minäkään tahdo sellaista superpyörää, vaan mieluummin kottaraisen vaikka se maksaiskin vähän enemmän.

Edelleen hämmästyttää kuinka paljon keskustelua (ja itkemistä) yksi moottoripyörä voi herättää.Vaikuttaa melkeinpä siltä että joillakin on täällä myssy hieman kireällä.
Joo tätä olen ihmetellyt itsekkin...Ja jos löytyy jotain "vikaa", niin heti alkaa naljailu:blink:

jaulis sanoi:
Mutta ei se kuitenkaan mikään Honda VFR1200 veroinen superpyörä ole.

No, ei tietenkään ole ! :)-

Se on se kateus ja kyllähän se alkaa vituttaa, jos joutuu jollain hondan matkalehmällä ajelemaan:grin:

Asia on mitä luultavammin näin. :sad:

Edelleen hämmästyttää kuinka paljon keskustelua (ja itkemistä) yksi moottoripyörä voi herättää.

Vaikuttaa melkeinpä siltä että joillakin on täällä myssy hieman kireällä.

2z5

:cruising:

Kyllähän se on kova pala tämä superduke eräille jotka "joutuvat" ajelemaan japsilla ja vielä matka sellaisella kun unelmien pyörä on aivan muiden käytössä. :polonen:

Husky510 sanoi:
Joo tätä olen ihmetellyt itsekkin...Ja jos löytyy jotain "vikaa", niin heti alkaa naljailu:blink:

Tekeehän se hyvää kaverin itsetunnolle kun pääsee välittämään oikein kunnolla oli se "vika" vaikka kuinka mitätön niin siitä huomautellaan hamaan tappiin asti.

Mutta oikeasti ei tälläistä pyörää mulla ole koskaan ole ollut mikä aiheuttaisi näin paljon tunteita niin kehujen kuin välittämisen kautta :jippikaijee: . Ikinä ennen ei ole annettu autoilijoiden toimesta niin helposti tilaa kaistoilla kun takaa tulee vaikka länsiväylällä ajaessa eikä ennen myöskään ole näytetty peukkua vastaan tulijoiden toimesta oli se sitten motukka tai auto:thumbup: . On se ihme laite vaan sanokaa mun sanoneen :respect:.

Dege sanoi:
Mutta oikeasti ei tälläistä pyörää mulla ole koskaan ole ollut mikä aiheuttaisi näin paljon tunteita niin kehujen kuin välittämisen kautta :jippikaijee: . Ikinä ennen ei ole annettu autoilijoiden toimesta niin helposti tilaa kaistoilla kun takaa tulee vaikka länsiväylällä ajaessa eikä ennen myöskään ole näytetty peukkua vastaan tulijoiden toimesta oli se sitten motukka tai auto:thumbup: . On se ihme laite vaan sanokaa mun sanoneen :respect:.
Joo, itse varmaan ajaisin perässä kuolaten:wanna::wanna:

Husky510 sanoi:
Joo, itse varmaan ajaisin perässä kuolaten:wanna::wanna:

Ööö...toivottavasti vain pyörän perää kuolaat :grin:

No jaa ....ei kai kukaan näitä juttuja tosissaan ota vaikka 99 % tarinoista on tosia ! :thumbsup:

Siinähän se allekirjoituksessa on,ei ole ensimmäisiin 150000km tarvinnut korjailla. Ei ainakaan periä tai pyörän laakereita.

Mulla oli XJ900-88, ajoin sillä -89-92 75tkm tauluun, vaihtoon lähti, kun lakkasi ykkönen menemästä pesään. Lisäksi kardaani tai nivel aiheutti vasempaan takajalkatappiin sellaisen tärinän, ettei kyytiläisen jalka pysynyt tapilla 140 jälkeen. Ei japsitkaan aivan ongelmattomia ole, vaikka pää-asiassa toimivatkin luotettavasti.

Ennen tämän aiheen lukemista en tiennyt että pyörissä voi olla sama homma tai jopa enemmän kuin autoissa... ei merkkiuskollisuus vaan paremminkin merkkiuskonto. Lukemalla oppii monenlaista hyödyllistä ja hyödytöntä mutta pääasia, että on viihdyttävää sanailua ja niinhän tämä on.

Kohta ei kukaan jaksa innostua mistää SD:stä, kun lukevat täältä että kasari XJ:t kestää ja touring-honut on superia. :D

mattipoeka sanoi:
Seuraavaksi puhutaan ensi vuoden 1290 super adventuresta ja sen jälkeen tulevasta RC16 (v4) kyykystä, jolla KTM tulee ajamaan ilmeisesti 2017 MotoGP:ssä :)

http://www.asphaltandrubber.com/motogp/ktm-rc16-motogp-2017/

Yamahalta huhuillaan 200 hv kyykkyä myöskin vuodelle 2015. Olisiko jopa crossplanekoneella. Lisäksi Suzukilta tulossa tonnista supernakua. Kyllähän näitä... jos rahaa. Itse kävin juuri ostamassa Italian eksotiikkaan Motonetistä sulakkeita.

JMH sanoi:
Yamahalta huhuillaan 200 hv kyykkyä myöskin vuodelle 2015. Olisiko jopa crossplanekoneella. Lisäksi Suzukilta tulossa tonnista supernakua. Kyllähän näitä... jos rahaa. Itse kävin juuri ostamassa Italian eksotiikkaan Motonetistä sulakkeita.

Joko ukko kuosis ja uutta pyörää kattelemassa vai vanha läjään?

Back