• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

tenavat ja vastuuttomat vanhemmat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pronka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Kuopio
tuossapa tuli viikonloppuna sellainen tilanne, että tuli nälkä. No minä syömään erään mäkkärin pihaan erään valtatien varrella. Siinä otin annokseni ja menin tapani mukaan siihen pöytään mistä näin pyöräni hyvin. Juuri ranskalaisten ja ensimmäisen hampurilaishaukun jälkeen joku noin 3 vuotias tenava juoksee pyöräni luo. Ajattelin, että toivottavasti poju ei polta näppejään pakoputkeen ja jatkoin syömistä. Kohta paikalle tulee isä, joka katselee jo ympärilleen kuin mustalainen supermarketissa. Jatkoin edelleen syömistä sormet mäkkärin salaattikastikkeesta rasvaisena. Siinä aikansa tenuttuaan tenavan kanssa, isä päätti tehdä jotain sellaista, joka sai minut puristamaan pihvin lihasnesteet lahkeilleni: hän nosti tenavansa kengät jalassa mun juuri vahatun pyöräni päälle katsellen edelleen ympärilleen, ettei kukaan vain näe.

No minä siinä näpit tahmassa mietin mitä teen. Onneksi fatsi nosti tenavansa pois pyörän selästä ja lähtivät käveleen.

Eli.. en siis viitsinyt nousta pöydästä, kerätä lompakoita ja kännyköitä taskuuni ja lähteä valistamaan idioottia. Tuli vain mieleeni, että näinkö vähän pyörästäni välitän. Loppumatka tulikin ajeltua anteeksi pyydellen pyörältäni. Nyt sitten mietin, olenko motoristi enää ollenkaan?

Eihän siinä mitään, jos iskä olisi kysynyt luvan nostaa tenava pyörän selkään, luvan varmasti olisi saanut. Nyt vain tuo luvatta toisen pyörän vaaralle alttiiksi saattaminen on rikollista touhua ja normaalisti rangaistaan käsikähmällä ja nimittelemisellä..
veryangry.gif

isukille:  
kaboom.gif

En kyllä tiiä mitä ite tekisin vastaavassa tilanteessa. Menisin varmaan kiljumaan kuula punasena toisten omaisuuteen koskemisesta. Noissa ihmisissä on vaan yleensä se vika kun ne ei ees tajua tekevänsä mitään väärää.  
veryangry.gif

Olisit mennyt syömään purilaisen loppuun kyseisen isukin auton katolle tai konepellille.

Mielestäni tuossa suurin vahinko on se, että muksu oppii että seuraavallakin kerralla voi istua minkä tahansa prätkän päällä. Eikä se iskä muutaman vuoden päästä enää välttämättä aina ole edes mukana.

Tilannehan monen mielestä on "luvallinen" koska eihän mopo ole lukittu. Mutta asiahan on sama jos istutat tenavan johonkin kadulla seisovaan avoautoon...
veryangry.gif

Yhyy saatana! Se on vain kasa rautaa ja muovia, ei mikään perheenjäsen. Tai jos on, kannattaa kääntyä ammattiauttajan puoleen.

Yhyy saatana! Se on vain kasa rautaa ja muovia, ei mikään perheenjäsen. Tai jos on, kannattaa kääntyä ammattiauttajan puoleen.

Ymmärrän toki, että sinä vain provoilet. Mutta pahinta on se, että ihmisiä, jotka ajattelevat noin, on oikeasti olemassa. Samat jampathan perustivat mm. neuvostoliiton, jossa kaikki omaisuus on yhteistä teoriassa siis.. Jokaisella saa toki olla oma ideologiansa ja jokainen saa poltella kotonaan hamppua, jos huvittaa. Mutta minun ideologiani on se, että jonkun omaisuus on jonkun omaisuutta. Siis en varasta kaupasta tai naarmuta toisten autoja tai pyöriä..

