Eipä juuri mihinkään, ehkä sinne lentokentällejotta mihin helvettiin niitä 150kw plus tehoja oikeen tarvitaan??
Mutta, toisaalta... More power = MORE FUN!
...vaikka itelle riittää toistaiseksi tää pyöreesti sata kaakkia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eipä juuri mihinkään, ehkä sinne lentokentällejotta mihin helvettiin niitä 150kw plus tehoja oikeen tarvitaan??
Mä olen ratkaissut tän ongelman asentamalla mopooni kaasukahvan. Sillä on kätevä säädellä tehoa aina kuhunkin tilanteeseen sopivaksi.[/QUOTE]Ehkä se on sitten yksilöllistä. Minun hoksottimillani ei vaikapa 300-350 hepoa 200 kilon mopossa enää hallitsisi. Etenkin ohittelu kaupunkioloissa olisi meikäläiselle jo liian riskaabelia. Ainoa paikka, jossa voisi käyttää maksimitehoja taitaisi jäädä joillekin suorimmille kantateille ja tietty motareille.
-hh-
Näin se taitaapi ollaonhan se joskus mukavaa vääntää sitä kahvaa silloin kun on tilaisuus,ja huutaa että perkele kun on hauskaaJa sitten kun vanhana lykkii potkukelkkaa tai rullattoria niin on kiva tietää eläneensä ylärajoilla![]()
![]()
Tässähän oli käsittääkseni puhe täysistä tehoista. Eihän sillä ole tyhjäkäynnillä mitään merkitystä onko 1000 vai 10 hp.Mä olen ratkaissut tän ongelman asentamalla mopooni kaasukahvan. Sillä on kätevä säädellä tehoa aina kuhunkin tilanteeseen sopivaksi.Ehkä se on sitten yksilöllistä. Minun hoksottimillani ei vaikapa 300-350 hepoa 200 kilon mopossa enää hallitsisi. Etenkin ohittelu kaupunkioloissa olisi meikäläiselle jo liian riskaabelia. Ainoa paikka, jossa voisi käyttää maksimitehoja taitaisi jäädä joillekin suorimmille kantateille ja tietty motareille.Ai jaa. Kai se sitten noin on. Mä en vaan ole vielä huomannut....
Toisaalta taas sellainen 200-250 heppaa tuntuu tosiaankin olevan enää kiikun kaakun ihmisen hallittavissa oleva voima liikenteessä noilla nykyisillä teho/painosuhteilla. Vaikka samaa onkin hoettu jo 50 vuotta, niin sanoisinpa kuitenkin, että nykyisestä maksimista ylöspäin ei juuri ole asiaa ihmisen fysiikan kanssa.
...
-hh-
Vaikka niitä tehoja ei oikeasti missään tarvitse, niin sitä vaan kaipaa aina vähän lisää. Vaikka sitä olisikin jo käytössä tuo mainitsemasi 250 heppaa...
t. Repa
-hh-
Heh, juu... Samaan syssyyn voikin sit masentua, sillä mikäli kokee eläneensä elämänsä ylärajoilla ajaessaan lujaa... Ei ole kyllä kovinkaan kokemusrikasta elämää nähnyt papparainen.Harvoinpa noita hetkiä tulee että saisi käytettyä kaikki mitä koneessa on,mutta silti siihen piti laittaa lisää sen minkä kaupan tarvikkeilla sai. Ja onhan se joskus mukavaa vääntää sitä kahvaa silloin kun on tilaisuus,ja huutaa että perkele kun on hauskaaJa sitten kun vanhana lykkii potkukelkkaa tai rullattoria niin on kiva tietää eläneensä ylärajoilla![]()
![]()
Hei! Bemarissa toi on vakiona. Se on tosi hyvä keksintö.Mä olen ratkaissut tän ongelman asentamalla mopooni kaasukahvan. Sillä on kätevä säädellä tehoa aina kuhunkin tilanteeseen sopivaksi.Ehkä se on sitten yksilöllistä. Minun hoksottimillani ei vaikapa 300-350 hepoa 200 kilon mopossa enää hallitsisi. Etenkin ohittelu kaupunkioloissa olisi meikäläiselle jo liian riskaabelia. Ainoa paikka, jossa voisi käyttää maksimitehoja taitaisi jäädä joillekin suorimmille kantateille ja tietty motareille.
-hh-
Sakubaanat olis tosi kivoja jollain Ferrarilla tai Porchella. Nykyisellä bemulla niille ei kehtaa mennä ja prätkää ei oo. Siis 'kateellisen'päiväuni.Ajan noin 70-80 % kilometreistäni tuolla Keski-Euroopassa, missä nopeuksien valvonnan suhteen on elämä hiukan mukavampaa, tee samoin niin ymmärrät miks on kiva ajaa tehokasta pyörää..![]()
![]()
...ja vielä löytyy onneksi myös vapaan nopeuden väyliäkin..
Samat aatokset pyörivät mielessä - niinpä aikani ensin aina vaan tehokkaampaan vaihdettuani vaihdoinkin viimeksi nuhaisempaan kuin millä olin koko mopoilua aloittanutkaan - ja hyvin riittää voima.Käytin cebarin tehoista varmaan sellaset max. 30 prossaa, jotta mihin helvettiin niitä 150kw plus tehoja oikeen tarvitaan??
Veit sanat suustani. Oikein itkettää noin suora ja todenmukainen puheJep, harvapa aito harrastaja hankkii pyöräänsä statuksen vuoksi. Legendaarinen mainosmies joka ei mannerheimintien liikennevaloissa muistanut/osannut laittaa jalkaa maahan tais kyllä hankkia harrikan ihan egonsa jatkeeksi... En ole huomannut että reilusta 300 Newtonin väännöstä takaselta olis mitään haittaa, vois olla vaikka puolet lisää - voihan sitä portaattomasti säädellä tilanteen mukaan. Ei voimaa ole koskaan liikaa - vääntö tekee sitäpaitsi onnelliseksi![]()