• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tietoa 1098R:n kestävyydestä rata-ajossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja johtaja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tos on kuva

Airbox1098.JPG

Mulla oli 1098S:ssä juuri tuo penkki. Tilasin sen kun alkuperäinen oli niin liukas. Eihän tuo oikeaa neopreeniä ollut (niinkuin varmaan Desmosedicissä on?), mutta olin siihen niin tyytyväinen, että ajattelin samanlaista tulevaan R:äänkin.
Nuo kolme R:ää ovat varmaan vain radalle? Hintaeroahan on silloin noin 13.000 € (22 vs. 35). Kyllä siinä muutaman tuhat saa maksaa R-lisää, mutta ei se muihin kuluihin nähden ihan mahdoton ole. Hyppy on kuitenkin melkein sama kuin Gixxeristä 1198S:ään ja R:n hinnalla saisi enemmän kuin 2 Gixxeriä..no ei ole ainakaan kalustosta kiinni ja hieno homma.
Missä vehkeessä testasitte sitä Motecia?

Pari 1098R:ää tiedän sun lisäks sekä yhden 1098S:n. Saa nähdä tuleeko yhtään 1198S:ää.
Ai R:iä on kaksi jo entuudestaan. Itse tiesin vain yhden. Itse olen kuullut huhua myös yhdestä S:stä, mutta tuntematonta sotilasta lainatakseni, saattaa olla hevosmiesten tietotoimiston uutisia.
Se on pahem... siis parempi tietotoimisto ku Esson baari.
smile_org.gif

Hyvä vaan et tulee väriä kisakaluston, vielä kun joku tois uuden Aprilian nelimukisen.

Kovasti onnitteluja R:n hankinnasta
bowdown.gif

On se hienoa, että radalle tulee kunnon rähinää saundimielessäkin.

d-kuume on diagnosoitu helposti tarttuva viruspohjainen epidemia.

ensioireet:
- potilas alkaa ääntelehtiä tyyliin ( dumpa dumpa dumpa)
- moottoripyöriin liittyvissä keskusteluissa korostaa väännön merkitystä.
- pelin lähtöhinnan vähättely ( omituiset lasku perusteet)

hoitosuositus:
- akuutti tapauksissa suositellaan D-mukin käyttöä aamukahvilla
- tietokoneen taustanäytön kuvan vaihto
- D lippalakin, pipon tai t-paidan päivittäistä käyttöä

jos näiden jälkeen ei helpota suositellaan tilaussopparin allekirjoitusta

t: dr Vieto Fumare, Bologna

062802moto_prv.gif
buttrock.gif

jo kolmas D alla ja loppua ei näy

d-kuume on diagnosoitu helposti tarttuva viruspohjainen epidemia.

ensioireet:
- potilas alkaa ääntelehtiä tyyliin ( dumpa dumpa dumpa)
- moottoripyöriin liittyvissä keskusteluissa korostaa väännön merkitystä.
- pelin lähtöhinnan vähättely ( omituiset lasku perusteet)

hoitosuositus:
- akuutti tapauksissa suositellaan D-mukin käyttöä aamukahvilla
- tietokoneen taustanäytön kuvan vaihto
- D lippalakin, pipon tai t-paidan päivittäistä käyttöä

jos näiden jälkeen ei helpota suositellaan tilaussopparin allekirjoitusta

t: dr Vieto Fumare, Bologna

062802moto_prv.gif
buttrock.gif

jo kolmas D alla ja loppua ei näy
Mieluummin D-kuume kuin:
Kawasakin tauti on akuutti systeeminen vaskuliitti. Se tarkoittaa, että verisuonten, lähinnä sepelvaltimoiden, seinämissä on tulehdus, joka voi aiheuttaa valtimonpullistuman (aneurysman) kehittymisen. Kaikilla tautiin sairastuneilla lapsilla ei kuitenkaan ole valtimonpullistumia.

Itse olen ollut siinä uskossa, että ducati pärjää superbikessa armottomalla budjetilla. pärjätäkseen nelikoille budjetti on moninkertainen ja he vaihtavat motista enemmän(lähes kaiken) joka kisaan.?

Itse olen ollut siinä uskossa, että ducati pärjää superbikessa armottomalla budjetilla. pärjätäkseen nelikoille budjetti on moninkertainen ja he vaihtavat motista enemmän(lähes kaiken) joka kisaan.?
Eikös ton takia just kasvatettu tvinien kuutiotilavuutta, että saadaan kuluja alemmas? Kyllähän nuo tuolla stock kisoissakin on kivasti kulkenu.

ei niillä ihan älyttömästi sitä rahaa ole, on noi tuotantomäärät vähän eri luokkaa kuin japanilaisillla..  (olikohan 40.000 pyörää vuodessa, muistankohan ihan väärin?)

ja kuutioiden kasvatuksella juurikin yritettiin pienentää kuluja (tiukemmat säännöt virityksessä)

Näin jossain jenkkipalstalla dynolapun, jossa olivat nostaneet rajoittimen vakion 10,500:sta 11,700:aan. 187hp takapyörältä kuulemma kohtuullisilla modeilla (ei tarkempaa dataa), mutta en taida yrittää ihan samaa.

