• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Thundercat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 4tv
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tarkoitin juuri niitä jarrusatulan kiinnitys ruuvin kierteitä. Koska satula on alumiinia niin helposti niistä kierteet menee, näin omassani toivottavasti ei muilla... Täristys kyllä viittaa pahasti jarrulevyyn, olisi heti kannattanut vaihtaa takuuseen uusi, saako enää?? Pesua on vältettävä kun levyt on kuumat, se on paras keino saada ne kieroon. Monesti myös on valmistus vikaa, eli uusi levy saattaa myös tuon tehdä...
lookaround_orig.gif

Onko kokemuksia laukuista catissa itse olen miettinyt tankkilaukkua mut hieman arveluttaa taitaa pilata ajoasennon ja muutenki tiellä..
sad_orig.gif

Onko kokemuksia laukuista catissa itse olen miettinyt tankkilaukkua mut hieman arveluttaa taitaa pilata ajoasennon ja muutenki tiellä..
sad_orig.gif
ei millään tavalla tiellä ainakaan mulla ole ollut (normi kokoisena) ja taakse saa muistaakseni givin 46 litrasen se vähän tuo huojuntaa motarinopeuksissa... mutta tuohan riippuu paljolti laukusta, kyllä tuo tankkilaukku mulla "tiellä" on jos sen nykäsee niin isoksi kun sen saa...

sad_orig.gif
ei millään tavalla tiellä ainakaan mulla ole ollut (normi kokoisena) ja taakse saa muistaakseni givin 46 litrasen se vähän tuo huojuntaa motarinopeuksissa... mutta tuohan riippuu paljolti laukusta, kyllä tuo tankkilaukku mulla "tiellä" on jos sen nykäsee niin isoksi kun sen saa...
Minkä merkkinen tankkilaukku on? Voitko suositella minkälaista?

sad_orig.gif
Minkä merkkinen tankkilaukku on? Voitko suositella minkälaista?
täytyy illalla tsekata, tähän hätään en muista...

Tankkilaukusta ei kokemusta, mutta takalaukusta on... Givin laukku about 40litraa ja mitä kokemuksiin tulee, niin ei ainakaan mielestäni huononna ajoa. Itse tykkään että onpi vakaampi ajella kun on laukku takana ja sielä painoa... Liekko sitte jouset säädetty ilman painoa ajaessa pieleen... Eri asia on sitte kun vauhti kasvaa yli kahdensadan...
062802moto_prv.gif

Ok.Täytyy varmaan alkaa se tankkilaukku sit hommaan.Ei oikein se perälaukku kipinöi..

Perinteinen, magneeteilla varustettu tankkilaukku sopii hyvin Catin tankin päälle eikä häiritse juuri lainkaan menoa, jollei nyt hirveän korkea ole.

Jos vähänkin pitempää reissua meinaa niin on tuo kova takalaukku ketterä keksintö! Jos nopeudet pysyy alle 160km/h niin omassa Catissani ainakin laukku pysyi hyvin kiinne eikä juuri menoa haitannut. Täyteen pakattu(painava) boxi kyllä keventää etupäätä jonkin verran, joten se kannattaa huomioida ajossa...

Givin 46 boxi on sopivan kokoinen, ei juuri isompaa varmaan kannata hommata. Ja vinkiksi: Lidlissä on aina keväisin(voi olla muulloinkin) myynnissä tankkilaukku 30€. On erittäin monipuolinen: erilliset karttalaukut, irroitettavat sivutaskut, saa repuksi, sadesuojukset, laajennettavuus, jne.

Täytyy käydään kattelemassa josko lidlistä löytys tai eihän noi kovin kalliita ole muillakaan merkeillä..

Mulla on Givin voyager tankkilaukku catissa ja on hyvä. Magneettikiinnitys, jolla olen naarmunkin saanut aikaan. Kannattaa huomioida, ettei ole hiekkaa välissä. Mutta takasin itse laukkuun...voi jakaa vetskalla kahteen osaan ja molemmissa osissa on kartoille suojukset. Ja kaiken kukkuraksi on kantohihnoja ja sadesuojus. No, hintaa oli 2005 100 egee. itse olen käyttänyt tän laukun kanssa kumihihnoja (kahta), joilla estän täyteen pakatun laukun nousua ilmavirrasta mittariston eteen. Se ensin tympäsi, mutta konstit löytyi ja halavalla.

