• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tekoälyllä ChatGPT on mielenkiintoinen näkemys moottoripyörän vastaohjaukseen.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pekkavee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
jaulis sanoi:
Amatööri asialla.

Mjoo, no nyt kun mainitsit asian, niin toiseen mutkaan mennessä mielessä kävi että en oikeastaan tiedä miten pyörän saa käännettyä, mutta sitten ajattelin että kyllä kroppa tietää...

Ja tuo eturenkaan kääntely ei vaikuta ohjaukseen, se kyllä kallistaa pyörää mutta siinä vaan kompensoituu etusen rotaatiovoimat. Toki jos etusen jarruttaa pysähdyksiin, niin sitten kallistus alkaa vaikuttaa. Kääntymiseen pitää kuitenkin kääntää takasta ja se kääntyy tuosta samasta tangosta :). Liike olis varmaan mikrometrillä mitattavissa.

jjjjj sanoi:
Mjoo, no nyt kun mainitsit asian, niin toiseen mutkaan mennessä mielessä kävi että en oikeastaan tiedä miten pyörän saa käännettyä, mutta sitten ajattelin että kyllä kroppa tietää...

Ja tuo eturenkaan kääntely ei vaikuta ohjaukseen, se kyllä kallistaa pyörää mutta siinä vaan kompensoituu etusen rotaatiovoimat. Toki jos etusen jarruttaa pysähdyksiin, niin sitten kallistus alkaa vaikuttaa. Kääntymiseen pitää kuitenkin kääntää takasta ja se kääntyy tuosta samasta tangosta :). Liike olis varmaan mikrometrillä mitattavissa.

Varmasti täältä löytyy taitavia ja todella kokeneita kuskeja jotka osaa amatöörille kertoa kuinka pitäisi ohjastaa, vaikka eivät toki itse takarenkaalla ajaisikaan koska turvallisuus.

TIJ sanoi:
Mites kun Goldwingillä kääntyy pakittamalla parkkiruutuun, niin täytyykö vastaohjata ja mihin suuntaan? Wingeissähän on ollut pakki jo jostain 90-luvulta lähtien, varmaan jollain käytännön kokemusta? Tai kykyä hahmottaa asia teoreettisesti.

:respect::dunno:

Mikään ei vituta yhtäpaljon kun se että joku einari päättää postata tekoälyn kanssa käymänsä keskustelun mille tahansa foorumille. Luuletko että jos mua kiinnostais tekoälyn mielipide jostain asiasta niin en osaisi ite kysyä? Vitun "tekoäly" pitäs bannata kokonaisuudessaa täältä. Niin uskomatonta nollacontentia nämä "kysyin tekoälyltä" ettei mikään muu ole. Ei kiinnosta että kysyit, pidä se pienessä päässäsi, jos mua kiinnostaa mitä tekoäly sanoo niin ei huolta osaan kyllä itekkin kysyä ei tarvi pasteta tänne mitä se sano.

asfalttipaikkaus sanoi:
Mikään ei vituta yhtäpaljon kun se että joku einari päättää postata tekoälyn kanssa käymänsä keskustelun mille tahansa foorumille. Luuletko että jos mua kiinnostais tekoälyn mielipide jostain asiasta niin en osaisi ite kysyä? Vitun "tekoäly" pitäs bannata kokonaisuudessaa täältä. Niin uskomatonta nollacontentia nämä "kysyin tekoälyltä" ettei mikään muu ole. Ei kiinnosta että kysyit, pidä se pienessä päässäsi, jos mua kiinnostaa mitä tekoäly sanoo niin ei huolta osaan kyllä itekkin kysyä ei tarvi pasteta tänne mitä se sano.
Jos ei kiinnosta, ei tarvi lukea. So simple.

asfalttipaikkaus sanoi:

Täysin samaa mieltä.

Foorumille voi sääntöjen puitteissa postata mitä vain mieltä askarruttavia asioita. Jos ne ei sinua kiinnosta, niin älä lue niitä.

itl sanoi:
Foorumille voi sääntöjen puitteissa postata mitä vain mieltä askarruttavia asioita. Jos ne ei sinua kiinnosta, niin älä lue niitä.

Voisiko ystävällisesti lainauksiin jättää kenelle vastaus tulee ja kenen viestiä lainataan?

Back