Thaikku vai Britti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Harrry
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ai mä luulin etä se UK on Ukraina.
sport05.gif

Kyllä huomaa, kuinka älykkäitä on "muilla merkeillä" ajavat, kun tulevat huutelemaan toisten merkkien topicceihin. No, jonkunsortin idiootti täytyykin olla ajaakseen jollain muulla kuin Trumpalla ja näitähän on maa väärällään,  
033102ass_1_prv.gif
!!!!

Mulle on sama, missä pyörä on tehty, koska katson olevan tehtaan homma varmistaa laadunvalvonta. Mun auto on Saksassa Turkkilaisen kasaama, joten miksei pyörä voisi olla Thaimaassa Thaimaalaisen kasaama??

P.S. Ai niin, mun mopo on kasattu Englannissa ja nyt en tiedä, kenen toimesta. Hyvin on toiminut, sähköineen kaikkineen.

No eikös se ole se valmistenumeron 11. merkki joka kertoo missä pyörä on valmistettu(kasattu).Ainaskin uudemmissa Triumpheissa,näin olen ymmärtänyt.

J= Jacknell Road,Hinckley,UK
T=Chonburi,Thailand

Lumikatoa odotellessa
cool.gif
Jaa, että 11:sta numero (uudemmissa pyörissä) kertoo kokoonpanotehtaan?
No mun 2006 Bonnessa se 11 numero on 6 eli lienee jossain (hevon..) kuusessa valmistettu. T-kirjain löytyy kolmantena, neljäntenä ja yhdeksäntenä kirjaimena. J-kirjainkin kertaalleen viidentenä kirjaimena. Joten kolme yhtä vastaan taas puhuisi Aasian puolesta.
No en tuosta välitä, niin kauan kun Brittirallin porteilla ei aleta kyselemään rekisteriotetta tai sitten rungosta ruveta syynäämään valmistenumeroa.
Joka tapauksessa ajan vastakin tyytyväisenä tätä britti-pyörääni, enkä muovimopoa.

Japanissa työstökone ja ohjauksien valmistajatkin ovat jo aikaa sitten siirtyneet kiinassa tehtyihin kamppeisiin joten miten luulette että mopo ja autovalmistajat sielläpäin tekevät?

No eikös se ole se valmistenumeron 11. merkki joka kertoo missä pyörä on valmistettu(kasattu).Ainaskin uudemmissa Triumpheissa,näin olen ymmärtänyt.

J= Jacknell Road,Hinckley,UK
T=Chonburi,Thailand

Lumikatoa odotellessa
cool.gif
Jaa, että 11:sta numero (uudemmissa pyörissä) kertoo kokoonpanotehtaan?
No mun 2006 Bonnessa se 11 numero on 6 eli lienee jossain (hevon..) kuusessa valmistettu. T-kirjain löytyy kolmantena, neljäntenä ja yhdeksäntenä kirjaimena. J-kirjainkin kertaalleen viidentenä kirjaimena. Joten kolme yhtä vastaan taas puhuisi Aasian puolesta.
No en tuosta välitä, niin kauan kun Brittirallin porteilla ei aleta kyselemään rekisteriotetta tai sitten rungosta ruveta syynäämään valmistenumeroa.
Joka tapauksessa ajan vastakin tyytyväisenä tätä britti-pyörääni, enkä muovimopoa.
No ainaskin mallivuodesta 2007 lähtien pitäis valmistenumeron merkit olla:(huom. ei ole kirkossakuulutettua tietoa,voin olla väärässä,onko näissä sitten esim mallikohtaisia eroja tms.)

Merkki   1-3 Manufacturer
          4-6 Model
             7 Engine
             8 Power output
             9 Check digit
            10 Model year
            11 Assembly plant
        12-17 Sequence production digit

Mun -07 vuoden Roketissa tuo lista ainakin pelaa noin,miten muilla?  
nixweiss.gif

Jospa tästä olisi apua jollekin Esimerkki VIN Noista malleista löytyy vielä lisää ... Italiaksi
Noi netissä olevat VIN-dekooderit osaavat suurimmaksi osaksi purkaa vain US-VIN mukaiset koodit, vielä ei ole löytynyt meille muille sopivaa dekooderia.
Tämä taitaa olla standardi nykyään Wiki VIN

Jospa tästä olisi apua jollekin Esimerkki VIN Noista malleista löytyy vielä lisää ... Italiaksi
Noi netissä olevat VIN-dekooderit osaavat suurimmaksi osaksi purkaa vain US-VIN mukaiset koodit, vielä ei ole löytynyt meille muille sopivaa dekooderia.
Tuossa esimerkki VINissä näyttäisi tuo tuotantovuosi päättyvän 2001 eli ei auta alkuperäiseen kysymykseen (thaikku vai britti) koska eka thaimaan tehdashan avattiiin 2002,mutta tietysti muuten ihan hyvä sivu vähän iäkkäämpien VINien selvittelyyn.