Ja kuten tuossa jerry cotton totesi, siinähän se lapsi vieraan pyörän selässä istuessaan omaksuu nämä sosialistiset ihanteet.. kymmenen vuoden päästä se jo kokeilee käynnistellä sun toyoasi meisselillä
sad_orig.gif

No provo tietenkin mutta... Pitänee ottaa sitten yhteyttä siihen ammattiauttajaan, kun minulle pyörä on kuitenkin  
inlove.gif

Kolahti aihe myös sen vuoksi, että meillä naapuri katsoi oikeudekseen murtautua meidän kotiloon. Auto oli meidän omassa parkkiruudussa mutta haittasi piharemontin tekoa, joten tämä sankari päätti siirtää sitä hiukan. Naapuri ei ollut mielestään tehnyt mitään väärää kun autoon kerran hänen avaimillaan pääsi. No vaikka ko. autoon kyllä pääsikin vaikka jätskitikulla, se ei anna kenellekään oikeutta tunkeutua meidän yksityisalueelle. Jos tämä naapuri menee lähellekään meidän pyörää niin  
kaboom.gif

Kyllä tommoset ihmiset  
mad.gif

kyllä minuukin ottas pattiin, jos joku äijä ripustelis nappulaansa mun prätkän päälle!! Tuossa tapauksessa vielä isukki itsekkin ties tehneensä väärin kun tsiikailee ympärilleen, ettei kukaan vaan näe. tajutonta meininkiä, ärsyttäviä....
veryangry.gif

En minäkään pidä siitä että joku menee kopeloimaan tai istumaan minun pyörän päälle, en minäkään tosiaan mene kenenkään autoon istuskelemaan ilman lupaa! katsoa saa mutta ei koskea(ilman lupaa) on minun periaate. tarvitsen minäkin ilmeisesti psykiatrista hoitoa kun näin ajattelen
sad_orig.gif
baaa.gif

Ehkä oli ihan hyvä ettet mennyt huutamaan isälle pää punaisena, mutta olisihan tuolle kaverille voinut nätisti mainita, että on kohteliasta kysyä lupaa.

Pahimmassa skenaariossa pyöräsi olisi ollut asfaltilla kyljellään, ja pikkupoika sen alla.

Ei muuta kuin kaikessa rauhassa ulos ja mennyt kun isukki avaa auton oven niin täysin muina miehinä sisälle istumaan ja jos olis alkanut urputtaan jotain niin kysynyt sen jälkeen, että millä oikeudella joku istui mun mopon päälle ilman lupaa...

Noissa ihmisissä on vaan yleensä se vika kun ne ei ees tajua tekevänsä mitään väärää.  
veryangry.gif
Just näin, näitä tyyppejä riittää. Tosin jos tapauksen isukki pälyili ympärillensä niin tais tietää miten hyvien tapojen mukaan olis kuulunu toimia. Eli kysyä lupa kuskilta.
Noi ärsyttävät persoonat kuuluvat niihin tyyppeihin, jotka esim. työpaikalla syövät yhteisestä jääkaapista toisen eväät. Aivan niinku kaikki olis yhteistä omaisuutta. Ja pentu oppii tälläkin kertaa heti pienestä samoille tavoille.
mad.gif

Vois men lyömään lopun hamppiksen sen isän selkään sanoen että lopussa se kiitos seisoo .... nostaa mistään tietämätön pikkuinen hölmistyneen isän syliin ...laittaa potta päähän ja poistua

Se on väärin !
Niin väärin.
Seuraavaks se pentu yrittää kiivetä itse.
bawling.gif

Ihan hyvä, että maltoit. Eihän se isukki oikein tehnyt missään nimessä, mutta meikäläinen kun olisi saattanut huonona päivänä käydä ihan oikeasti pätkimässä mainitun isukin autoineen.

Itse olen senverran tulisieluinen kaveri, että koskaan ei tiedä miten meikäläinen reagoi just sillä kertaa jos ei erikseen lupaa etukäteen kysy. Kerran tuli isukki kysymään, ja vaikka alla oli huono päivä niin kyllä se mopo silti keskituelle nostettiin ja saatiin nassikalle mukava kokemus. Sattui vastaavasti mäcin parkissa.

Back