Mites sen Kesselin kausi meni sillä 999 F06?:lla? Muutaman koosteen satuin näkemään, eikä miestä ainakaan ihan kärjessä näkynyt, vaikka on käsittääkseni aiemmin pärjännyt ihan kohtuullisesti?

Joka tapauksessa pakko lähteä väijymään vähintään yhtä kisaa ensi kaudella, kun näinkin paljon näyttäisi olevan Ducateja viivalla.

Tilannetiedotusta, kun tänään on aikaa kirjoitella.

1098R:n kestävyydestä ei ole vielä tietoa, mutta palikkaa tuntuu saavan paljon. Apf:ltä on tilattuna kullanväriset Marvicin vanteet, ja nyt täytyy aloittaa keskustelut Ecusta. Tarkoituksena olisi laittaa pyörään Nemesis ECU, josta on tulossa uusi versio. Siinä voi säätää ruiskua ja sytkää, ja uusi versio tulee olemaan yhteensopiva 1098R/1198S:n luistonohjausboksin kanssa. Myös kierrosrajoitin on vapaasti säädettävissä. Siihen saa myös suoraan kiinni shifterin, ja diagnostiikkaväylän kautta voisi käsittääkseni logata myös laajakaistalambadaa.

Jos Nemesis ei todellisuudessa toimi niinkuin toivomme, laitamme pyörään kiinni Motecin.  

Toisekseen täytyy kehua Hailacia. Heillä tuntuu olevan kiinnostusta racing-touhuun, vaikka pyöriä ei ole viivalla hirveästi näkynyt. Varaosakuviot tuntuvat mietityiltä, ja pyörän rakentamiseen sai jo nyt paljon apuja. Heillä oli myös aikaa ja innostusta vastailla ei-Ducatistin tyhmiin ja vähemmän tyhmiin kysymyksiin. 1098R tuntuu olevan heillekin vielä kohtuullisen tuntematon pyörä, mutta kysymykseni, joihin ei ollut vastauksia selvitettiin nopeasti.

Nyt täytyy alkaa metsästää pyörään varatankkia ebaystä. 1098:n tankkeja liikkuu jonkin verran, mutta varaosakoodi on eri kuin 1098R:n. Täytyy selvittää, ovatko ne siitä huolimatta yhteensopivia.

Pyörän dietti täytyy myös suunnitella hieman tarkemmin kuin normaalisti. Suzukia (GSX-R 1000K5) saimme laihdutettua melkein 20kg, mutta 1098R:ssä on huomattavasti kovemmat osat jo vakiona. Vanteet olivat muistaakseni levyineen 6kg kevyemmät Suzukissa, mutta R:ssä on takovanteet jo vakiona. Myös jarrulevyt on hyvä ottaa alkuperäisinä, jotta ne sopivat yhteen TC:n kanssa. Myös hiilikuidun käyttö on kielletty uusissa säännöissä.

Tähän asti olemme päässeet seuraavaan estimaattiin:
- Vanteet -1kg (Marvic on aika kevyt, joten saamme varmasti jotain säästöä)
- Valot -3kg (Ducatin varaosasta estimoitu)
- Katteet -2kg (estimaatti)
- Putkisto -3.8kg (Akran limoitus)
- Etuhäkki -200g
- Nesteet -500g
- Tankinkorkki -300g
- Pultit -500g
- Etulokari -200g (Ducatilla on saatavana 170g lokari)
- Jarruletkut 200g
- Muu tulrha hilpe 4kg (flektit, jalka, bensakorkki, ylimääräinen hienosteluosa etc.)
==================
Noin 15.7kg

Tähän tulee lisäpainoa poskien suojista, shifteristä yms. Piuhoja emme rupea pilkkomaan, jotta pyörä pysyisi Stockina. Nyt on ihan turha enää ruveta hifistelemään millään ei-Stock osalla.

Pyörästä saa laihduttaa 12kg, ja olisi hyvä päästä 2kg alle tämän, jotta se olisi minimipainossa kisanjälkeisellä bensakuormalla.

Hauska piirre näissä uusissa säännöissä on, että muiden merkkien minimipainot nousevat 7-18kg, ja Ducatin putoaa kilolla.  
smile_org.gif

Vaikka Ducatia aina kovasti kehutaan tasaisesta vääntökäyrästä, niin Akran sivulta löytyvät dynokäyrät eivät herätä 100% luottamusta. Käyrä tulee melkein pystysuoraan ylös 7-8000 kierroksella. Kun mietitään, että mutkasta tällä todennäköisesti poistutaan 6000 kierroksella, niin avauksessa osutaan juuri vääntöpiikkiin. Olen kuitenkin melko varma, että alhaisen kierrosluvun vuoksi se ei todennäköisesti tunnu kauhean voimakkaana tehohyppynä.

Back