Haistatan kukat oikeinkirjoitukselle  
kaboom.gif
, jos siitä saa kuitenkin selvää... Mutta Subarun kanssa kävi pieni informaatio katko... oli meinaan yhdessä tieto visailu pelissäkysymys että mikä näistä ei ole japanilainen automerkki: Toyota,Honda,Mazda vai Subaru. Ja peli väitti oikeaksi vastaukseksi subarua joten siitä olen olettanut että Subaru olisi korealainen... mutta mutta no näitä sattuu...
033102bebe_1_prv.gif
tietokilpailuihin ei ole luottamista, sen olen nähnyt ennenkin. tehdäänhän tosin royal enfieldejäkin intiassa ja laatu on... odotustenmukaista ilmeisesti, kaikki kunnia kuninkaallisille öljykentille, oilfieldeille siis.

Ja alkuperäiseen kysymykseen, sitkeä tornihuhu kertoo Euroopan markkinoden täyttyvän Hinckleyssä kasatuista Triumpeista, aasialaiset ja australialaiset nauttivat Thaimaan tehtaan tuotannosta. Amerikan markkinoista en tiedä, saattavat saada molemmista.
Osia varmaan kuljetetaan tehtaiden välillä, ei kait sitä kannata kolmessa tehtaassa tehdä samoja asioita, toisaalta verotus/tullimaksut vaikuttavat yleensä kannatettavuuteen.

Loppukasausta ei essonbaarin mukaan Thaikuissa tällä hetkellä tehdä kuin Rocketeille ja classic-malleille.
MuTu että ainakin Rocket-America-Speedmaster-Daytona olis made in UK.
Ainakin oma Roksu on Britti.
Toiset on ja toiset ei. Rockettia ja classiceja tehdään molemmissa.

Daytona+Speed+Street+Tiger loppukasaus ainakin toistaiseksi tietääkseni vain UK.

Mutta ihan sama minulle oikeastaan mistä ne pyörät tulee, kunhan hinta ja laatu osuvat sopivaan haarukkaan. En oo koskaan oikein perustanut mistään "Made In England"- tai UK-lipputarrapelleilystä.

Mutta ihan sama minulle oikeastaan mistä ne pyörät tulee, kunhan hinta ja laatu osuvat sopivaan haarukkaan. En oo koskaan oikein perustanut mistään "Made In England"- tai UK-lipputarrapelleilystä.
Joo samaa mieltä tosta.
Tuntuu että on aika monenlaista tietoa liikkeellä noista valmistuspaikoista,mutta jokainenhan sen voi sieltä oman pyörän valmistenumerosta tarkastaa.
Ja onko tuolla tosiaan suurta merkitystä onko pyörä kasattu Britissä vai Taikamaassa,pääasia että pelit toimii niinkuin on tarkoitettu,laadunvalvontahan pitäisi kyllä toimia molemmissa maissa.  
sport05.gif

Ja alkuperäiseen kysymykseen, sitkeä tornihuhu kertoo Euroopan markkinoden täyttyvän Hinckleyssä kasatuista Triumpeista, aasialaiset ja australialaiset nauttivat Thaimaan tehtaan tuotannosta. Amerikan markkinoista en tiedä, saattavat saada molemmista.
Osia varmaan kuljetetaan tehtaiden välillä, ei kait sitä kannata kolmessa tehtaassa tehdä samoja asioita, toisaalta verotus/tullimaksut vaikuttavat yleensä kannatettavuuteen.
tämä varmaan pitää paikkansa. Triumphin suosio on kasvanut, ja englannin tehtaat ei varmaan pysy perässä. EU:ssa kannattaa valmistaa(koota) ne pyörät jotka myydään EU:n alueella, säästyy tuontitullit.

EU:n sisällä ei kannata valmistaa jotain australia pyöriä, koska kallis valmistusalue ja mitään veroetua ei ole.

samoista syistä monia japsi autoja kootaan euroopassa, esim englannissa/turkissa.

Noniin,siellähän tuntui olevan faktaa asiasta eli America ja Speedmaster tulevat myös Thaista ja oliko siinä että Tiger/Speedtriple/ST menisi myös Thaimaan tuotantolinjalle Bonnen,Scramblerin ja Thruxtonin kaveriksi.
Eipä taida montaa mallia enää Englannin tehtailla olla tuotannossa. Money talks  
nixweiss.gif
Viime torstaina ihan Hinckleyn tehtaalla saatua tietoa on se että tällä hetkellä kolmipyttyiset tehdään sumuisilla saarilla ja twinit Thaimaassa, loppu sijoituspaikasta huolimatta. Siitä voi sitten jokainen sylinterilukumäärän mukaan arvioida pyöränsä tekopaikkaa. Tarina ei tosin kertonut miten pitkään näin on toimittu.

Se menee niin että koneen osat ja rungot plus nippelit ja nappelit tulevat mistä tulevat ja sitten koneen osat koneistetaan siellä missä ne kootaankin.

Kumpikin tehdas kehuttiin olevan kokonaan trumpan omistamaa ja thaikkuihin on jokunen englantilainen "joutunut" lähtemään töihin. Molemmat tehtaat ja kaikki linjat pystyvät kokoamaan kaikkia malleja, jako vaan on selvyyden vuoksi näin.

Sitten koneet kootaan, ja lyödään runko ja loppupyörä koneen ympärille ja avót linjasta roikkuu uusi pyörä  
omg.gif

Näin siis olen omin pikkusilmin nähnyt, torstaina oli street tripleä tulossa linjalta ja roksun koneita menossa koneistukseen.

Back