Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Silloin kun ne ensimmäiset ilmestyi käyttöön, muutama mussuttaja ilmestyi haastamaan, mutta eipä kaiketi nykyään enää koskaan ketään pois lukien tuo nyt uutisoitu huomionhakuinen heppu.Semmoinen tuli mieleen että kuinkahan paljon noita salamavalotransporttereiden ovia käy raivoisat matkustajat repimässä saatuaan välähdyksen silmille. Että onko siinä oikeasti poliiseilla jonkunlainen pelko olemassa.

Tää olis kyllä molemmissa tapauksissa ollut kova!Viel joku 10 vuota sitten, niil oli tapaa kiinnittää iso mageettitarra kylkeen missä luki POLIISI, ainaki tääl pääkaupunkiseudulla. Johtu vissiin siit, et jengi oli "kampanjoitu" soittamaan poliisille, väärin/epäilyttävästi/vaarallisist pysäköidyst autost![]()
Poliisijohtaja tiesi kertoa, että kyseinen aseenheiluttelija on siirretty toisiin tehtäviin esitutkinnan ajaksi. Rikosnimikkeinä virkavelvollisuuden rikkominen ja laiton uhkaus.Kuvaaja tiennyt tasan tarkkaan mikä auto on ja miksi parkissa, täysin provona tehty video että pääsee kuvaamaan poliisin reaktiota. Voi vittu tätä someaikaa, eikö ihmisillä ole muuta tekemistä kun hakea somehuomiota tavalla tai toisella.
Tämä, myös vähän ihmetystä herättää se, että kyllä luulis että netissä on paljon kerrottu että poliiseja ei kannata lähtee karkuun, että siillä voi olla kohtalokkaita seurauksia, koulussa kerrottu, yläasteellahan ne käy kertoilemassa, myös miten vanhemmat myös..Mut nykyään nykynuoriso valittaa sosiaalisessa medissa ja "musta maalaa poliiseja" siitä kun mopo ei ole tieliikenne kelpoinen, kun jää kiinni sakkoja ja kilvet lähtee tai keulitaan poliisia vastaan ja jää kiinni, myös virittämisestä..Joo, nuoriso haluaa pitää omaa "tukiverkostoa", mutta mitä se tulee tekemään pidemmässä ajassa, kun joukolla manataan poliiseja pahaksi jne, sit kun vielä ei välttämättä ymmärretä asioita, ajatellaan sitä omaa napaa ja kun on tullut herkäksi ihmiseksiKatsoin Tampereen videon ja eka huomio oli miten kuvaaja kuulostaa siltä että olisi kännissä, enkä ilmeisesti ole ainoa "Miehen ääntä voi kuvailla humalaiseksi tai muista syistä hyvin painuneeksi." Että tällä tavalla "suoraan töistä" kamera kädessä kuvaamaan mahdollisia sairauskohtauksia
Mopomiitin tapauksessa poliisilta ehkä virhearvio mutta suurin syyllinen kyllä se joka päättää lähteä poliisia pakoon, silloin jo tietoisesti otetaan se riski että jotain voi sattua. Jos itse lähtisin pakoon niin pitäisin kyllä täysin omana tyhmyytenä jos matka päättyy sairaalaan. Ja kyllä 15-vuotias jo ymmärtää, muuten tuon ikäisille ei annettaisi vielä ajokorttia.
En vielä näiden tietojen perusteella olisi erityisen huolissani poliisin toiminnasta.
Tämä, myös vähän ihmetystä herättää se, että kyllä luulis että netissä on paljon kerrottu että poliiseja ei kannata lähtee karkuun, että siillä voi olla kohtalokkaita seurauksia, koulussa kerrottu, yläasteellahan ne käy kertoilemassa, myös miten vanhemmat myös..Mut nykyään nykynuoriso valittaa sosiaalisessa medissa ja "musta maalaa poliiseja" siitä kun mopo ei ole tieliikenne kelpoinen, kun jää kiinni sakkoja ja kilvet lähtee tai keulitaan poliisia vastaan ja jää kiinni, myös virittämisestä..Joo, nuoriso haluaa pitää omaa "tukiverkostoa", mutta mitä se tulee tekemään pidemmässä ajassa, kun joukolla manataan poliiseja pahaksi jne, sit kun vielä ei välttämättä ymmärretä asioita, ajatellaan sitä omaa napaa ja kun on tullut herkäksi ihmiseksi
Pysähdytkö itse tarkistamaan jokaisen bussipysäkillä seisovan auton avuntarpeen? Minä en, 80-luvulla, kun kalusto oli mitä oli, niin oli tapana tien varressa seisovan prätkän kohdalla kysyä tarviiko apua, nykyisin siinä yleensä tehdään somepostauksia, joten senkin olen jättänyt.Jos tien laidassa on auto tyhjäkäynnillä niin ei ilmeisesti kannata tarkistaa että tarviiko siellä joku mahdollisesti apua esim. sairaskohtauksen vuoksi. Viisainta vaan jatkaa matkaa, voidaan olettaa että siellä on virantoimitus meneillään.
Kerran oon tehnyt oikeen uparin ja käynyt kysymässä tien vieressä olevat motoristilta että onko kaikki ok. Vasta kohdalla huomasin että olikin poliisin siviilipyörä. No, kaveri vastasi kysymykseen että "on kaikki ok" ja poistuin paikalta pintakaasulla.Pysähdytkö itse tarkistamaan jokaisen bussipysäkillä seisovan auton avuntarpeen? Minä en, 80-luvulla, kun kalusto oli mitä oli, niin oli tapana tien varressa seisovan prätkän kohdalla kysyä tarviiko apua, nykyisin siinä yleensä tehdään somepostauksia, joten senkin olen jättänyt.