• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tapiolassa uusi vakuutuslaskuri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Heksa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No niin... aiempi laskelma piti kyllä paikkansa, mutta enpäs lukenut ohjeita jo huomioidusta talviajasta ja ajoaikaa olisi ollut vain 1 kk  
biggrin.gif

Eli Magnaan (vf750c -96, 64 kW, 250 kg) Tapiolan vakuutukset himpun verran kalliimpia kuin Pohjolan:
(kuski -59 Askolasta, 70% bonukset, ajokausi 6kk)

Liikennevakuutus          
Perusmaksu 563 €        
Seisonta-ajan hyvitys -59 €        
Bonus -353 €        
Turvallisuusalennus -        
Omistaja-alennus -15 €        
Maksutapa-alennus -3 €        
Vuosimaksu 133 €        

Kaskovakuutus  MP-Täyskasko  MP-osakasko
Omavastuuvaihtoehdot  151 €  300 €  600 €  151 €  
Perusmaksu  691 €  667 €  632 €  103 €  
Seisonta-ajan hyvitys  -84 €  -81 €  -76 €  -  
Bonus  -353 €  -339 €  -317 €  bonukseton  
Lunastusetu  -  -  -  -  
Rahoitusvakuutus  -  -  -  -  
Turvallisuusalennus  -  -  -  -  
Omistaja-alennus  -25 €  -25 €  -24 €  -10 €  
Maksutapa-alennus  -6 €  -6 €  -5 €  -2 €  
Vuosimaksu  223 €  218 €  210 €  91 €  
Liikenne- ja kaskovakuutus yhteensä  356 €  351 €  343 € 224 €

tunaässä somerolla edullisempi iffillä jos 6kk ajelee,
sport05.gif
omistajan iän ollessa 34
cool.gif

IF 427
bowdown.gif

pohjola 559 ilman seisokkia
tounge.gif

Tapiola 644
confused_orig.gif
Tälläkö kositaan
wink.gif
ei tuu onnistuun
033102bebe_1_prv.gif

Todella törkeää toimintaa Tapiolalta!!!!

Lähes sama kuin huijaisi ihmistä että on voittanut lotossa... Hehkutin jo vaimolle et KYLLÄ ON NYT HALPAA, mutta ei kun sit piti pilaa koko huvi huomaamalla tuo seisonta-aika AJOKAUDEN AIKANA!!!! PRKL

Mun puolesta saa Tapiolan porukka vetästä kaikki lapaseen, musta ei ainakaan firman asiakasta saa enää ikinä
mad.gif
mad.gif
mad.gif
mad.gif
mad.gif
mad.gif

Kylläpä helpotti...

edit. Tulipas törkeää tekstiä vihanpurkauksessani,
confused_orig.gif
pyydän nöyrimmin anteeksi... Ei silti kyllä Tapiolaan en astu pikkuvarpaallanikaan tämän jälkeen

Kehveli, jos haltija on isäni, niin vakuutusmaksu on 7kk ajoajalla 946€. Jos olen minä, niin vakuutusmaksu on 1086€. ei perse, nykynen tapiolan vakuutus on halvempi.
omg.gif

Minun tiedoillani tuo menee niin, että liikennevakuutuksessa Tapiola (236€/v) on selkeästi puolet halvempi kuin Pohjola (468,13€/v). Kasko menee päinvastoin. Omavastuun ollessa 150/300/600€ pyytää Tapiola 427/420/408 €, mutta Pohjola vain 292,77/281,00/154,53. Pohjola tarjoaa vielä kaskoa myös 450€:n omavastuulla hintaan 162,36€/vuosi.

Ja nuo kaskohinnat on laskettu 0%-bonuksilla, koska nykyisellään minulla ei mokomaa täysvakuutusta ole. Tutut ovat saaneet tingatuksi täyskaskoon aika hyviä lähtöbonuksia, Lähivakuutukselta jopa 70%.
omg.gif

Ja nuo kaskohinnat on laskettu 0%-bonuksilla, koska nykyisellään minulla ei mokomaa täysvakuutusta ole. Tutut ovat saaneet tingatuksi täyskaskoon aika hyviä lähtöbonuksia, Lähivakuutukselta jopa 70%.  
omg.gif
Minullakaan ei ole kaskoa ollut aiemmin. Kun soitin Pohjolaan niin he tyrkyttivät kaskoa ja sanoivat, että liikennevakuutuksen bonuksilla (minulla 70) saan samat bonukset kaskoon automaattisesti. Joten otin kaskon 215 € hintaan vaikka mopottimeni on jo 10-vuotias.

