• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uuden sivuston ongelmista raportointi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ylläpito
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Medi sanoi:
Mikä tota chatia vaivaa vai oonko mä vaan liian tyhmä käyttämään sitä? Joidenkin viestit sinne näyttää menevän läpi, mutta mulla ton chat napin tai enterin painamisella ei näytä olevan muuta vaikutusta kuin kirjotuskentän tyhjentyminen :right:

FF 9.0.1

Onhan selaimessa JavaScript päällä? Ilman sitä ei chatti toimi.

Tools -> Options -> Content -> Enable JavaScript

Medi sanoi:
Mikä tota chatia vaivaa vai oonko mä vaan liian tyhmä käyttämään sitä? Joidenkin viestit sinne näyttää menevän läpi, mutta mulla ton chat napin tai enterin painamisella ei näytä olevan muuta vaikutusta kuin kirjotuskentän tyhjentyminen :right:

FF 9.0.1

Hannula sanoi:
Onhan selaimessa JavaScript päällä? Ilman sitä ei chatti toimi.

Tools -> Options -> Content -> Enable JavaScript

On päällä. Kokeiltu FF 9.0.1, FF 13.0.1 ja IE8.0.6001 eikä toimi millään näistä. Onkohan mun käyttäjätunnus jotenki solmussa? :p

Medi sanoi:
On päällä. Kokeiltu FF 9.0.1, FF 13.0.1 ja IE8.0.6001 eikä toimi millään näistä. Onkohan mun käyttäjätunnus jotenki solmussa? :p

Kokeiles CTRL+SHIT+P namiskaa paineskelemalla onko sinulla mahdollisesti jokin yksityinen selaustila päällä huomaamatta?

kun kirjoittaa hiemankaan pitempää viestiä tai yv:tä, niin se kirjoitusosa haluaa hypätä koko ajan ylemmäs kuin missä itse tuleva teksti on eli se alarivi. ärsyttävä, jos yrittää korjata kirjoitusvirheitä jne ja tutkii tekstiä, ni just ku saa tekstin kohdalle niin koko teksti hyppääkin sinne alkuunpäin jonkin verran.

sitten jos kursoria siirtää koko ajan ja liikuttaa niin silloin pysyy paikoillaan teksti, mutta nopeana pitää olla että ehtii tehdä muutokset..

onko tuo tekstin näkyvä osa jotain 15-20 riviä, sen alle kun mennään niin hyppiminen alkaa.. ainaki mulla.

XX-xenon sanoi:
kun kirjoittaa hiemankaan pitempää viestiä tai yv:tä, niin se kirjoitusosa haluaa hypätä koko ajan ylemmäs kuin missä itse tuleva teksti on eli se alarivi. ärsyttävä, jos yrittää korjata kirjoitusvirheitä jne ja tutkii tekstiä, ni just ku saa tekstin kohdalle niin koko teksti hyppääkin sinne alkuunpäin jonkin verran.

sitten jos kursoria siirtää koko ajan ja liikuttaa niin silloin pysyy paikoillaan teksti, mutta nopeana pitää olla että ehtii tehdä muutokset..

onko tuo tekstin näkyvä osa jotain 15-20 riviä, sen alle kun mennään niin hyppiminen alkaa.. ainaki mulla.
En löytänyt virhettä ainakaan Firefoxillla. Firefoxissa voit kirjoitusruutuasi suurentaa oikeasta alakulmasta, joten saat kirjoitusruudun vaikka kuinka suureksi. Hyppääminen saatta johtua automaattisesta viestin talletuksesta, joka on tämän softan hieno ominaisuus.

Helpottaa meitä löytämään vikoja, kun kerrot mitä seltainta ja käyttöjärkkää käytät.

Hannula sanoi:
Hyvinkin pitkälti luettavuuden vuoksi. Tekstipalstan sopivasta leveydestä vallitsee jonkinlainen konsensus, että sen pitäisi olla suunnilleen 12 sanaa tai korkeintaan 50...75 merkkiä. Meillä leveys on 15...20 sanaa ja vähän reilu 100 merkkiä, mutta lievä ylileveys ei tunnu olevan juurikaan haitaksi.

Oikeesti oliko se ny sitten rikki kun piti mennä korjaamaan???
Mä roikun kokolailla usein eräällä amerikanpalstalla joka oikeasti on luettavuudeltaan ja selkeydeltään ylivoimainen vrt tämä räpistys, miksi pitää "korjata" asioita mitkä eivät ole rikki? Kuvia ei pysty zoomaamaan skaalauksen menemättä vituiksi ja ei tää luettavuus ole yhtään parempi kuin jos käyttäisi koko sivun leveyttä, eipä tarttisi olla ainakaan kokoajan scrollaamassa.

