• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

tehoja, tehoja.. perk. lisää poweria!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
jotta mihin helvettiin niitä 150kw  plus tehoja oikeen tarvitaan??
Eipä juuri mihinkään, ehkä sinne lentokentälle
nixweiss.gif

Mutta, toisaalta... More power = MORE FUN!

...vaikka itelle riittää toistaiseksi tää pyöreesti sata kaakkia.

Harvoinpa noita hetkiä tulee että saisi käytettyä kaikki mitä koneessa on,mutta silti siihen piti laittaa lisää sen minkä kaupan tarvikkeilla sai. Ja onhan se joskus mukavaa vääntää sitä kahvaa silloin kun on tilaisuus,ja huutaa että perkele kun on hauskaa
smile_org.gif
Ja sitten kun vanhana lykkii potkukelkkaa tai rullattoria niin on kiva tietää eläneensä ylärajoilla
bowdown.gif

Ehkä se on sitten yksilöllistä. Minun hoksottimillani ei vaikapa 300-350 hepoa 200 kilon mopossa enää hallitsisi. Etenkin ohittelu kaupunkioloissa olisi meikäläiselle jo liian riskaabelia. Ainoa paikka, jossa voisi käyttää maksimitehoja taitaisi jäädä joillekin suorimmille kantateille ja tietty motareille.

-hh-
Mä olen ratkaissut tän ongelman asentamalla mopooni kaasukahvan. Sillä on kätevä säädellä tehoa aina kuhunkin tilanteeseen sopivaksi.[/QUOTE]
Hei! Bemarissa toi on vakiona. Se on tosi hyvä keksintö.
tounge.gif

t. Repa

onhan se joskus mukavaa vääntää sitä kahvaa silloin kun on tilaisuus,ja huutaa että perkele kun on hauskaa
smile_org.gif
Ja sitten kun vanhana lykkii potkukelkkaa tai rullattoria niin on kiva tietää eläneensä ylärajoilla
bowdown.gif
Näin se taitaapi olla
smile_org.gif

Voi saanoo sitte pappana, että perskele sillon ku minä olin nuori niin käytin avokoppaa, jotta sätkän sais palaa ajaessa.. ja sitte vaan 3 :sta sisään, jotta päästään edes 2egen tuolle puolen
tounge.gif

...
Toisaalta taas sellainen 200-250 heppaa tuntuu tosiaankin olevan enää kiikun kaakun ihmisen hallittavissa oleva voima liikenteessä noilla nykyisillä teho/painosuhteilla. Vaikka samaa onkin hoettu jo 50 vuotta, niin sanoisinpa kuitenkin, että nykyisestä maksimista ylöspäin ei juuri ole asiaa ihmisen fysiikan kanssa.
...
-hh-
Ai jaa. Kai se sitten noin on. Mä en vaan ole vielä huomannut.

Vaikka niitä tehoja ei oikeasti missään tarvitse, niin sitä vaan kaipaa aina vähän lisää. Vaikka sitä olisikin jo käytössä tuo mainitsemasi 250 heppaa...

t. Repa
Ehkä se on sitten yksilöllistä. Minun hoksottimillani ei vaikapa 300-350 hepoa 200 kilon mopossa enää hallitsisi. Etenkin ohittelu kaupunkioloissa olisi meikäläiselle jo liian riskaabelia. Ainoa paikka, jossa voisi käyttää maksimitehoja taitaisi jäädä joillekin suorimmille kantateille ja tietty motareille.

-hh-
Mä olen ratkaissut tän ongelman asentamalla mopooni kaasukahvan. Sillä on kätevä säädellä tehoa aina kuhunkin tilanteeseen sopivaksi.
Tässähän oli käsittääkseni puhe täysistä tehoista. Eihän sillä ole tyhjäkäynnillä mitään merkitystä onko 1000 vai 10 hp.

-hh-

Harvoinpa noita hetkiä tulee että saisi käytettyä kaikki mitä koneessa on,mutta silti siihen piti laittaa lisää sen minkä kaupan tarvikkeilla sai. Ja onhan se joskus mukavaa vääntää sitä kahvaa silloin kun on tilaisuus,ja huutaa että perkele kun on hauskaa
smile_org.gif
bowdown.gif
Heh, juu... Samaan syssyyn voikin sit masentua, sillä mikäli kokee eläneensä elämänsä ylärajoilla ajaessaan lujaa... Ei ole kyllä kovinkaan kokemusrikasta elämää nähnyt papparainen.
biggrin.gif

Hassu keskustelu...