Kannattaa kysyä...

Vajaat pari hunttia näyttäis olevan eroa entiseen vakuutukseen uuden hyväksi, 7kk ajokaudella hiukan enemmänkin, joten kaitpa se saa vaihtua. Sekin tosin lähinnä kaskon osalta, joten pitänee harkita vielä koko kaskon tarvetta.

Enivei, ero Pohjolan vakuutukseen näyttäisi olevan sen verran pieni, että mennee makuasioiden ja/tai korvausten yksityiskohtien ratkaistavaksi.

Ikä 33v. Liikennevakuutus 35 % Kasko 60 %

Pohjolasta koko vuosi:
vuosimaksu yhteensä: 631,21 €
vuosimaksu keskittämisasiakkaalle: 565,66 €

Tapiolasta 5kk ajolla:
vuosimaksu yhteensä: 513 € (asiakkuus yli 10v.)
IF: eipä löydy mp-laskuria netistä, eli pitäköön vakuutuksensa  
033102ass_1_prv.gif

Elikkä taijanpa pittee yhä Tapiolassa, ei kiinnosta ajella näillä leveyksillä huhtikuussa ollenkaan ja lokakuussakaan ei yleensä ole kuin muutama aurinkoinen kuiva päivä.

1990 Vifferi:

Bonukset 20% 37v. Espoolainen
Liikennevakuutus:

Pohjola 543,41€/vuosi
Tapiola 511€/ 01.04-31.10

Se meni Tapsan eduksi n.30€

Onkos kukaan ottanu huomioon, Tapiolas saa ajaa ympäri vuoden,seisontaa saa vaan kesäl...näin sano mulle tyttö,

Onkos kukaan ottanu huomioon, Tapiolas saa ajaa ympäri vuoden,seisontaa saa vaan kesäl...näin sano mulle tyttö,
Niin siis eikös tää nyt oo aika pässinlihaa? Eli ajokausi on 7kk ja loput 5kk on 'seisontaa', jolloin täyskasko ei ole voimassa ja sen maksusta saa hyvitystä. Tuota 5kk voi halutessaan myös pidentää esim. 6 kuukauteen, jolloin tuo täyskaskon hyvitysaika pitenee sen 1 kuukauden lisää.

Vakuutusten pohjaosa ja liikennevakuutus on koko vuoden voimassa ja ajaa siis voi, jos välttämättä vaikka tammikuussa niin haluaa tehdä. Kaitpa tuo Tapiolan vastine ainakin noin äkikseltään ihan toimivalta kompromissilta vaikuttaa näille Suomen leveyksille. TS. ei noissa Pohjolan ja Tapiolan vakuutuksissa kovin suurta käytännön eroa ole.

Niin siis eikös tää nyt oo aika pässinlihaa? Eli ajokausi on 7kk ja loput 5kk on 'seisontaa', jolloin täyskasko ei ole voimassa ja sen maksusta saa hyvitystä. Tuota 5kk voi halutessaan myös pidentää esim. 6 kuukauteen, jolloin tuo täyskaskon hyvitysaika pitenee sen 1 kuukauden lisää.

Vakuutusten pohjaosa ja liikennevakuutus on koko vuoden voimassa ja ajaa siis voi, jos välttämättä vaikka tammikuussa niin haluaa tehdä. Kaitpa tuo Tapiolan vastine ainakin noin äkikseltään ihan toimivalta kompromissilta vaikuttaa näille Suomen leveyksille. TS. ei noissa Pohjolan ja Tapiolan vakuutuksissa kovin suurta käytännön eroa ole.
Myös kaskon kolarointiturva on voimassa ympäri vuoden, mutta maksuosuus rakentuu siten, että "kesäkuukausina" voi pyörää pitää seisonnassa, jolloin kolarointiturvasta ei tule maksua. Ihan niin kuin "ennenkin".

Todella törkeää toimintaa Tapiolalta!!!!

