• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tervehtiminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nwobhm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juska2000 sanoi:
Olin juhannuksena Savonlinnassa käymässä ja kun tultiin takaisin päin Lounais-Suomeen niin huomasi että mitä etelämmäksi tuli sitä vähemmän porukka morjesteli, etenkin customistit. Jopa trikekuski morjensti matkan alussa :)

Ei moikata ei, ja jos tulet taukopaikalla vastaan pyörä tuikataan tuleen. Tämä on sääntö ei poikkeus, niin mulkkuja täällä ollaan.

Nimim. bensaa aina mukana.

^^ Ai...kyllä mun mielestä varsin aktiivinen moikkailukulttuuri täällä Lounais-Suomessa vallitsee.
Oma havainto tuolta Pohjanmaan seudulta jokunen vuosi sitten, vastaantulijoista hyvä jos yksi kymmenestä morjesti takaisin...

Viimeksi muokattu:
Kyl se vaan niin kivaa on kun morjenstetaan :right: Tässä lähipäivinä oli 2 kertaa oikein kunnon käden heilautus, et tuli olo, että ilostuivat mut nähdessään :rakastunut: Pienellä asialla voi toisen huulille saada hymyn ja entistä paremman fiiliksen :orgmp2:

Täällä oulun seudulla ei custommiehet paljon Busaa morjensta. Mutta pidemmillä retkillä etelään nousee lapanen kohtuullisesti. Morjenstamisessakin näyttää olevan monella sama ilmiö kuin autolla pimeällä ajettaessa, pitkiltä lyhyille ei vaihdeta ennen toista :grin:

Tervehtiminen on mukava tapa ....

Itse ajelen customilla ja olen ollut huomaavinani, että ns. kyykkypyöräilijät tervehtivät harvemmin:sad3: Itse olen pyrkinyt olemaan aloitteellinen ja tervehtimään riittävän ajoissa. Olisikohan se niin, että sitä omaa "lajitoveria" tervehditään helpommin ja mieluimmin?

Juhannuksen jälkeen ajelin pohjoisesta ja Levin ja Kittilän välillä tuli vastaan motoristi, joka tervehti molemmilla käsillä yhtäaikaisesti .... hauskan näköistä, mutta ei ehkä kovin suositeltava tapa:crash:

Juho J sanoi:
Juhannuksen jälkeen ajelin pohjoisesta ja Levin ja Kittilän välillä tuli vastaan motoristi, joka tervehti molemmilla käsillä yhtäaikaisesti .... hauskan näköistä, mutta ei ehkä kovin suositeltava tapa:crash:

Joskus vakkari päällä tulee tuohon syyllistyttyä itsekin...

:bye:Eilen Koijärvellä Forssassa Lp:nmopotinkuski ei morjestanut vaikka morotin,:WAZAAP:, joskus myös harlikka miehet ei morota.:sad:

Juho J sanoi:

Tuon kun tekee tapeilta ajaessa niin aina on vastapuolella käsi noussut tangosta... :p
Ja ei, se pyörä ei heittäydy kyljelleen sillä sekunnilla kun kädet irtoaa tangosta.

nakymaton sanoi:
:bye:Eilen Koijärvellä Forssassa Lp:nmopotinkuski ei morjestanut vaikka morotin,:WAZAAP:
Tässä männä viikolla Alastarosta palatessa (L)P:n pyörä tuli vastaan ja hämmästyksekseni sieltä nousi sormimoroa. Se ei vaan tainnu ihan tietää miten se tehdään ku heilutteli sormea eestaas ja osotti lopuks sormella mua. :)-

En ehkä itsäni motoristiksi voi sanoa kun 3-pyöräisellä ajelen. Vaihtelevalla menestyksellä vastaantuleva morottaa. Isot matkapyörät yleensä on reippaasti lapa pystyssä.

