• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tankkaus kypärä päässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pepper
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä tulee otettu kypärä pois päästä, jos joutuu kassalle maksamaan, samalla saa tuuletettua hiuksia ja kypäräkin hiukka "jäähtyy". Kylmäasemilla ei tule riisuttua, ellei ole sitten pidempi rupeama ajamista takana.
On se aika groteskia katsella, kun aikuiset äijät syövät karjalalippis tai pipo päässä keskellä kesää, mutta sehän on "kotoa opittu" (jos mitään on opetettu) tapa pitkälle. Kohteliaisuus kun tahtoo olla tänä päivänä kortilla, ellei ole
033102ass_1_prv.gif
tiedossa.
biggrin.gif
wink.gif

Eli miten muut, ite en joka kerta jaksa ottaa kypärää pois jos käyn pikasesti tankilla. Toissa päivänä myyjä rupes vaatiin et ota kypärä pois, sanoin et ei mun tartte enkä tee mitään mitä en halua(ite aloitti töykeästi joten vastasin samalla mitalla). Sanoi et seuraavalla kerralla sammuttaa pumpun jos en ota, tuumasin et onpa tos vieressäkin asema josta bensaa tulee ja sielä meidän kulkineet tästä lähtien tankataankin, saattaapi sana mun suusta levitä myös tutuillekkin...
tounge.gif
Meni hiljaseksi kun sanoin et asema vaihtuu, ollut vaki tankkaus paikka jo useamman vuoden ja myyjä kyl tunnistaa mut vaikka kypärä päässä...
Itselläni menee suurinpiirtein sama aika aina tankilla (pikaisesti??)

Miulla ei ole ollut mitään ongelmia, vaikka teen varsin usein tuota että painelen sisälle maksamaan kypärä päässä. En yksinkertaisesti jaksa ottaa silmälaseja pois, sit kypärää, sit huppua, jotta voisin käydä pyörähtämässä n. 30 sek ajan sisällä, ja sit sovitella huppua, kypärää ja rillejä (jotka on se v-mäisin osa tässä ketjussa) taas takaisin päähän jos tiedän että matka jatkuu samantien kuitenkin. Eri asia sit tietty jos pitää jotain luovaa taukoa vähän muuten.

Kerran olin aikeissa mennä tankattuani kypärä päässä maksamaan ja sitten päädyinkin/jouduinkin riisumaan sen kuitenkin; tämäkin johtui siitä, että olin unohtanut lompakon kotiin ja tuli tarve näyttää pärstäkerroin jotta tuttu myyjä varmasti tunnistaisi miut ja päästäisi hakemaan sen lompakon (ja kyllä päästi, toim. huom.).

Ja ai niin; juhannuksen paluumatkalla myönnän käyneeni myös kusella huoltsikan vessassa kypärä päässä; oli ihan naurettavan kova hätä, ei ehtinyt riisua sitä.
lookaround_orig.gif

Edit: Muiden naisten ilmeet oli silloin näkemisen arvoisia, mustissa nahkavermeissä ja peilivisiirillä varustetulla kypärällä ilmestyin yhtäkkiä sinne vessaan kuin joku The Stig-kopio.  
biggrin.gif

Yritän aina asioida prätkällä automaatilla, ellei onnistu niin kyllä potta lähtee päästä, jos sisälle joutuu menemään. Muutenkin tulee noissa ajokamppeissa kuuma nopeasti. En käytä silmälaseja.

Kylmällä tankatessa en ota pois, mutta jos kassalle menen niin totta kai otan pois! eihän sun pakko oo varmaankaan kypärää pois ottaa, mutta järjenkäyttö on taas sallittu... voi hyvää päivää millaisista asioista jaksetaan tehdä ongelma! käveletkö sä hitto kaupassakin se potta päässä? jos et jaksa ottaa kypärää pois miksi et voi tankata siinä automaatilla?

Kylmällä tankatessa en ota pois, mutta jos kassalle menen niin totta kai otan pois!  eihän sun pakko oo varmaankaan kypärää pois ottaa, mutta järjenkäyttö on taas sallittu... voi hyvää päivää millaisista asioista jaksetaan tehdä ongelma! käveletkö sä hitto kaupassakin se potta päässä? jos et jaksa ottaa kypärää pois miksi et voi tankata siinä automaatilla?
Mä en edeelleenkään tee sitä mitä en halua, en tee asiasta vaikeeta vaihdan asemaa ja ei kauppaan mennään meillä kotilolla, en omista pyörääni peräkärryä jolla saa ruuat ja juomat kotio
cool.gif
Mikä vit.. jeesustelia olet, joku katkeroitunut tankkaajapoika vai...

Jos pelkästään tankilla käy nii sitte kypärä päässä ku ei jaksa käydä ottaa poies, jos on muutaki asiaa huoltsikalla ni sit kypärä veks..

Yleensä otan kypärän heti alkuun pois päästä ja laitan vaikka polttoainepumpun päälle, sellaiselle kannelle.
Sitten tankkaan ja ja siirrän pyörän pois pumpulta.
Maksamaan sisälle ja sitten kastelen paperin jossa pesen visiirin puhtaaksi.
Potta päähän ja menoksi.

Just tänään tulin kotiin Euroopan reissulta, 4800 kilsaa ja risat, tankkaus noin 370 ... 440 km välein - VStrommissa kun mahtuu 22 litraa tankkiin, voi ajaa muutaman huoltoaseman ohittekin ...

