• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Turussa rytisi 24.5.05

olis taas
kaboom.gif
hommia

sanoi:
Et tainnut lukea juttu, kaverihan olikin "namibiasta".
Jaa Mynämäeltä vai?
biggrin.gif

Mun pualest ko mene Turkkuhu, ni o turkkulaine. Jos menee Tammmpereelle, nii sit on tammmperelaine, ja jos Poriin ni sit o porilaine...

Tasapualista.

Eihän se mukavaa ole ristiinnaulita kaveria, kun ei tiedä mitä oikeasti on päässä liikkunut tapahtumahetkellä.. ties vaikka olis vaan lähtenyt lapasesta. 10R kun ei ole kovin anteeksiantava mopo lipsahduksille..
klikklikklikklik  
wink.gif

Ja ei ollut aikomustakaan ristiinnaulita ketään, joten pidetään ne pienet pyöreät palkokasvin siemenet (Pisum sativum) poissa nenusta...
Mikäli viittaat kirjoitukseeni tuossa threadissa, pointtini ei ollut, että ekaksi pyöräksi kannattaa ostaa tonnista. Tonninen on hyvä pyörä kadulle, kun kokemusta on karttunut pienemmillä pyörillä. Pointti oli, että jossain vaiheessa kannattaa isompaan pyörään siirtyä, tai ainakin kokeilla, jotta tietää onko se jotain mitä itse tarvitsee/kaipaa. Pienempään pyörään on helppo siirtyä takaisin, kun tietää mistä luopuu. Muutoin jää aina se polte vaihtaa isompaan. Ekaksi pyöräksi en missään nimessä suosittele tonnista kyykkyä. 10R vielä viimeisenä.

Vai mikä oli sinun pointtisi?

Eihän se mukavaa ole ristiinnaulita kaveria, kun ei tiedä mitä oikeasti on päässä liikkunut tapahtumahetkellä.. ties vaikka olis vaan lähtenyt lapasesta. 10R kun ei ole kovin anteeksiantava mopo lipsahduksille..
klikklikklikklik  
wink.gif

Ja ei ollut aikomustakaan ristiinnaulita ketään, joten pidetään ne pienet pyöreät palkokasvin siemenet (Pisum sativum) poissa nenusta...
Mikäli viittaat kirjoitukseeni tuossa threadissa, pointtini ei ollut, että ekaksi pyöräksi kannattaa ostaa tonnista. Tonninen on hyvä pyörä kadulle, kun kokemusta on karttunut pienemmillä pyörillä. Pointti oli, että jossain vaiheessa kannattaa isompaan pyörään siirtyä, tai ainakin kokeilla, jotta tietää onko se jotain mitä itse tarvitsee/kaipaa. Pienempään pyörään on helppo siirtyä takaisin, kun tietää mistä luopuu. Muutoin jää aina se polte vaihtaa isompaan. Ekaksi pyöräksi en missään nimessä suosittele tonnista kyykkyä. 10R vielä viimeisenä.

Vai mikä oli sinun pointtisi?
Jep, viittaus kirjoitukseesi oli täysin turha. Sorry. Pitäisi keskittyä täyspainoisesti joko työntekoon tai surffailuun...

Ja tapausta sen tarkemmin tuntematta ei pitäisi vetää sen suurempia johtopäätöksiä, mutta en tod löisi rahojani likoon sille "kaasuvaijeri hirtti kiinni" vaihtoehdolle.

Tommonen laajennettu idiotismi (vrt.laajennettu itsemurha) ottaa päähän
mad.gif
Jos on pakko leikkiä, niin muualla kuin ihmisten ilmoilla sitten. Mut nää rohkeat ja vapaat vastavirtaan uivat agressiivisen liikennekäytöksen apostolit saavat ilosanomansa perille. MOT
033102ass_1_prv.gif

...helpotti...

Viime kesänäkin keuli Hesassa Ruoholahden sillan kohdalla kaveri 10R:llä. Valitettavasti ei henki säästynyt sillä kerralla. Ao. pyörä on kyllä herkkä keulimaan.

sanoi:
Et tainnut lukea juttu, kaverihan olikin "namibiasta".
Jaa Mynämäeltä vai?
biggrin.gif

Mun pualest ko mene Turkkuhu, ni o turkkulaine. Jos menee Tammmpereelle, nii sit on tammmperelaine, ja jos Poriin ni sit o porilaine...