Menin hämilleni, kun jalkautunut motoristi tervehti.
Miten on, moikkaatteko ohi ajaessanne jätskikiskan jonossa nahkapuvussa hikoavaa motoristia ja jos kaksi nahkapukutyyppiä kohtaa kävellen, niin nouseeko ORGmorotus? ? ?

olipa mukava vko-loppu eteläisessä suomessa. mikkelistä eteläänpäin alkoi löytyä lähes jatkuvasti orggi-moroja ja jopa mopopoliisi morjesti ekana reilulla kädellä!! autot anto ruuhkissa tilaa splitata ja olin niin autuaassa zen-tilassa, että sain jopa ensimmäisen ninja-moron tehtyä, ku hd-mies pääsi yllättämään ;) kyllä mopoilu on vaan mahtavaa :cruising:
nimim. aina räpylä pystyssä ;)

lario sanoi:
Menin hämilleni, kun jalkautunut motoristi tervehti.
Miten on, moikkaatteko ohi ajaessanne jätskikiskan jonossa nahkapuvussa hikoavaa motoristia ja jos kaksi nahkapukutyyppiä kohtaa kävellen, niin nouseeko ORGmorotus? ? ?

Viikko takaperin tulin Biltemasta shoppailemasta ja viereisten pyörien kuskit oli siinä kanssa tekemässä lähtöä ja moikkasivat iloisesti. Meni pasmat sekasin, kun joku sano moi ilman kypärää saati pyörä liikkeessä.. ennen lähtöä huomasin vielä laukkujen ja rekkarin kulmassa tekstin EST :)

Tervehdin toki takaisin.. hieman "järkyttyneenä", mutta hyvä fiilis siitä jäi. :p

Vuosi sitten pyörää tankatessani bandiitti morjensti pumppujen toiselta puolelta iloisesti. Kiva, kun harrikkamiehet huomioivat myös tällaiset muovipyörillä ajelevat :orgmp3:

Pitkiss sanoi:
Tervehdin toki takaisin.. hieman "järkyttyneenä", mutta hyvä fiilis siitä jäi. :p
Jees ja justiinsa. On ihan todettua, ehkä todistettuakin, että mp:llä ajaminen on hyvillä fiiliksillä sujuvampaa, mukavampaa -> turvallisempaa, jotta ite heitän lapaa ylös jo ajoissa ja mutkpätkilläkin kanteissa - jos ei nyt ihan tiukimmillaan vedetä.
Kyllä siittä hyvät fiilikset jää...

Kyllä sitä tulee tervehdittyä huoltoasemillakin tankatessa tai jos on kaupan parkkipaikalta lähdössä ja tulee motoristi siihen hollille. Ei kai mitään sellaista sääntöä olekaan että vain tien päällä tervehditään..

Itte olen alottanu "mopoilun" vasta tänä keväänä ja huomannu että aivan ventovieraat tulee kyselemään ja muistelemaan aakkos-asemien ja muiden pihalla. Satunnaisten tuntemattomien kuskien kanssa välillä tullu juteltua kalustosta tuolla maailmalla ja tottakai ainakin ite morjestan kaikille :bye:
Yhteenvetona hyvin sosiaalista tuntuu olevan väki! :thumbup:

Kyllä ite olen morjestellut ja jutustellut muiden mopoilijoiden kanssa tankilla ja stopeilla. Italialaisella kun ajaa niin etenkin muut italokuskit milelellään tulevat juttelemaan :)

Kerran olen jo ehtinyt antaa toverille kyydin bensa-asemalle ja takaisin kun Kawasta oli loppunut bensa ja eräällä hiekkaparkkiksella puolestaan eräs Hondamies antoi hieman 'vetoapua' kun pätkän varpaat ei meinannu pitää irtohiekalla peruutellessa :D

Hyvin siis tuntuu yhteisöllisyys edelleen motoristien välillä toimivan:bisseä:

Orggi-moroja en ole aiemmin kunnolla nähnyt mutta eilen näin ja se ei oikein ollut mun makuun. Jotenkin tuo perinteinen morotus sopii paremmin :) Tämähän on ehkä jo täällä nähty mutta linkitän kuitenkin, eli vaikka orggilainen olenkin niin itse olen perinteisen tyylin morottaja tähän malliin:

morotus01.jpg

Meinaan opin perusmorottamisen jo 20 vuotta sitten kevareiden kyydissä istuessa ja vaikka vasta viime vuonna pääsin laillisesti kuskin paikalle niin jotenkin tuo perusmorotus tulee mulla vanhasta tottumuksesta.

Joskus on liikenteessäkin ehtinyt vaihtamaan kuulumiset esim. liikennevaloissa tai ruuhkassa seisoskellen ihan ventovieraaltakin mopokuskilta. Kyllä me ollaan vaan sosiaalista ja mukavaa porukkaa :D

Back