• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tapiolassa uusi vakuutuslaskuri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Heksa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tapiolassa liikennevakuutuksen bonus voi nousta kaudessa 10%, Pohjolassa käsittääkseni 5%.
Tällä on merkitystä ainakin aloitteleville motoristeille.

Tapiolan täti kertoi aikanaan, että tänään, 1.4 heidän sivuilleen ilmestyy uusittu laskuri.

Näin on Tapiolan tädin ennustus käynyt toteen.
Laskurin löytää vaikkapa tästä

Nyt on hiukan helpompaa tehdä hintavertailua, kun Pohjolassa ja Tapiolassa on samantapaiset laskurit.
HUOM! LASKURISSA EI OLE MUKANA TAPIOLAN UUTTA MOOTTORIPYÖRÄN VAKUUTUSMUOTOA JOSSA EI OLE SEISONTA AIKAA OLLENKAAN.

Edit:tämä juttu ei sitten ole mitään aprillipilaa.

En tiijä mikä laskuri siellä nyt on mutta on siinä ainakin hinta tippunut kun vuoismaksu oli enää vain 630e ja ennen 1600 e...

Vertailin suzuki GSF750F/03

Liikenne(25%)
Tapiola 433, Pohjola 330e

Osakasko (150e omavastuu)
Tapiola 90e, pohjola 80e

Täyskasko/isokasko
Tapiola (bonus 25%) 343e, Pohjola (Bonus 60%) 290e
Tapiola yht. 776e, Pohjola 620e

Eli tuon perusteella ei Tapiolan vakuutus nyt oikein ole sittenkään onnistunut mutta laitoin tarjouspyynnön varalta vielä Tapiolaan ja Pohjolaan - oletin paljon tiukempaa kisaa sen perusteella mitä puhelimessa viikko sitten mulle annettiin Tapiolasta ymmärtää  
crazy.gif

Edit:
http://www.tapiola.fi/Sivustot/Moottoripyoravakuutukset/Etusivu/

Todella törkeää toimintaa Tapiolalta!!!!

Lähes sama kuin huijaisi ihmistä että on voittanut lotossa... Hehkutin jo vaimolle et KYLLÄ ON NYT HALPAA, mutta ei kun sit piti pilaa koko huvi huomaamalla tuo seisonta-aika AJOKAUDEN AIKANA!!!! PRKL

Mun puolesta saa Tapiolan porukka vetästä kaikki lapaseen, musta ei ainakaan firman asiakasta saa enää ikinä
mad.gif
mad.gif
mad.gif
mad.gif
mad.gif
mad.gif

Kylläpä helpotti...

edit. Tulipas törkeää tekstiä vihanpurkauksessani,
confused_orig.gif
pyydän nöyrimmin anteeksi... Ei silti kyllä Tapiolaan en astu pikkuvarpaallanikaan tämän jälkeen
Lue ohjeet tarkemmin mies hyvä
biggrin.gif
.

tapiolan sivut tuntuvat olevan jumissa,taitaa olla muitakin linjoilla.
pitääköhän laskuriin laittaa painoksi rek.otteessa oleva(215kg) vai valmistajan ilmoittama(185kg)?,ainakin pohjolan laskurissa tulee kevyempi tasan 90 € kalliimmaksi perusbonuksilla(20/50%) ,mopo on sv 1000

Tapiola halvempi, n. 40 säästää...
wink.gif

Liikennevakuutus (70% bonuksia) ja kasko (70%) yhteensä 300 euroa, ei tosiaan paha. Ajoaika 1.4. - 31.10. eli ihan riittävä.

Mulla tuli Tapiola halvemmaksi, kun antavat noi lähtöbonukset, mitä Pohjola ei tarjonnut.

Täyskaskollinen+liik Tapiolassa 1100+ euroa ja Pohjolassa 1300-1500 euroa. Mikäköhän laskelma se MP-messuilla tehty Tapiolan oli, kun sieltä saatu tarjoushahmotelma oli alle tonnin...? -No, halvempi toi Tapiolan on joka tapauksessa kuin nykyinen, joka maksaa yli 1400 vuodessa...

Laskurin ohjeista löytyy seuraavaa:

"...kuinka monta kuukautta moottoripyöräsi seisoo vakioajokaudella 1.4. - 31.10. Talven seisonta-aika on jo huomioitu hinnoissa.."

Eli jos mopo on liikenteessä 6 kk niin laskurin seisonta-ajaksi pitää laittaa 1 kk. Ihan normaalin kalliiltahan tuo rupesi näyttämään..
Ei kun tossa tapauksessa tulee seisonta-aikaa 2 kuukautta.
Ainakin mun vanhalla rakkineella raaskii jo ajaa koko kauden: siis 6 kk.
062802jumpie_prv.gif

Laskurin ohjeista löytyy seuraavaa:

"...kuinka monta kuukautta moottoripyöräsi seisoo vakioajokaudella 1.4. - 31.10. Talven seisonta-aika on jo huomioitu hinnoissa.."

