Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihan mielenkiinnosta utelen, että mistä se tehon nousu tulee?Hmm...tämähän siis meinaa talveks projektia. Jos sitä vaihtelis polttoainepuolen viinan kestäväks, nostais "vähän" puristussuhdetta ja säädättäis pyörän toimimaan saman tien sitten E85:lla. Kulutus nyt varmaan vähän kasvaa, mutta eipä se muutenkaan ole se ensimmäinen moottoripyöräilyn estäjä. Plussa puolena tullee tuntuva tehon nousu.
Eikös tämä ole helppo ratkaista. Ostaa bensaa isoon sammioon ja jättää sen näkyvälle paikalle. Yön aikana paikalliset puskakemistit ovat tislanneet alkoholin pois kyseisestä polttoaineesta ja jäljellä on puhdasta polttoainetta. Alkoholi, tässä tapauksessa toivottavasti etanoli, on kadonnut parempiin suihin. 10 litraa polttoainetta -> 1 litra puhdasta viinaa. Hyvä vaihtokauppa jos jättävät vielä keräyslautaselle (jonka siis olet jättänyt valmiiksi sammion viereen) vaikka sen euron tai kaksi maksusti hyvästä etanolista.
Näin minä olen ajatellut asian ratkaista.
Kerroppas miksi se sopii paremmin m.pyöräkäyttöön? Jos oikeinkin korkeaviritteinen / kovat puristukset omaava mosa, niin silloin toki järkevää, mutta normipyörässä ei pahemmin eroja pitäisi olla noiden välillä. Tietenkin jos sinne kalliimpaa on halunnut valutella ja placebo-efekti on kova, niin varmasti toimii pyörä paremmin.Tietääkseni 99% Moottoripyörin valmistajat ainakin voudesta 2001 lähtien on suositellut vähintään 95:ta. Itse olen aina ajanut vähintään 98 , se kun sopii paremmin mp käyttöön.
Ainakin tuolla ekalla sivulla kopsaamassani tekstissä väitetään alkoholipitoisen tavaran imevän itseensä enemmän kosteutta kuin normibensa, tosin jatkuvassa käytössä tuo tuskin on ongelma. Ja säilöönkin kun muistaa tankata piripintaan niin eiköhän siitä selviä.En tiedä mitä Yamahani moottori tykkää 10% alkoholisiivuista, mutta onkos siinä perää että alkoholipitoisuuden kasvu lisää korroosionuhkaa radikaalisti itse polttoainejärjestelmässä? Eli että muovitankkiset autot ja MP:t eivät ole millänsäkään mutta peltitankkisten kanssa tilanne alkaa olemaan ongelmallinen.
Eikai sitä 95 kukaan nytkään tankkaa???Täällä taitaa kaikki laitteet kulkea ensvuonna kalliilla E98 bensiinillä.![]()
Ja miksi ei?Eikai sitä 95 kukaan nytkään tankkaa???Täällä taitaa kaikki laitteet kulkea ensvuonna kalliilla E98 bensiinillä.![]()