Petri12r sanoi:
En löytänyt virhettä ainakaan Firefoxillla. Firefoxissa voit kirjoitusruutuasi suurentaa oikeasta alakulmasta, joten saat kirjoitusruudun vaikka kuinka suureksi. Hyppääminen saatta johtua automaattisesta viestin talletuksesta, joka on tämän softan hieno ominaisuus.

Helpottaa meitä löytämään vikoja, kun kerrot mitä seltainta ja käyttöjärkkää käytät.

no ainaki tässä explorerissa ongelmana tuntuu olevan, en osaa sanoa mikä versio. mut hyvä tietää tuo foxin laajennusnappula.:thumbup:

näkyypäs tuo nappula toimivan tällä explorerillaki. hienoa. eihän tuollaista ole edes huomannu aiemmin..:)

Miksi tuntuu siltä, että viestejä merkataan luetuiksi vaikka näin ei olisi?

Jos siis luen forumia puhelimesta tapatalkilla, koneella työpaikalla ja kotona, niin tuntuu, että viestejä merkittyy luetuiksi vaikka en niitä olisi lukenutkaan.

Tapatalk näyttää vain muutaman ensimmäisen (~15kpl) viestin lukemattomana, ja sen jälkeen viestit näyttävät luetuilta. Myös listan alaspäin kelaaminen on raivostuttavaa syystä, että ohjelma lataa vain viestin kerrallaan listalle (toiminto ei ole näin muilla sivuistoilla joilla on tapatalk tuki). Ja tapatalkin otsikkotasot tuntuvat tapatalkissa olevan ihan sattuman varaisesti luettuja/lukemattomia, vaikka näin ei olisikaan.

Medi sanoi:

Saman ongelman kanssa elän, nään chätissä viestejä kun meen sisään mutta en voi itten kirjottaa mitään :blink:

En pääse muokkaamaan profiiliani, alla oleva teksti pomppaa aina esiin:

Hups! Sivua ei löytynyt! (Error 404)
Hups! Sivua ei löytynyt! (Virhe 404)

-mänä-

mänä sanoi:
En pääse muokkaamaan profiiliani, alla oleva teksti pomppaa aina esiin:

Hups! Sivua ei löytynyt! (Error 404)
Hups! Sivua ei löytynyt! (Virhe 404)

-mänä-

Tyhjennä välimuisti selaimesta ja kirjaudu uudelleen sisään (foorumin puolella!)

Pystyykö mistään enään muuttamaan paikkakunnan nimeä, joka näkyy avatarin alapuolella?
Olen mielestäni käynyt kaikki valikot läpi, eikä missään ole kohtaa, josta tuota voisi muuttaa?
Olisi vain mukava pitää tuokin tieto ajan tasalla.

Maikhol sanoi:
Pystyykö mistään enään muuttamaan paikkakunnan nimeä, joka näkyy avatarin alapuolella?
Olen mielestäni käynyt kaikki valikot läpi, eikä missään ole kohtaa, josta tuota voisi muuttaa?

Ei tällä hetkellä!

Varmaankin joku jo maininnut, mutta saisiko tuon etusivun linkit uusimmista aiheista menemään suoraan siihen viimeisimpään viestiin eikä ketjun aloitukseen kuten nyt...

CHAT-läsnäololaskuri kirjaa ilmeisesti kaikki päivän aikana namiskaa painaneet olevan läsnä koko päivän, puolen yön aikaan laskuri nollautuu.
Kai tuon pitäisi olla reaaliaikainen tilanne tuossa laskurissa.

Maikhol sanoi:

Klikkaa tuosta vasemmalta omasta nickistä ja "katso profiili", sieltä sitten locationia muokkaamaan.

Keltainen pallukka ketjun alussa ei vie minua viimeiseen viestiin jonka olen lukenut, vaan viimeiseen viestiin joka on kirjoitettu edellisen vierailuni jälkeen. Tämä siis siinäkin tapauksessa etten ole ko. ketjua aiemmin edes lukenut.

mikä vittu tätä paska foorumii vaivaa :rant: , 1. loggaan sisään niin herjaa et ei oikeuksia mut kuitenkin sisällä oon kuitenkin , 2 . koitan johonkin vastata niin eipä anna kirjotella sit loppuun asti vaan jää kirjotus ns. pimentoon eli ei kirjaimia ruutuun tule :kääk: ... ja saa välillä F5 painella jos ei oo logattuna sisällä niin herjaa ettei yhdyntää oo :grin: tai sinnepäin jotain kun uusimpia juttui lähtee selaa esim. :paikallatuulee: ja nyt välähti lisänä mieleen et jollain linkki viestissä niin minkä vitun takia ei aukase sitä vaan ilmottaa ettei oo käyttö oikeuksia :pissed: *hermot aika kireenä tähän saittiin, joka pohja noteeraukset kyl vetäsee pahasti :grin: *

Back