Eli jos mopo on liikenteessä 6 kk niin laskurin seisonta-ajaksi pitää laittaa 1 kk. Ihan normaalin kalliiltahan tuo rupesi näyttämään..
Ei kun tossa tapauksessa tulee seisonta-aikaa 2 kuukautta.
sad_orig.gif
Unohtakaa koko juttu. Laskuvirhe prkl....
withstupid.gif

Itsellä pyöränä Yamaha YZF750R 210kg/92kw

Jostain syystä rekisteriotteessa on oikea 92kw, vaikka yleensä näissä ollu se saksassa ollu teho eli 72kw. Noilla main kulkee raja kun Pohjolan, ja Tapiolan laskurin mukaan reilulla satasella laskisi liikenne+kaskon hinta jos olisi vähemmän tehoja rekisterissä.
confused_orig.gif

Olen kysellyt niin perinteinen vakuutus on halvin. Turvassa Liikenne+kasko vähän alle 900e/6kk
Tapiolan uudella 1052e, noista kahdesta alunperin ajattelinkin valita koska vain 20% bonuksia niin niitä tärkeintä nyt nostaa.

Tää on aika monimutkainen systeemi.
Tuo 7kk vakuutus on siis voimassa ympäri vuoden. Eli kun maksat 7 kk, saat 5 kaupanpäälle.

Itellä putos ainakin tuon Z750:in vakuutukset aika hyvin. Mulla tosin vaikuttaa tähän myös omistajaalennus, mutta pikkuzetaa ajaa ympärivuoden 656 eurolla (Bonukset 25/50 alkuun, nousee kesken ajokauden) lisäksi saan liikennevakuutuksesta 10% omistaja-alennusta.

Aika helevetin vaikeeta on tehdä vertailua muiden kanssa, mutta itsellä ainakin pitkäaikainen asiakkuus alkaa jo vaikuttamaan siinä määrin, että vaihtamisessa ei taida olla järkeä...

Hassu laskuri, ei antanu mun auton vakuutusta laskea ollenkaan, mutta kumppanin kyllä. Ja oli aika kalliin näköistä ainakin auton vakuuttaminen...
nixweiss.gif

nyt on parhaillaan Tapiolassa noin 444 ekee 7kuukauden ajot+5kk seisokki...30% bonuksin...

uudella laskutavalla Tapiolassa putoaa 411 euroon...kannattaa vaihtaa siihen.

Pohjolalla olisi 409 euroa koko vuosi, en ajele talvella.

Pyörässä on osakasko, Tapiolan osakaskossa on ilkivalta ominaisuus, pohjolalla ei...
wink.gif

sanoi:
Tapiolassa liikennevakuutuksen bonus voi nousta kaudessa 10%, Pohjolassa käsittääkseni 5%.

Tuollakin on merkitystä minulle...

Tapiolan laskuri antoi halvemman hinnan kuin konttorirouva puhelimessa. Kertoi laskurissa olevan jotain ongelmia, asiaa tutkitaan. Eli laskuri antaa ilmeisesti vääriä hintoja.

Laskin tossa huvikseen Tapiolan laskurilla oman mopon vakuutukset kun 1.4-31.10 välisenä aikana ei ole seisontajaksoa.
Pohjolasta liikennevakuutus+isokasko(autoturva) 485,70€, Tapiolan laskurilla(sama) 642€.
Eli ei pärjää Tapiola Pohjolalle hinnoittelussa.

nyt on parhaillaan Tapiolassa noin 444 ekee 7kuukauden ajot+5kk seisokki...30% bonuksin...

uudella laskutavalla Tapiolassa putoaa 411 euroon...kannattaa vaihtaa siihen.

Pohjolalla olisi 409 euroa koko vuosi, en ajele talvella.

Pyörässä on osakasko, Tapiolan osakaskossa on ilkivalta ominaisuus, pohjolalla ei...
wink.gif

sanoi:

Tuollakin on merkitystä minulle...
Ja siis tuo uusi vakuutus on voimassa ympäri vuoden, vaikka maksatkin vain seitsemästä kuukaudesta! Eli on ihan sama vaikka ajaisitkin talvella.

Vaikuttaa sille, että jos ajaa noin 6-6,5 kuukautta(mun kohdalla), ni on ihan sama, onko vakuutus myöskin talvella voimassa, vai ei. Mitä helvattia sillä vakuutuksella talvella kuiteskaan tekee, jos ei aja jollakin kurapyörällä? Mulle ei oikein aukee toi "koko vuoden vakuutus"... Mutta laskin laskureilla noi mun kolmen mopon vakuutukset ja Pohjola näyttäis olevan kaikissa tapauksissa halvin, kun ajan noin 6,5 kuukautta, normaalisti pelkällä osakaskolla(Euroopan rundeille otan kuukaudeksi sitten koko kaskon). 750 siirtynee Fenniasta ja 900 Tapiolasta, 1000 mennee uutena tapauksena sekin Pohjolaan. Montako vakuutusta tarttee olla Pohjolassa, et saa jotakin keskittämisetua? Riittääkö 3 mopoa, vai pitääkö
hommata lisää  
omg.gif

Ps. Fenniassa on 750:sen liikennevakuutus noin tuplaten Pohjolan hintaan nähden kaikkine Fennian keskittämis-, ym alennuksineen.... sillähän ostaa helvatisteen  
033102beer_1_prv.gif
!!!! ...nin ja OTIN huomioon sen Tapiolan "aprillipilan" siinä laskurissa, josta oli edellä juttua... Elikkä ei laittanut siihen mitään seisonta-aikaa, koska ajokauteni yleensä on huhti-lokakuu. 6 - 7 kuukautta...

Back