Hommasin vm. 96 Thundercatin. Reilut 70000 ajettu. Pientä rohinaa/klonksutusta pitää aivan pienimmillä kierroksilla. Heti kun vähänkin nousee kiekat ääni häviää. Mistähän on kyse? Myyjä sano että nokkaketju pitää äänen että sielä on öljynpaineella toimiva kiristin ja pienimmillä kierroksilla ei paineet vielä ole tarpeeksi kovat. Voiko tämä tarina pitää paikkansa vai kusettiko 100-0`??

"Myyjä sano että nokkaketju pitää äänen että sielä on öljynpaineella toimiva kiristin ja pienimmillä kierroksilla ei paineet vielä ole tarpeeksi kovat. Voiko tämä tarina pitää paikkansa vai kusettiko 100-0`??"

Jousikuormitteinen, mekaaninen kiristin, eli terkkuja myyjälle vaan...eli kysy onko se a) tietämätön b) kusettaja c) hieman yksinkertainen

Tosin aikamoisia rouskuttimia Jammut yleensäkin ovat, voihan olla että kiristäjän varat on loppu ja ketju ottaa kiinni tietyissä tilanteissa??  Jos kone ei lykkää sinistä savua niin ei tuo nyt mikään maailmanlopun juttu ole
wink.gif

Suosittelen aina jos mahdollista ottaa pyöräkaupoille mukaa joku edes vähän pyörien tekniikasta ymmärtävä henkilö
kaboom.gif

Itselläni on myös reilu 70 tkm ajettu catti ja viime syksyn viimesillä ajo reissuilla ilmeni tärinää joka ei ollu normaalia, varsinkin kun ajoi rauhallisesti pienellä kaasulla niin vasempaan jalkatappiin tuntui se tärinä. Suunnitelmissa on vaihtaa välitykset tälle kaudella.
Onko muilla ollu vastaavaa vikaa? ja voiko se johtua jostain muusta kuin ketjusta ja hampeista. Mitä ketju/hamppi pakettia suosittelette?

Kyllähän ketjun ja rattaiden kunnon huomaa kun ne kunnolla käypi läpi... Jos ne onpi kunnossa on syytä lähteä etsimään vikaa syvemmältä... Kunnon huolto ketjulle niin nopsaan huomaa onko siinä kireitä tai löysiä lenkkejä... Sama rattallille, näkeehän niistä jos on aikansa pyörineet... Ite kun joskus vuonna jotain vaihtelin ketjut ja rattaat niin nyt viisaampana en laita enää Reginan ketjua, myös ajatusta puoltavaa kommenttia on tullut. Liekkö vikä väärässä huollossa, sitä ei voi tietää. Ja siitä syystä en enää ikinä jos pyörällä ajan laita ketkuun Ketjuvahaa... Hiton kova työ putsata, en usko voiteluun ja kerää kaiken paskan... Kyllä se on rehellinen öljy mitä noihin kannattaa laittaa... Oli miten oli mutta näin on...

Sanokaas Thundercat asiantuntijat että onko normaalia että kun vaihtaa vähä ripeemmässä kiihdytyksessä 1 vaihteelta kakkoselle nii paukkuu nii että oikeen pelottaa? Motulin öljyt vaihdoin just et ei pitäs öljyissä olla vika...??

Sanokaas Thundercat asiantuntijat että onko normaalia että kun vaihtaa vähä ripeemmässä kiihdytyksessä 1 vaihteelta kakkoselle nii paukkuu nii että oikeen pelottaa? Motulin öljyt vaihdoin just et ei pitäs öljyissä olla vika...??
Joskus paukkuu, joskus ei. Lienee ennemminkin ominaisuus kuin vika. Seuraavat seikat saattavat vaikuttaa: Öljyjen laatu, ketjun kireys, kaasuttimien keskinäinen synkronointi, lämpötila sekä auringonpilkut...

onko muilla catissa sitä että kakkonen "kuulostaa" ihan erilaiselta kuin muut vaihteet. Mulla on castrolilin gps öljyt ja minusta kytkin ei oikein tykkää niistä, seuraavaksi tulee jotku muutkuin castrolin öljyt. Tietäskö kukaan linkkiä mistä löytäs korjausoppaan tai jonku manuaalin ilimatteeksi... hauskaa vappua!

Back