Triumph Scrambler

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TwinTenox
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sullakin tuota kokemusta/vertailupohjaa näyttäis olevan monenlaisista pyöristä ja silti nähtävästi kokemukset nyt Scramblerista pääosin positiivisia.
Jep. Pidän pyörästä paljon Milleä enemmän ja uskon sen, että monelle tuo on käsittämätöntä. Scramblerissä on omia huonoja puoliaan, mutta kokonaisuus juuri yleispyöränä ja fiilistelyssä on aivan loistava. Suosittelen, jos ei pieni tehonpuute haittaa.

Käy vielä Bilteman kautta hakemassa tuollainen ohjaustanko, niin alkaa katu-uskottavuus olla kohdallaan:

img144.jpg

Sullakin tuota kokemusta/vertailupohjaa näyttäis olevan monenlaisista pyöristä ja silti nähtävästi kokemukset nyt Scramblerista pääosin positiivisia.
Scramblerissä on omia huonoja puoliaan, mutta kokonaisuus juuri yleispyöränä ja fiilistelyssä on aivan loistava. Suosittelen, jos ei pieni tehonpuute haittaa.

Tehot ei todellakaan ole mun kriteereissä kärkipäässä, jos edes top10;ssä.
Ja tuo tuossa edellä mainittu "yleispyörä" kuulostaa mun korvaan erityisen hyvältä.

Mä olen onneksi saanut kokea/kokeilla jo niin monenlaisia pyöriä, Tuutti-Hondasta Hayabusaan ja Rockettiin, silti välttämättä omistamatta niitä että olen löytänyt kyllä ne jutut jotka itseä kiinnostaa ja jo hoxannut senkin että sillä ei oo paskankaan väliä mitä muut siitä funtsii
idea3.gif

Jep. Pidän pyörästä paljon Milleä enemmän ja uskon sen, että monelle tuo on käsittämätöntä. Scramblerissä on omia huonoja puoliaan, mutta kokonaisuus juuri yleispyöränä ja fiilistelyssä on aivan loistava. Suosittelen, jos ei pieni tehonpuute haittaa.
ymmärrän hyvin! Olen huomannut että moottoripyöräily on ainakiin itsellei paljon enemmän kuin mastertestin kierrosajat tai dyno käyrä. Se fiilis mitä arvostaa on se mun juttu. En ole vielä analysoinnin suhteen päässyt täysin selville mitkä on ne kaikki ominaisuudet jotka saa mun suun hymyyn mutta sen tiedän että suhtaudun avoimin mielin monentyyppisiin pyöriin. Etsintä jatkukoon vaikka tiedän luonteeni ei yhdellä pyörällä onnelliseksi tule
biggrin.gif
nim: ei vielä kahta kesää samalla pyörällä...

itellä uusi scrambler myös ja samoilla linjoilla kuin alkuperäinen viesti. Lisäksi tällä pyörällä tulee lisänä sellainen sosiaalinen aspekti ettei kovin ujon tai sosiaalisia tilanteita pelkäävän kannata tätä hankia.. 500 km pyöritellyt ja kaksi kertaa jo kaupan parkkiksella tullut joku vanhempi herrasmies juttelemaan että hieno pyörä, hänellä oli aikoinaan samanlainen jne jne...

http://www.mp-foorumi.com/gallery....b58.jpg

Jotain Mecatwin scramblerin tyylistä siis?

On kyllä ihan komeita pyöriä ranskalaiset rakentaneet...
Joo, kyllähän noi muutkin Mecatwin väkerrykset on melko maukkaita.

Toi Trumpetin oma single-seat tarakkahässäkkä tosin on kokolailla karmea. Ei istu oikein mihinkään pyörän linjoihin tuo hämärä takahäkin piilotusta yrittävä välilipare.
No joo, jotain tuollaista. Mut kuten sanottua 2010 mennään näillä mitä on. Single seatin meinasin ostaa, mutta mua hämää kanssa tuo välilipare. Siis tarakka olisi ihan ok, mutta jokin tuon mustan muoviosan muotoilussa on mennyt pieleen. Onneksi tuossa tuli tuo mukava Corbin satula mukana.

Lisäksi tällä pyörällä tulee lisänä sellainen sosiaalinen aspekti ettei kovin ujon tai sosiaalisia tilanteita pelkäävän kannata tätä hankia..
Mä olen toistaiseksi saanut olla rauhassa.  
biggrin.gif
tosin tankkaamisia lukuun ottamatta en ole juuri missään pysäillytkään. Ajanut vaan.

Mites tuon ruiskuversion kone toimii? Onko ruiskun toiminnassa moitittavaa?