Tasapualista.
Mynämäki on sivistyksen kehto; täältä löytyy mm. ensimmäinen Suomessa valmistettu auto... Ja meillä on jopa oma kansanedustaja
062802jumpie_prv.gif

Eikä meitä saa missään tapauksessa kutsua turkulaisiksi
mad.gif

tounge.gif

Juu kylä mää Korvensuun muistan, ja tunnen Mikon niiltä ajoilta kun oli työttömien pj:nä, mää kun tuppaan oleen usein nykyisessä tilassa eli tyätön...

Mikko on ihan mukava kaveri, vaikka onkii vasemmistoliittolaine, ei silti tunnen mää mukavia kommunistejakin, ainakin yhen.

Siittä oon varma että Mynämäkeläisiä ei saa heleposti loukattua, kuten ei Namibialaisiakaan. Eikä ollu tarkoituskaan, turkulaisia vaan...

Vaan missä se Namibia sitten turkulaisten mielestä on, siinäpä arvoitus johon Matti ja Teppo, ehkä Seppokin tietävät vastauksen...
biggrin.gif

Viime kesänäkin keuli Hesassa Ruoholahden sillan kohdalla kaveri 10R:llä. Valitettavasti ei henki säästynyt sillä kerralla. Ao. pyörä on kyllä herkkä keulimaan.
Eiköhän kyse ole enemmänkin siitä että 10R ja K5 Gix on mopoina niin "eniten" (testivoittaja, eniten hevosia, da shitznits blaah blaah) että kaikki pienet mustekalanpoikaset haluaa sellaisen kun "oon mä joskus mopollakin ajanu" ja sitten kun on päivä pari ajeltu pystyssä niin ollaan jo taidoissa Rossin tasolla.

Mitä järkeä tollasella mopolla on keulia/vetää eniten jossain syrjässä, eihän siellä ole minihameita ihailemassa veret seisauttavia (toisinaan ihan kirjaimellisesti) taidonnäytteitä.

Eiköhän kyse ole enemmänkin siitä että 10R ja K5 Gix on mopoina niin "eniten" (testivoittaja, eniten hevosia, da shitznits blaah blaah) että kaikki pienet mustekalanpoikaset haluaa sellaisen kun "oon mä joskus mopollakin ajanu" ja sitten kun on päivä pari ajeltu pystyssä niin ollaan jo taidoissa Rossin tasolla.

Mitä järkeä tollasella mopolla on keulia/vetää eniten jossain syrjässä, eihän siellä ole minihameita ihailemassa veret seisauttavia (toisinaan ihan kirjaimellisesti) taidonnäytteitä.
Asiaa. Juuri noin.

Juu kylä mää Korvensuun muistan, ja tunnen Mikon niiltä ajoilta kun oli työttömien pj:nä, mää kun tuppaan oleen usein nykyisessä tilassa eli tyätön...

Mikko on ihan mukava kaveri, vaikka onkii vasemmistoliittolaine, ei silti tunnen mää mukavia kommunistejakin, ainakin yhen.

Siittä oon varma että Mynämäkeläisiä ei saa heleposti loukattua, kuten ei Namibialaisiakaan. Eikä ollu tarkoituskaan, turkulaisia vaan...

Vaan missä se Namibia sitten turkulaisten mielestä on, siinäpä arvoitus johon Matti ja Teppo, ehkä Seppokin tietävät vastauksen...
biggrin.gif
Mahtava yleissivistys...

bowdown.gif

Mun puolesta sais laittaa nuorille sälleille niin reippaat vakuutukset noihin tonnikei'uihin, että oksat pois! 5000-6000 € / 6 kk niin siinäpähän sitten loppuisi turhat keulinnat kun ei olisi enää varaa kovin monella kaahailla.
Aika karkee yleistys. Itse olen 21 ja ajan tonnisella kyykyllä. En keuli 250km/h vauhdilla keskustassa. Jos haluan rällätä niin menen semmoseen paikkaan etten varmasti uhkaa muiden henkeä. Ja jos meille pitäs nostaa vakuutukset tolle tasolle niin samoin pitäs kaikille yli 30v jannuille jotka ajaa yli 100hp peliä, niillähän niitä kolareita vasta sattuukin vaikka eivät yleensä keulimisella niitä aiheuta.

