Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No viime vuonna meidän perällä soitin katsastukseen ja kysyin että pitääkö mökäpönttö ottaa irti ja laittaa alkuperäinen paikalleen.. niin herra insinööri totesi että mitäs tuota repimään kun kuitenkin vaihdat sen sitten takaisin. Itse katsastus kävi nopeasti, runkonro tarkistettiin ja jotain tyyppinumeroita lampuista ja vilkuista. Eli soittamalla selviää.Kysyvätkö nuo katsastuksessa todella noita vaimentimien papereita, koska minulle ei slipareiden mukana tullut mitään todistusta, vaikka katulailliset ovatkin? E-merkinnät ja db-killerit löytyvät molemmista slipareista.Eli pyörän pitää olla joko about alkuperäisessä kunnossa, tai sitten niistä vaihdetuista osista, esim vaimentimet, pitää olla jotkut todistukset. Pyörän ja papereiden pitää olla siis yhdenmukaiset.
Mietin tässä vain että pitääkö ne nyt repiä pois ennen katsastusta vai uskallanko jättää paikalle?! Onko kellään omaa kokemusta?
t mika
Alkuperäinen ulkomaan rekisteriote jää katsastuskonttorille ja saat sieltä mukaasi kopion siitä. Se kelpaa Tulliin. CoC-paperi ei liity milläänlailla Tulliin eli se ei heitä kiinnosta. Mitä tarkoitat Tullin laskulla? Ei sieltä mitään laskua saa mukaansa. Verot tulevat sitten ajallaan maksettavaksi päätöksen jälkeen. Jos haluat siirtokilvet ne maksavat 15€ jos et tarvitse, niin et maksa mitään. Käsittelyajalla ei ole mielestäni mitään tekemistä sen kanssa saako siirtokilvet vai ei. Jos haluat ajaa heti niin ota ne. Itse otin. Ja Tullista saat ne kilvet samalla mukaasi kun täyttelet sen siirtolupahakemuksen. Ei tarvitse edes olla vielä katsastettu pyörä kun saat ne jo jos käyt ennen katsastusta Tullissa. Sen Tullauksen jälkeen sinulla on 5 vrk aikaa käydä katsastamassa pyörä. Jos käyt ensin katsastamassa, sinulla on 10 vrk aikaa käydä tullaamassa pyörä.Tietääkö joku viimesimpiä, kelle jää tuontipyörän akuperäinen ulkomaan rekisteriote? Katastuskonttorille? Mitä tulli sanoo asiasta, riittääkö niille kopio? Tullia ilmeisesti ei kiinnosta paljon puhuttu coc vaatimuks paperi? Onko tullin laskussa eroa, ottaako ne väliaikaset kilvet tai ei, ja kuinka ne käytännössä saa- tai saako edes ollenkaan, jos tullauksen käsittelyaika kerrotaan olevan n pariviikkoa? Saako ne katastuskonttorilta vai mistä, noin niinkuin muutoin käytännössä, ja missävaiheessa ne saa- heti kun pyörä on katsastettuko ?
Mulla aikoinaan rekisteröintikatsastuksessa kiinni e-hyväksytyt sliparit ja killerit paikallaan, katsatusmiäs pyysi laittaa käyntiin ja tuumas äänien olevan kohdallaan. Mitään todistuksia ei tarvittu. Oli muuten Tampereen sarankulmassa oleva konttori.Kysyvätkö nuo katsastuksessa todella noita vaimentimien papereita, koska minulle ei slipareiden mukana tullut mitään todistusta, vaikka katulailliset ovatkin? E-merkinnät ja db-killerit löytyvät molemmista slipareista.Eli pyörän pitää olla joko about alkuperäisessä kunnossa, tai sitten niistä vaihdetuista osista, esim vaimentimet, pitää olla jotkut todistukset. Pyörän ja papereiden pitää olla siis yhdenmukaiset.
Mietin tässä vain että pitääkö ne nyt repiä pois ennen katsastusta vai uskallanko jättää paikalle?! Onko kellään omaa kokemusta?
Itse ostin tuon nykyisen suomalaisen välittäjän kautta Belgiasta. Pyörä tuli suoraan satamasta Itä-Helsinkiin ja pyörä rekisteröitiin tuontiliikkeen toimesta Itä-Suomessa. Ei siis käynyt konttorin lähelläkään, kilpi ja ote tulivat postissa.Eiköhän se pyörä pidä olla edelleen mukana, että voidaan katsoa onko se sama kuin papereissa. Sitä ei vaan kuntotarkisteta enää.www.ake.fi/AKE/Ajankohtaista/Vuoden...traktorit+vapautetaan+kuntotarkastuksesta.htm
meinaakohan toi sitä et paperit vaan konttorille mukaan?![]()
Muutoinhan voisit millä tahansa papruilla rekisteröidä minkä tahansa pyörän, näin kärjistettynä.
Kyllä tuo näytti olevan, hieman meinas kiehahtaa kun kuuli hinnan, aika rankasti noussu hinnat pariin vuoteenOnko se noin perhana kallis tuo katsastus?.. 180e kyllä on aika rahastusta
Kävin pari viikkoa sitten leimalla , tarkasti rungonnumerot/paperit ja e-hyväksynnät , jotka löytyi paperista/rungosta. Eli ei tarvinut vastaavuustodistusta , mikä olisi sumekolta maksanut 140eJa hinta varmaan pysyy samana.... Omaani meinasin kokeilla lähiviikkoina ILMAN vastaavuustodistusta , kun rungosta/rek.otteesta löytyy E-hyväksynnät.... pyörä vm-04
Jostain muistaisin lukeneeni että menee aina käyttöönotto päivämäärän mukaan, mutta en nyt ole satavarma. Tullin sivultahan tuokin varmaan selvinnee.Onkos kenelläkään tietoa tuosta ylivuotisen pyörän veromenetelmästä, eli saako sen veroilmoituksen laitettua vuosimallin mukaan, vai pitääkö se laittaa sen käyttöönotto-ajan mukaan. Säästäisi siinäkin hieman jos saisi sen veroilmoituksen tehtyä vuosimallin mukaan.
Mistäs sulle tuo todistus tuli? Jos nimittäin on ihan niitä tuv:in todistuksia,niin eipä pitäisi olla mitään epäselvää tossa hommassa. Vaikka välillä tntuukin ettänuo katsurit toimii hyvin mielivaltaisesti, niin ihan kaikkea ei kannata kyllä heiltäkään hyväksyä. Jos ongelmat jatkuu, niin suosittelen ottamaan yhteyttä tonne mmaf:iin.Kiva, että jollain sujuu rekisteröinti katsastus vaivatta.
Mulla ukko tuli katsomaan pyörää ja vaatimustenmukaisuustoditusta hetken mulkoiltua tokaisi, tässä ei näy co-päästöarvoja...
Niitä nyt sitten selvitellään...
(tsorit,että tilitän täälläkinvaan niin perkeleesti)![]()