Ongelmitta en tiedä, mutta ajaahan ne niin kauan kun tajuissaan ovat.Jos lähtee nimenomaan käväsee terassilla prätkällä kesällä, niin ei saatana sielä mitään puolukkamehua aleta juomaan..0.2 kuullostaa hyvältä. Nykyään jengi kokeilee rajojaan aivan liikaa...tänään juon kaks, jos jää alle, niin otan huomenna kolme...![]()
Kun kerran löytyy sitä alkoholitonta olutta, niin miksei sitä sitten vois juoda? Tai miksei kokista, tuoremehua vaikka? Onko pakko ottaa sitä yhtä tai kahta olutta sitten sen hodarin tai mitä nyt käykään syömässä. Tai jos tietää että tulee olutta otettua, niin miksei kaveria kuskiksi, tai taksilla?
En ymmärrä tätä mentaliteettiä. Jotkut ihmiset ovat oikeasti humalassa, tai selvästi alkoholin vaikutuksen alaisena kun puhaltavat 0.4 promillea, mutta lain mukaan eivät silloin vielä ole syyllistyneet rattijuopumukseen.
Tosiaan, toi 0.5 on ihan hyvä raja. Suurin osa ihmisistä on vielä ihan täydessä iskussa siinä kohdassa. Ei varmaan kaikki.. Kuitenkin jonkunlaiset yleiset rajat on vedettävä, ja toi on aika hyvä.
Joku kunnon happo ajelee ihan täysin ongelmitta vielä parissa promillessa...
Mutta jos prätkällä menee sinne terassille, ja ottaa sen kaljan, niin mielestäni voi sitten odottaa sen tunnin pari että promillet on alle 0,2. Minä en ainakaan ole bissestä tai viinistä niin riippuvainen, että en pysty jättämään juomatta sitä yhtä tai kahta. Kesällä kun menen prätkällä terassille, niin jääteen tai limsan vedän naamaan, ei se bisse niin hyvää ole. Ja suurin osa ihmisistä ei todellakaan ole täydessä iskussa 0,5 promillessa. Sitä ei vaan itse huomaa. Siinä vaiheessa reagointikyky on jo muuttunut aika lailla. Nollatoleranssia (siis promilleraja 0) en kannata, koska silloin näitä virheitä voisi tulla. Jos nyt joku välttämättä haluaa syödä liköörikarkkia samalla kun ajaa, tai dacapoja, niin syököön. Piimällä tai jugurtilla en toisaalta ole onnistunut saamaan mittaria värähtämään, mutta kai mulla sitten on ylitehokas maksa
0,2 saa kannatukseni. Juo sen kaljapullon vieroitusoireisiinsa, odottaa sitten sen tunnin kaks, ja pystyy ajamaan. Muuten ottaa sen alkoholittoman, joka maistuu melkein samalle kun se enemmän etyyliä sisältävä...