• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tapiolassa uusi vakuutuslaskuri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Heksa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitenkä Tapiolan vakuutuksen voi irtisanoa? Netistä koitin katella mutta en oikee löytäny neuvoja Tapiolan sivuilta. Jos täällä porukka tietäs? Pitäs Pohjolaan vaihtaa..
wink.gif

Mun ei kannata varmaan ikinä vaihtaa Tapiolasta pois, hintaero muihin verrattuna on niin pieni. Lisäksi saan 10 % lisäalen, kun olen ollut niin pitkään asiakkaana. Ja kaiken kukkuraksi kun olen myynyt sieluni S-ryhmälle, saan vakuutuksista hyvät lisäboonukset.

Mitenkä Tapiolan vakuutuksen voi irtisanoa? Netistä koitin katella mutta en oikee löytäny neuvoja Tapiolan sivuilta. Jos täällä porukka tietäs? Pitäs Pohjolaan vaihtaa..
wink.gif
No mites ois niinkin wanhanaikainen ja yksinkertainen konsti kuin että rimpauttaa ko. yhtiöön puhelimella ja ilmoittaa sinne toiveensa?

Toisaalta eipä noita kait tartte välttämättä irtisanoa. Kyllä ne vakuutusyhtiöt sen tekee kun meet vaihtamaan vakuutuksia, tai ainakin neuvovat.

Eihän vakuutusta varmaan voi irtisanoa muutakuin vaihtamalla vakuutusyhtiötä, jonka myötä se vanha vakuutus automaattisesti irtisanotaan uuden vakuutusyhtiön toimesta. Tietysti siinä tapauksessa, että vie kilvet katsastuskonttorille, voi irtisanoa kaikki vakuutukset, mutta mitäs iloa siitä ajopelistä sit on. Käyt vaan tekemässä uudet vakuutukset uudessa yhtiössä ja annat niiden hoitaa hommat.

wink.gif
Vanhaa vakuutusta ei itse sanota irti eikä vanhan vakuutusyhtiön kanssa tarvitse asioida. Homma käy siten, että otetaan uusi edullisempi vakuutus tai pari toisesta yhtiöstä. Kirjoitellaan sopimuspaperi. Pakollisen liikennevakuutuksen osalta uusi vakuutusyhtiö pitää ilmoittaa autorekisterikeskukselle, sitä varten tulee postissa tarra, vakuutusmerkki. Kirjeen ja rekisteriotteen kanssa käydään katsastuskonttorilla, jossa tulostetaan - maksua vastaan - pyörälle uusi otteen tekninen osa. Vakuutusyhtiöt hoitavat keskenään vahinkohistorian siirron yhtiöstä toiseen. Yleensä jo tienatut bonukset säilyvät, vaikka EU on kieltänyt yhtenäisen bonusjärjestelmän. Sitten vain odotellaan uuden vakuutuyhtiön laskua ja toivotaan että hommasta tuli hiukan säästöä.

Mikähän siinä taas on kun tuo tapiolan laskuri ei minun koneela aukene. Olen sitä jo monta kertaa yrittänyt.
withstupid.gif

Mulla ainakin Z 750 fillariin Tapiola oli ehdottomasti halvempi ku pohjola. 26v. mies, HKI. 25% liikenne ja 70% kasko. Yht 800 euroa vuos.

Pohjolassa ois ollu 970 euroo vuos.

En tiiä sitte, saas nähä minkä panee nykyinen yhtiä Nordea.
Mulla taas Pohjola on halvin, 750€(vaihtamalla talven ajaksi täyskaskon osakaskoksi), kun Tapiolassa olis ollu vähän päälle 1000€ ja IF:ssä 1700€!! Pyörä on Suzuki GSXR-1000 -04 ja liikenteen bonukset 30% ja kaskon 70%.

Pohjola 800 euroa täyskaskolla bonarit 20/60 ja tapiola 6kk ajokaudella jotain 1100 euroa. GSX1400 pyörä asuinpaikka turku

Tulihan sitä kyseltyä..