Joka tapauksessa jokainen tankkaus palveluasemalla ja maksu kassalle kypärä päässä. Itävallassa Billan halpa-asemalla kassa käski "sitten seuraavalla kerralla" ottamaan kypärän pois mutta muilla asemilla asia ei herättänyt minkäänlaisia tunteita. Tosin tapahtuman jälkeen kyseinen ketju joutui mulla boikottiin ;-)

Englannin reissua suunnitellessani siellä asuva orggilainen neuvoi ottamaan kypärän päästä tankatessani ja näin teinkin eikä ongelmia ollut kertaakaan. USA:ssa tänä kesänä parilla asemalla käskettiin ottamaan kypärä pois. USA:ssa oli käytössä avokypärä. Englannissa avattava umpipotta. Korttiasemilla en ole riisunut kypärää. Videoinnin takia uskoisin naaman näyttämisen olevan tärkeä ja mikäs siinä kun omatunto on puhdas ja joitakin kiinnostaa nähdä karvainen motoristin pärstä.
033102beer_1_prv.gif

Mä en edeelleenkään tee sitä mitä en halua, en tee asiasta vaikeeta vaihdan asemaa ja ei kauppaan mennään meillä kotilolla, en omista pyörääni peräkärryä jolla saa ruuat ja juomat kotio  
cool.gif
Mikä vit.. jeesustelia olet, joku katkeroitunut tankkaajapoika vai...
En ole tankkaajapoika en, katkeroitunut ehkä, jokainen tyylillään, lähinnä tuo kypärän riisumis asia on mulla kohteliaisuus. voin kuvitella että palvelevan henkilön on miellyttävämpi palvella asiakasta jonka kasvot näkee selvästi! vaikka olisikin visiiri auki, peittää kypärä kuitenkin päätä. kuten riisun aurinkolasitkin puhuessani tuntemattomalle. käytös tapoja voi pitää vaikka olisikin perjaatteen mies!

et tee mitä et halua? vaikea uskoa mutta jos niin kerran sanot!

Näin itse asiakaspalvelukouluttajana, muistuttaisin teitä arvon motoristiystävät käytöstavoista.
Aina sanotaan, että niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. Tää kypärä päässä maksaminen on aivan verratavissa siihen, että luukuttaa mp3:sta tai puhuu kännykkään kovaan ääneen asiakaspalvelutilanteessa..
Aina sitä palvelua ollaan (itsekin olen) vaatimassa, mutta itse saatetaan käyttäytyä kuin maailman ainoat ihmiset.. Ja on se mun mielestä nuijan näköistä vetää sisällä kypärä päässä.. Tytötkin tykkää enemmän jos näkyy simmut
smile_org.gif

Ennenkuin tissi-, uskonto- ja delvacmiehet nitisee, ilmoitan poistaneeni useita turhia em. aiheita käsitteleviä viestejä tästä ketjusta. Kiitos.
cool.gif

Kylmämaatilla kypärä pysyy päässä, sisälle maksettavassa mittarissa otan kypärän pois jo ennen tankkausta.
Huoltsikalle tai muuhun julkiseen tilaan ei koskaan kypärä päässä.

Tankkaan ja maksan aina kypätä päässä, jos ei ole aikomusta jäädä kahville tms. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa..

Euroopan puolessa on monessa paikkaa huoltoaseman ovenpielessä kieltomerkki ettei saa mennä kypärä päässä maksamaan! Eli sellasessa paikassa en menis kypärä päässä maksua suorittamaan...

Olen tankannut sekä kypärä päässä että ilman. En ole ottanut kypärää päästä niinä kertoina, jolloin mittareilla on suorastaan jonoa, jottei seuraavan tankkaajan tarvitsisi odottaa, että laitan takaisin korvatulpat, hupun ja lasit. Eipä kassalla ole koskaan tullut kypärästä sanomista.
Useimmiten pyrin tankatessa valitsemaan korttiautomaatin, jos sellainen vain löytyy. Eipä silloin tarvitse mennä kassaa häiritsemään lainkaan. Suosin myös kylmäasemia siksi, että tankkaaminen niillä on vaivattomampaa ja usein myös edullisempaa.

Kannatan myös hyviä käytöstapoja ja sisätiloissa otankin aina päähineen päästä, jos sellainen sattuu olemaan päässä. Ikävä kyllä on yhä yleisempää, että syödäänkin päähine päässä. Eikä siihen syyllisty pelkästään nuoret.

Asiakaspalvelussakin on muistettava hyvät käytöstavat. Vaihtaisin myös asemaa, jos joku kassahenkilö alkaisi määräilemään töykeästi.

Italiassa ja Saksassa oli pumpuissa tarra jossa määrättiin ottamaan kypärä päästä kun menet sisään asemalle

On tässäkin näemmä tavat muuttuneet. Kun mopoille tuli kypäräpakko, kaupassa kypärä päässä kävelleitä papparaisia naureskeltiin. Tätä lukiessa tuntuu että ainakin nuorempi pää on ottanut noiden pappojen tavan käyttöön eli kypärä päässä sisälle vaan. Viihtyyhän ne tosin pipokin päässä kesä kuumalla. Kovin on kiireistä porukkaa kun ei ehdi edes kypärää pois ottaa.

Lakki/kypärä päästä sisälle mennessä. Ja itseasiassa tulee ripustettua automaatillakin peiliin, pikalukko on helppo napsauttaa auki/kiinni.
Suomessa on muuten Forexilla kypäräkielto ovessa. Käykääpä kokeilemassa rahanvaihtoa potta päässä?  
smile_org.gif

Nuoriso varmaan ajattelee että hiukset on sekaisin eikä sen takia uskalla ottaa lakkia/kypärää/pipoa sisällä päästä? Menee maine jos geelitukka on huonosti  
wink.gif

Back