Mun puolesta sais laittaa nuorille sälleille niin reippaat vakuutukset noihin tonnikei'uihin, että oksat pois! 5000-6000 € / 6 kk niin siinäpähän sitten loppuisi turhat keulinnat kun ei olisi enää varaa kovin monella kaahailla.
Aika karkee yleistys. Itse olen 21 ja ajan tonnisella kyykyllä. En keuli 250km/h vauhdilla keskustassa. Jos haluan rällätä niin menen semmoseen paikkaan etten varmasti uhkaa muiden henkeä. Ja jos meille pitäs nostaa vakuutukset tolle tasolle niin samoin pitäs kaikille yli 30v jannuille jotka ajaa yli 100hp peliä, niillähän niitä kolareita vasta sattuukin vaikka eivät yleensä keulimisella niitä aiheuta.
Ensinmäinen, joka on kirjallisesti luvannut olla keulimatta keskustassa nopeudella 250 km/h, mutta ei taida koskea alempia nopeuksia
nixweiss.gif
confused_orig.gif

Olikohan tossa jossain Bomber-magazinessa vaiko missä että toi 10R heittää varomattoman kuskin kyydistä vielä about 200 vauhdissa?? Melkein voisi tosiaan väittää ettei tällä Karkkilan Kaaharilla oikein hirveesti voi olla kokemusta isoista pyöristä... elikkä sitä saa mitä tilaa mutta onneks ei käynyt pahemmin!

Tohon vakuutusjuttuun ja korvauksiin. Olen eräältä vakuutusmieheltä kuullut ja taitaa se jokaisen vakuutushtiön vakuutusehdoissakin lukea, että heillä on oikeus sovitella ja jopa kieltytyä korvaamasta vahinkoa, jos vakuutuksenottaja on myötävaikuttanut tapahtumaan tahallaan tai huolimattomuuttaan. Ei aavistustakaan kuinka usien tällaisissa tapauksissa sovelletaan kyseisenlaista ehtoa.
Jos jollakulla on omakohtaista kokemusta vastaavanlaisista tapahtumista tai varmaa tietoa, niin voisko kertoa sellaisesta?

Vähän erilaisesta tapahtumasta oli Karpossa tai jossakin liikenneohjelmassa talvella, mutta korvausasioista kuitenkin oli kyse. Vakuutusyhtiö oli evännyt korvaukset erään rattijuopon
ajaman kolarin uhrilta, joka oli ollut samassa autossa kyydissä.

Uhri oli ollut samassa ravintolassa samassa seurueessa rattijuopon kanssa. Ravintolaan mennessä kuski oli ollut selvänä ja juonut muiden kanssa itsensä humalaan. Uhri ei kertomansa mukaan ollut huomannut kuskin humaltumista ja lähtenyt kyytiin.
Vakuutusyhtiö oli sitä mieltä, että uhri oli itse myötävaikuttanut tapahtumaan vaikka oli ollut itsekin huomattavasti humalassa ja päättänyt jättää vahingon korvaamatta.

EU -tasolla asiaa on puitu ja julkisasiamies on jo kertonut oman näkemyksensä asiasta, joka on vakuutusyhtiön kannan mukainen.

Ehkä nyt ei voi näitä tapahtumia verrata keskenään, mutta periaate korvauksien suhteen varmasti voi ehkä näytellä samanlaista suuntaa.
nixweiss.gif

Niin se menee. Englannissa tosiaan nuori jantteri joutuu maksamaan ihan tajuttomasti, jotta pääsee ajamaan tonnisella.

Sinne mennään suomessakin.

Ei yleistystä kannata ottaa henkilökohtaisesti. Useimmiten erittäin nuori hessu vaan on vaarallisinta kastia tonnisella, harkintakykyä ja elämänkokemusta kun ei ole kertynyt.

Ja olen siis itsekin kohtuullisen nuori.

Samaa mieltä Maxxin kanssa!!
bowdown.gif
..Ja keulitaan sitten niillä pienemmillä pyörillä jos ei ole varaa tonnisiin..
wink.gif

Back