Pohjola.
Liikenne 35% Vuosimaksu 382.72€
Kasko 70% 222.49€
Yhteensä 604€
biggrin.gif
sisältää IL/keskitys alennukset.
Pyörä vuosimallia 05 Bandit1200 ja paikkana Lohja.

Iffiltä kävin kyselemässä vielä (jossa nyt vakuutukset)mutta, niitä ei kiinnostanut yhtään. yhtäänsä 970€ 6kk ajo ajalla...
033102bebe_1_prv.gif

Tapiolaan en edes vaivautunut... (Huonoja kokemuksia)

Itse kävin tarkistuttamassa Tapiolassa niin 743.4€ vuosi täyskasko ja liikenne yhteensä, ilman seisonta aikaa. Eli ajella saa aina.

Eniveis soittelin sinne ja kysyin kusikyykkyyn tarjousta "ajelenvaikka365päivääjoshaluan" -vakuutuksesta, oli pohjolaa satkun halvempi.
Minä siihen notta näinkö ihan on, ethän kuseta ? joojuu oli vastaus  
062802jumpie_prv.gif

Täytyy nyt katsoa ehdot tarkkaan kun tulee tarjous kirjallisena, ettei oo mitään hyvin hyvin pienellä präntättyjä
pykäliä sun muita arvoituksia.
biggrin.gif
Hehe, kusetti tyttö kuitenkin
biggrin.gif

Soitin kun ei alkanut tarjousta kuulua, täti ihmetteli että joo
on täällä jotain kesken.
Kyselin taas hintaa, oli noussut 250€ alkuperäisestä tarjouksesta
tounge.gif

Niitä näitä täti yritti kehuskella, totesin ystävällisesti ettei tarvitse lähettää kirjallisena, vanhatkin vakuutukset lähtee muualle.
Että näin Tapiolalla, suosittelen lämpimästi oikeen suurella tulella
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Jokainenhan tekee niinkuin tekee, mutta aikoinaan sain pohjantähdestä semmosen tarjouksen että oksat pois.
kaskoon 70% poonuksia heti kättelyssä
Jäi jälkeen pohjolat tapiolat jne.

Pitää varmaan ostaa enska talveks. Ilmasta ajoa.
Ota tuosta nyt sitte selvää, Tapiolan esimerkissä annetaan toisenlainen kuva asiasta.

Eniveis soittelin sinne ja kysyin kusikyykkyyn tarjousta "ajelenvaikka365päivääjoshaluan" -vakuutuksesta, oli pohjolaa satkun halvempi.
Minä siihen notta näinkö ihan on, ethän kuseta ? joojuu oli vastaus  
062802jumpie_prv.gif

Täytyy nyt katsoa ehdot tarkkaan kun tulee tarjous kirjallisena, ettei oo mitään hyvin hyvin pienellä präntättyjä
pykäliä sun muita arvoituksia.
biggrin.gif
Kannattaa sitten katsoa että niissä allekirjoitettavaksi tulevissa vakuutussopimuksissa on vielä sama hinta kuin mikä tarjouksessakin. Kertaalleen auton vakuutuksia kilpailutin ja Tapiolan kirjallinen tarjous oli huomattavasti silloin edukkaampi. Noh, ilmoitin tietenkin Tapiolaan että laittaakaa sopparit tulemaan niin siirretään vakuutukset heille.

No, kun vakuutussopparit tuli, hinta olikin pömpsähtänyt noin kaksinkertaiseksi. Tarjouksen tehnyt myyjä ei osannut puhelimessakaan kertoa yhtään hyvää selitystä tuollaiselle toiminnalle, joten jäi yllättäin vakuutukset siirtämättä.

Taisi Tapiola mennä noilla tempuillaan pannaan meidän taloudessa.

Mulla piikissä Tapiola tarjoaa reilut 300€ kalliimman vakuutuksen verrattuna Pohjolaan, mutta sitten autossamme (Chrysler Voyager -02) Tapiola tarjoaa reilut 100€ halvemman vakuutuksen verrattuna Pohjolaan..

Ihan perseestä tommonen kesken ajokauden seisottaminen, jotta saa alennuksia. Kaikkee ne keksii, henk.koht. ei tollaset vakuutukset kiinnosta.
biggrin.gif

Back