Lähes sama kuin huijaisi ihmistä että on voittanut lotossa... Hehkutin jo vaimolle et KYLLÄ ON NYT HALPAA, mutta ei kun sit piti pilaa koko huvi huomaamalla tuo seisonta-aika AJOKAUDEN AIKANA!!!! PRKL

Mun puolesta saa Tapiolan porukka vetästä kaikki lapaseen, musta ei ainakaan firman asiakasta saa enää ikinä
mad.gif
mad.gif
mad.gif
mad.gif
mad.gif
mad.gif

Kylläpä helpotti...

edit. Tulipas törkeää tekstiä vihanpurkauksessani,
confused_orig.gif
pyydän nöyrimmin anteeksi... Ei silti kyllä Tapiolaan en astu pikkuvarpaallanikaan tämän jälkeen
HaveNoFear oma on menetyksesi jos et omaa parastasi ymmärrä, mutta jos ymmärrät niin lue juttuni alapuolelta

Soitappa vaikka sinne tapiolaan maanantaina, koska nykyään siellä on olemassa myös uusi moottoripyörän vakuutus jossa ei ole seisonta-aikaa olemassa. Omaan pyörää otin sen ilman seisonta-aikaa olevan vakuutuksen ja se alkoi minulla eilen. Hinta on miltei sama kuin pitäisi 5kk pyörää ajossa ja loput seisottaisi. Siis tämä kaikki on tapiolassa.
Itse ajoin pahan kolarin pyörällä viime syksynä ja vakuutukseni oli silloinkin tapiolassa. Tähän mennessä minulle on korvattu kaikki todella hyvin. Minulla oli kyllä kaskovakuutus pyörässä.
Tähan asti korvattuja:
-pyöräni lunastettiin
-kaikki vaatteeni sekä ajovarusteeni korvattiin
-kaikki sairaalasta tulleet kulut (tehohoito, leikkaus, osastolla olo, kontrolli käynnit, yms)
-tähän astiset kuntoutuskulut (35 kertaa) sekä myös matkakulut julkisella kulkuneuvolla kuntoutukseen
-olen saanut myös kotihoitotukea
-olen saanut korvausta ansionmenetystä tällä hetkellä 6kk
-lääkkeet sekä sidostarvikkeet
-kivusta sekä särystäkin on korvattu
-kotisairaanhoito

Mikäli vakuutusyhtiö korvaa kaikki noin hyvin, niin mitä merkitystä on sitten on muutamasta satasessa vakuutuksen hinnassa tinkiä. Jos kerran sattuu pahasti käymään, niin silloin osaa hyvää vakuutusta arvostaa ja pahoittelen jos kolarointini on nostanut vakuutuksien hintoja.

Edit:tämä juttu ei sitten ole mitään aprillipilaa.

Kehveli, jos haltija on isäni, niin vakuutusmaksu on 7kk ajoajalla 946€. Jos olen minä, niin vakuutusmaksu on 1086€. ei perse, nykynen tapiolan vakuutus on halvempi.
omg.gif
Mutta jos isäsi nimi on rekisteriotteessa ni vakuutuksenhan voi ottaa hänen nimiinsä.. oli hän haltija tai omistaja..
Ja mikä sen sinne estää lisäämästä, eihän uusi ote maksa kuitenkaan ku n.10€

Älytön systeemi! Jos ottaa pyörän käyttöön 15.4 ja seisontaan 15.10, eli ajoaikaa tulee se 6kk, niin Tapiola laskuttaakin 7 kuukaudelta. Vain täydet 30pv hyväksytään seisontaann molemmissa päissä, vaikka pyörä on on ennen ja jälkeen kautta koko talven seisonnassa. Jos oikein ymmärsin.

Mä kerkesin kans jo riemuitsemaan että firebladeen maksaa liikennevak. 270€/vuosi, kunnes hokasin ton tapiolan aprillia syö silliä jutun (seisonta). loppusumma olikin n. 200€ pohjolaa kalliimpi(pelkästään liikennevak.) joten pysytään edelleen uskollisesti pohjolan asiakkaina, ja mopot ehkä esi viikonloppuna ajoon
062802moto_prv.gif

Mulle antoi tiskillä eilen hinnaksi 628€ vuosi, liikenne+kasko.
Mukana kaikki mahdolliset alennukset ja bonukset, hinta oli 70€ halvempi kuin Pohjolan.
Jos oikein ymmärsin niin vakuutus on voimassa KOKO vuoden mutta mikäli seisontaa tapahtuu 1.4-31.10 välisenä aikana niin seisonnan ajalta saa hyvityksen kokonaisilta kuukausilta.
Missään ei mielestäni ole sanottu että vakuutus ei olisi voimassa vaikkapa maaliskuussa, puheeksi tuli virkailijan kanssa etelään suuntautuva ajoreissu ennen ajokauden alkua täällä.
Parempi tuote minun mielestäni kun Pohjolan, halvempikin minulle ainakin. Ja mopo on 01 tonninen gixu.

Back