• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

totuus ivans fce.stä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kuja hannu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
vantaa
Foorumilla on ollut paljon keskustelua FZ-1N piristämisestä. Tässä faktaa omasta mopostani. -06 FZ-1N 22000km.
-06 asenneettiin Yosimuran slipari,pc,vapaavirtaus-suodatin,säätö dynossa(Viaber/Harri) tehot takapyörältä 134.9 hv/10674 rpm vääntö100.6 nm/8409 rpm.
-07 Ivans fce ajo dynossa (viaber) teho 132.8hv/10941 vääntö 97.7 nm/7568 rpm
Harrin mukaan sateinen/kostea ilma vie tehoja.
fce.n hyöty.Kaasuun vastaaminen nopeampaa,pieni tehonlisäys 7000-8000rpm välillä.Paukuttaa aika mageesti moottori jarrutuksissa putkessa.Kone kiertää vähän enemmän ja huippu vääntö tulee n.500rpm nopeammin. Pyörä ei kyllä todellakaan muuttunut radikaalisti paremmaksi/tehokkaammaksi. Jotkut kertovat huimista +10hv tehon lisäyksistä,en tiedä miten se on mahdollista,eikä kyllä Viaberin Harrikaan näe sitä edes mahdolliseksi tuolla palikalla.
Siis tämä oli omakohtainen kokemus tuosta palikasta....

Palikallahan ei ole tarkoitusta parantaa suorituskykyä eli nostaa tehoja vaan poistaa terävä nykäisy, kun kaasua lisätään nollasta yli viiden tuhannen kierroksen. Originaali ruisku katkaisee suurilla kierroksilla polttoaineen syötön kokonaan ja kaasua avatessa voima ei tule pehmeästi.

Minä voin ostaa sinulta tuon viidellä kympillä pois kuleksimasta.

No en kai mä sitä rupee pois ottaa kun sen oon siihen asentanu!!
Kommenttini oli tarkoitettu selventämäänn ihmisten luuloja kyseisestä palikasta.
Tilannehan voi olla eri jos laittaa pelkän FCE-moduulin.
Pc.n asennuksen jälkeen. Yamahaa vaivaava nykäsy poistui lähes kokonaan. Haittaahan Fce ei ole, mutta ei se mikään kannatava sijoitus ole jos jo on pc asennettu.....
Tarkoitus oli vaan kertoa totuus kyseisestä laitteesta et ei sieltä tule niitä +10hv tehoja mitä Ivansin sivulla lukee.
062802moto_prv.gif

Back