Kun poliitikot puuttuvat asioihin, joista eivät itse tiedä mitään, voi seurauksena olla aivan mitä tahansa. Hallituksessakaan ei taida olla ensimmäistäkään mp:llä liikkuvaa, joten huonolta näyttää sekin asiantuntemus.
Liikenneturvallisuus on toki hyvä ja kannatettava asia, mutta senkin kehittämisessä pitäisi osata pitää järki mukana eikä tehdä ylilyöntejä - kuten tämän tästä tapahtuu.
Saapa nähdä käykö tässä lopulta siten, että kaikilta, jotka ovat saaneet A-kortin "ilmaiseksi", se otetaan pois ja jos sen haluaa takaisin, pitää ottaa kymmeniä tunteja teoriaa ja ajotunteja sekä suorittaa ajokokeet päälle, vaikka olisi ajanut vuosia tai vuosikymmeniä isoillakin pyörillä.
Mokomat vanhukset kun ovat saaneet jotain ilmaiseksi vieläpä rankaisematta.
Vaikuttaa myös siltä, että useimmat "vanhukset" ajavat rauhallisemmin ja harkitsevammin kuin voimainsa tunnossa puhkuvat nuoret. Ainakin meikäläisen pyörässä on muitakin kaasukahvan asentoja kuin on ja off. Liikenteessä paljon liikkunut omaa kokemuksen pohjalta "liikennesilmää" ja siten voi paremmin keskittyä ajosuoritukseensa kuin se, joka on vasta aloittanut sekä mp:llä ajamisen että liikenteessä liikkumisen.
Jos tarkastellaan viime vuosien vakavia onnettomuuksia, joissa toinen osapuoli on ollut mp, lienee useimmissa tapauksissa vastapuolella olleissa olla syytä onnettomuuteen vähintäinkin yhtä paljon kuin mp:llä ajavalla - ellei enemmänkin.
Olen itse havainnut, että ajaessani isommalla pyörällä ei synny yhtä paljon "läheltä piti"-tilanteita (jolloin autoilija ei ole havainnut pyörää) kuin pienemmällä ajaessa. Yleensä isoissa pyörissä on myös paremmat turvavarusteet kuin pienissä. Eli koon tai tehon takia ei isoja pyöriä voi pitää yksinomaan vaarallisina.