Aina kun mä oon ajamassa, oli vehjes mikä hyvänsä, käytän kaiken käytettävissä olevan tehon lähes poikkeuksetta. Joskus sitä on aivan liian vähän, ja poikkeuksetta (toistaiseksi) olis aina saanut olla lisää. Siis tehoja...

(hmm, no B-King oli ekat 5min ihan tarpeeks tehokas mut kyllä siihenkin tarttee loppupeleissä jotain maustetta...)
biggrin.gif

Ajan noin 70-80 % kilometreistäni tuolla Keski-Euroopassa, missä nopeuksien valvonnan suhteen on elämä hiukan mukavampaa, tee samoin niin ymmärrät miks on kiva ajaa tehokasta pyörää..
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
smile_org.gif
...ja vielä löytyy onneksi myös vapaan nopeuden väyliäkin..

-hh-
Mä olen ratkaissut tän ongelman asentamalla mopooni kaasukahvan. Sillä on kätevä säädellä tehoa aina kuhunkin tilanteeseen sopivaksi.
Hei! Bemarissa toi on vakiona. Se on tosi hyvä keksintö.
tounge.gif

t. Repa[/QUOTE]
ja jos toimii samalla lokiikalla kuin vilkut niin oikeesta tupesta lisätään ja vasemmasta vähennetään...sitä kaasua
062802moto_prv.gif

Ajan noin 70-80 % kilometreistäni tuolla Keski-Euroopassa, missä nopeuksien valvonnan suhteen on elämä hiukan mukavampaa, tee samoin niin ymmärrät miks on kiva ajaa tehokasta pyörää.. :orgmp: :orgmp: :)...ja vielä löytyy onneksi myös vapaan nopeuden väyliäkin..
Sakubaanat olis tosi kivoja jollain Ferrarilla tai Porchella. Nykyisellä bemulla niille ei kehtaa mennä ja prätkää ei oo. Siis 'kateellisen'päiväuni.

Käytin cebarin tehoista varmaan sellaset max. 30 prossaa, jotta mihin helvettiin niitä 150kw  plus tehoja oikeen tarvitaan??
Samat aatokset pyörivät mielessä - niinpä aikani ensin aina vaan tehokkaampaan vaihdettuani vaihdoinkin viimeksi nuhaisempaan kuin millä olin koko mopoilua aloittanutkaan - ja hyvin riittää voima.

Jep, harvapa aito harrastaja hankkii pyöräänsä statuksen vuoksi. Legendaarinen mainosmies joka ei mannerheimintien liikennevaloissa muistanut/osannut laittaa jalkaa maahan tais kyllä hankkia harrikan ihan egonsa jatkeeksi... En ole huomannut että reilusta 300 Newtonin väännöstä takaselta olis mitään haittaa, vois olla vaikka puolet lisää - voihan sitä portaattomasti säädellä tilanteen mukaan. Ei voimaa ole koskaan liikaa - vääntö tekee sitäpaitsi onnelliseksi 
biggrin.gif

Jep, harvapa aito harrastaja hankkii pyöräänsä statuksen vuoksi. Legendaarinen mainosmies joka ei mannerheimintien liikennevaloissa muistanut/osannut laittaa jalkaa maahan tais kyllä hankkia harrikan ihan egonsa jatkeeksi... En ole huomannut että reilusta 300 Newtonin väännöstä takaselta olis mitään haittaa, vois olla vaikka puolet lisää - voihan sitä portaattomasti säädellä tilanteen mukaan. Ei voimaa ole koskaan liikaa - vääntö tekee sitäpaitsi onnelliseksi 
biggrin.gif
Veit sanat suustani. Oikein itkettää noin suora ja todenmukainen puhe
bawling.gif

Mutta kuitenki sun kommentille
buttrock.gif
bowdown.gif

Liikaa voimaa on just sopivasti. Mä ainakin tykkään siitä, että sitä voimaa on niin paljon, että se ei varmasti lopu kesken. Tulee sellanen jännä kunnioituksen tunne sitä mopoa kohtaan. Omista romusita eniten sen kokee Husabergilla crossiradalla. Täytyy kyllä sanoa, että ei tuu joka ajolenkillä kaikkia heposia käytettyä pois lukien tuo lypsykone, jolla nyt on aina ajettava tuppi nurin jos on kiire. Yleensä ei oo.  
wink.gif

Sellainen määrä tehoa olisi sopivasti, että oikealla kahvalla säädettäisiin takapyörän pyörimisnopeus kirjaimellisesti, piti rengas tai ei. Eli kahvaa voisi kääntää nopeasti missä nopeudessa tahansa, mutta pito pettäisi. Sit kun vähän hitaammin kääntäsi niin vaan keulii. Aah, ääretön teho..

Back