• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tarvikkeita ostamaan rataa varten. Mutta mitä mä ostan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PrivateeR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
T1mppa sanoi:
Onks toi jotain sinkittyä? Ei värin perusteella näytä rosterilta.

Mulla on jotain kiinalaista "Stainless steel wire 0.8 mm" ebaysta.

Enempi suomalaiseen kuin kiinalaiseen rosteriin luottasin. Eli se kiinalainen voipi olla jotain vähän sinne päin.

Nitrous sanoi:
Motonetistä se RBF600 on hyvää ratahommiin.

Varmasti ratahommiin...
Itse käytän Ipone X-TREM racing jarrunesteitä...(enään ei nesteet porise säiliössä ,niinkuin vesipiipussa..)..
Sellukadun Markuksen sanoin...,varmasti riittävän hyvää tavaraa..

Kimi70 sanoi:
Varmasti ratahommiin...
Itse käytän Ipone X-TREM racing jarrunesteitä...(enään ei nesteet porise säiliössä ,niinkuin vesipiipussa..)..
Sellukadun Markuksen sanoin...,varmasti riittävän hyvää tavaraa..

Näköjään tuo ipone kestää uutena 328 astetta, aiemmin mainittu motul 312 astetta, mutta vettyneenä molemmat 204 astetta. Parannus toki tuokin, eikä hintakaan vielä järjetön ole. Luvut kuitenkin alleviivaavat ennen kaikkea sen, että nesteen ”tuoreus” on se tärkein vaikuttaja.

Nyt on tyhmänä pakko kysyä että onko tässä nyt jonkin sortin penoorinvenyttelyä menossa?

Eli onko jollai oikeesti radalla ruvennu kiehumaan jarrunesteet? Ja jos on, ni miksi kiehui ja oliko nesteen syy?

Että onko niissä nesteissä OIKEASTI iha järkyttäviä eroja?

JMH sanoi:

PrivateeR sanoi:
Nyt on tyhmänä pakko kysyä että onko tässä nyt jonkin sortin penoorinvenyttelyä menossa?

Eli onko jollai oikeesti radalla ruvennu kiehumaan jarrunesteet? Ja jos on, ni miksi kiehui ja oliko nesteen syy?

Kyselitkö jo Freddeltä kamaa? Sillä vois olla noita kemikaalejakin. Ei näytä tarvitsevan.

PrivateeR sanoi:

Einkiehu jos riittävän usein vaihtaa. Suzukin vakiolla jarrun irvikuvilla kahva painuu karvan vähemmän syvään kun on hyvät nesteet.

Edit. Jos vitosella saa halvimman mahdollisen nesteen ja 15€ varmasti hyvän niin onko hintaero potenttiaalisen riskin väärti? Paljonko yks lippa maksaa?

PrivateeR sanoi:

Näillä suomen mikroautoradoilla riski on aika pieni, mutta jarrutehon heikkeneminen ja kahvatuntuman huononeminen on aika arkipäivää. Kuten sanottua, toi on kuitenkin semmoinen homma ettei kannata paljoa riskejä ottaa. Ulkomailla on monia ratoja jossa nesteitten ja palojen kanssa hierotaan koko kisaviikonloppu.

Esimerkiksi HRC-kit manuaali käskee vaihtaa nesteet joka kerran kun on ajettu sateella. Itse vaihdan nesteet ainakin kerran vuodessa ja ostan joka vuosi uuden pullon tuota Motulin RBF-nestettä. Noin 10 vuoden kokemuksella homma toimii noilla eväillä. Pieni vaiva ja investointi turvallisuudesta kuten Esa jo kirjoittikin.

- T -

Tumppi sanoi:
Näillä suomen mikroautoradoilla riski on aika pieni, mutta jarrutehon heikkeneminen ja kahvatuntuman huononeminen on aika arkipäivää.

- T -

Paitsi jos menee pyörimään kyykyllä oikeelle karting-radalle, on jarrut oikeesti kovilla kun ilmavirta ei jäähdytä. MikkoK on tuota smoto kuskien kiusaamista kyykyllä harrastanu.

shyhander sanoi:
Ainakaan itte en ole saanu vastausta omaan kyselyyni..:dunno:

Moro, mitäs oot kyselly? Oon kyllä koittanu kaikkiin tekstareihin vastata.

Multa tosiaan löytys vielä kaikenlaista:
Renkaanvaihtotyökalu (jolla saa renkaan vanteelta käden käänteessä)
Tasapainotuspukki
Vannerasvaa ja pensseli
Varikkomatto
Lämpöpatteri
Turvalankapihdit
Mukava kokoontaittuva tuoli
Iso ja pieni momenttiavain
RFB600 jarrunestettä 1,5 purkkia

Päivitin myyntiketjuun: http://www.moottoripyora.org/keskustelu/editpost.php?p=6559009&do=editpost sieltä myös yhteystiedot.

Viimeksi muokattu:
Fredde_V sanoi:
Moro, mitäs oot kyselly? Oon kyllä koittanu kaikkiin tekstareihin vastata.

Multa tosiaan löytys vielä kaikenlaista:
Renkaanvaihtotyökalu (jolla saa renkaan vanteelta käden käänteessä)
Tasapainotuspukki
Vannerasvaa ja pensseli
Varikkomatto
Lämpöpatteri
Turvalankapihdit
Mukava kokoontaittuva tuoli
Iso ja pieni momenttiavain
RFB600 jarrunestettä 1,5 purkkia

Päivitin myyntiketjuun: http://www.moottoripyora.org/keskustelu/editpost.php?p=6559009&do=editpost sieltä myös yhteystiedot.

http://www.moottoripyora.org/keskus...in-MP-ramppi-Varikkopukit-turvalankapihdit-YM

siitä toimivampi linkki.

Back