Lisäksi tällä pyörällä tulee lisänä sellainen sosiaalinen aspekti ettei kovin ujon tai sosiaalisia tilanteita pelkäävän kannata tätä hankia..
Mä olen toistaiseksi saanut olla rauhassa.  
biggrin.gif
tosin tankkaamisia lukuun ottamatta en ole juuri missään pysäillytkään. Ajanut vaan.

Mites tuon ruiskuversion kone toimii? Onko ruiskun toiminnassa moitittavaa?
Triumph tuntuu herättävän tosiaan vanhemmassa väessä tunteita. esim. viimevuonna muutaman päivän alppipyörähdyksellä Tigerin kanssa sain joka päivä kommentin "aaaaaa, ein englischer maschine"
tounge.gif

ruisku toimii ok, paukuttaa tosin moottorijarruissa mikä johtunee tuosta arrowin putkesta..... hyvät äänet on..

...jos ei TT ole sattunut vielä huomaamaan.
Veikeän oloinen peli kyllä.
Enpä ollut huomannut. Oivaa lueskeltavaa seuraaviin yövuoroihin, kiitoksia!

Kävin testaamassa kesäkamojen istuvuutta tositoimissa. Hyviä olivat (Scott takki ja housut, Alpinestarsin GP Plus hanskat), muuten mutta +7 oli kyllä liian viileää etenkin hanskoille. Noh, kesäkamoja noi tosiaan on. Hanskat tosin oli todella jäykän oloiset, mutta ehkä ne siitä vetristyy ajossa.

hieno on pyörä. itsekkin himottas tommonen hommata.

"Lisäksi tällä pyörällä tulee lisänä sellainen sosiaalinen aspekti ettei kovin ujon tai sosiaalisia tilanteita pelkäävän kannata tätä hankia.."

eikös se tarkoita, että nimenomaan se kannattaisi sitten hankkia. tulisi sitä kokemusta, ja jos itse ei aloita juttua, niin tulee joku toinen aloittamaan.
062802moto_prv.gif

joo, varsinkin maantieajossa monesti on paljon hienompi ajaa pyörällä jossa on kiva vääntö ja hyvä ääni, sillä voi kiihdytellä ramppiin pari kolme vaihdetta 'täysillä' ja katsoo mittariin, että nyt olis se 120. itsestä ainakin se on kivempaa kuin busa, jolla vetää yhden vaihteen ja sitten himmaa, ettei ei hitto, meni jo 50km yli.

Minkälaiseen kulutukseen noi scramblerit menee matka-ajossa.?

Minkälaiseen kulutukseen noi scramblerit menee matka-ajossa.?
Mulla on kokemusta nyt 250km matka-ajosta ja noin 500km huviajeluista vaihtelevilla nopeuksilla ja alustoilla. Matka-ajossa ilman mitään pleksejä tms. nopeus oli suurimmalti osin mittarin mukaan 110km/h. Ilmat on olleet kylmiä, mikä varmaan osaltaan vaikuttaa hieman. Kulutus tuolla matkasessiolla oli 5,3l / 100km ja sen jälkeen on vaihdellut 4,9 - 5,3l / 100km välillä seka-ajossa.

Edit: Kulutus on aika tarkkaan keskimäärin se 5l / 100km.

Vakuutukset vuodeksi aika tarkkaan 400e, sisältäen liikenne ja täyskasko Tapiolasta.

Ostaa päräytin myös punavalkoisen 1500 km ajetun 07/08 Scramblerin (täysin vakio). Ennen alla oli -07 spora ja siihen verrattuna tämä Trumpetti on kevyt, nopea ja jarrutkin on hiuppuluokkaa.
biggrin.gif

Ajoa on tullut vasta 200 km, mutta kunhan kelit tästä lämpenee niin peli pääsee jokapäiväiseen ajoon.

Ostaa päräytin myös punavalkoisen 1500 km ajetun 07/08 Scramblerin (täysin vakio).
Ostitko Tampereelta? Molemmat nettimoton punavalkoiset meni samalla viikolla.  
biggrin.gif
Mun piti ensin hakea Ylistarosta hopea/vihreä, mutta Jalasjärveltä - eli melkein 100km lähempää - löytyi suht samaan hintaan ja paremmilla varusteilla, sekä 2x vähemmillä kilsoilla tuo oma punavalkoinen.

Niin ja onneksi olkoon, nyt voin jo vilpittömästi sanoa, että hyvä hankinta!  
thumbs-up.gif

Tampereeltä joo. Himoitsin sitä hopea/vihreää, mutta pienemmät kilometrit sekä pyörässä, että kauppiaan ja mun välillä voitti.

Vähän tekis mieli tuota pyörää varustella (soolopenkki, raudat tms.), mutta kauppiailla ei ole myydä kun "ei oota" tällähetkellä
nixweiss.gif

Back