• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tapiolassa uusi vakuutuslaskuri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Heksa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ostin kans uuden pyörän ja myyjällä pysty laittaa vaan tapiolan vakuutukseen toissa päivänä tuli lasku 225e liikenne 3kk pieni soitto kysely eri yhtiöissä nyt 112e 3kk
062802jumpie_prv.gif

Ihan perseestä tommonen kesken ajokauden seisottaminen, jotta saa alennuksia. Kaikkee ne keksii, henk.koht. ei tollaset vakuutukset kiinnosta.
biggrin.gif
Mun mielestä tämä on ihan hyvä systeemi. Ihan normaali ympärivuotinen vakuutushan tuo on. Mutta jos haluaa/joutuu seisottaan normaalin ajokauden aikana, niin saa vielä alennusta. En sitten tiedä kuinka muiden yhtiöiden ympärivuotinen toimii.

Olenkin sitten näköjään elokuusta alkaen suurempi riski liikenteessä  
eek.gif
Ainakin Tapiolan mukaan vakuutuksen hinta nousee kun täyttää 36. Ja mä kun luulin, että se menee toisinpäin  
sad_orig.gif

Ihan perseestä tommonen kesken ajokauden seisottaminen, jotta saa alennuksia. Kaikkee ne keksii, henk.koht. ei tollaset vakuutukset kiinnosta.
biggrin.gif
Mun mielestä tämä on ihan hyvä systeemi. Ihan normaali ympärivuotinen vakuutushan tuo on. Mutta jos haluaa/joutuu seisottaan normaalin ajokauden aikana, niin saa vielä alennusta. En sitten tiedä kuinka muiden yhtiöiden ympärivuotinen toimii.
Ifissä voi vaihtaa lennosta seisonta-ajalliseenkin.. Tosin tehokkaissa pyörissä niiden hinnat on lähinnä vitsejä, mutta matkapyörissä näyttää olevan kilpailukykyinen..
Yamaha xj600 ympärivuotinen 25% olisi ollut jotain 179e koko vuosi eli ei enää pitäis olla vakuutusten hinnasta kiinni harrastus, jos viittii 72hp:lla tuhnulla ajaa!

Itse sain yllättäen IF:iltä parhaan tarjouksen ympärivuotisesta vakuutuksesta. Ero nykyiseen (Tapiola) oli pikkukaskolla n.100e. Siirsin myös autovakuutukset juuri sinne, jotka nekin olivat halvemmat.

IF:illä ei ihme kyllä ole tuota laskuria, mutta asiointi sähköpostilla on toiminut tosi hyvin.

Hämmentävää, että erot eri pyörämallien välillä ovat niin suuret, mitä täältä on saanut lukea.

Vaihtui juuri mopottimen vakuutukset Tapiolasta Veritas vakuutus yhtiöön, säästöä noin 100 ekeä vuodessa...ympärivuotinen vakuutus...70% kasko+liikenne: 443 ekeä vuodessa.

IF vuodenaikalaskustuksella 227e/vuosi (580e/vuosi "perinteinen seisonta-ajallinen"). Aika hulppea ero Tappiolaan ja Tohjolaan + valinnanvapaus.

biggrin.gif
Vielä enemmän saa alennusta kun seisottaa koko vuoden.
wink.gif
, siis seisonta-ajallisessa yhtiössä. Mun mielestä muut kustannukset tässä harrastuksessa on niin kovat, että yhen kuukauden vakuutusmaksu on hyttysen paska valtameressä.

Back