• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tankkaus kypärä päässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pepper
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Automaatilla tankatessa painan mp3-soittimesta virrat pois
Pistän viellä tähän samaan että saako ajaessa kuunnella musiikkia ihan huoletta? En tiedä onko olemassa sääntöä joka velvoittaa ajajaa kuulemaan mitä ympärillä tapahtuu.

Autoa ajaessa kuitenkin kuulee jotain ympäristöstä vaikka musiikkia suhteeellisen kovalla kuunteleekin.

Omat napit istuvat paikoilleen senverran hyvin ettei mitään ulkopuolista melua läpi pääse.

Mjää käytän melkeinpäs aina kylmäasemia. Ei oo kukaan tullut vaatimaan kypärää pois päästä
tounge.gif

- P

Automaatilla tankatessa painan mp3-soittimesta virrat pois
Pistän viellä tähän samaan että saako ajaessa kuunnella musiikkia ihan huoletta? En tiedä onko olemassa sääntöä joka velvoittaa ajajaa kuulemaan mitä ympärillä tapahtuu.

Autoa ajaessa kuitenkin kuulee jotain ympäristöstä vaikka musiikkia suhteeellisen kovalla kuunteleekin.

Omat napit istuvat paikoilleen senverran hyvin ettei mitään ulkopuolista melua läpi pääse.
Saa kuunnella, mutta hälytysajoneuvojen ääni pitäisi kuulla. Näin autokoulussa itselleni opastettiin
smile_org.gif

Tankkaan automaatista kypärä päässä, vaikka mulla toi keula/leukaportti onkin. Jos menen sisälle, kypärä lähtee päästä. Mulla ei anna moraali myöten kulkea ympäriinsä kypärä auki, on se niin kaunis avoimena.

Tankkaan ja aina ajan asemalta parkkiinkin kypärä päässä mutta jos sisälle menen maksamaan niin yhtälailla lakkikin kuin kypäräkin lähtee pois jo pelkästään kohteliaisuus syistä(eikö näin joskus opetettu)  
smile_org.gif
 Niin väsynyt tai laiska en koskaan ole.

Tässä maassa ei liikaa hyviä tapoja ole niin koitan pitää niistä pienemmistä edes kiinni.
+1 tuolle ja...

lisäyksenä/tarkennuksena edelliseen postaukseeni vielä että monissa liikkeissä on turvakamerat ja näiden kuvista on mahdoton tunnistaa henkilöä mikäli kasvot ovat osittainkin peitetyt. Toisaalta, kassahenkilökunnallakin on toivoton tehtävä varmistaa maksajan henkilöllisyys kortilla maksaessa jos näkyvissä on vain silmät.

Avattava kypärä on varmaan tuossakin mielessä ihan hyvä.

95%:a tankkauksista maksan kassalla ja aina olen kypärä päässä sen tehnyt. Ei ole koskaan tullut mitään sanomista enkä jatkossakaan sitä ala riisumaan pois
033102bebe_1_prv.gif

Olen tankannut kypärä päässä ja maksanut kassallakin se päässä, sekä suomessa että ulkomailla. Kyllä se raha on aina kelvannut eikä asiasta ole mitään haloota noussut. Useinmiten kyllä tankaan kylmäasemilla.

sanoi:
sehän voi vaikka pelästyä  
nixweiss.gif

No on tuohonkin taas tulkinnanvaraa, jos mulla on, mulle tyypillinen laiskan äijän perustyypillinen parransänki päällänsä niin ihan myyjätytön parasta ajatellen...en poista ruukkua..
tounge.gif

Tai sitten pitää olla supliikkimies muuten jottei se onneton pelästy pyörryksiin..
tounge.gif

Kyllä kypärä päässä tankkaan ja myös maksan jos sisälle maksan. Pidän sitä liian työläänä ottaa pois, kun pitää sen jälkeen asetella niitä laseja paikalleen ja huppua yms. Aika on rahaa.

Ilman muuta otan kypärän pois päästä kun menen sisälle maksamaan. Muuten pidän kypärän päässä jos käytän kylmä asemia. Turhaa en ota kypärää päästä pois kun tankkaan prätkän. Säästyy aikaa siinäkin.

Jos mä meen aurinkoisena päivänä kukkakirjaillussa nahkatakissa sisään huoltoasemalle kypärä päässä niin tuskin se kassaneiti (on yleensä naishenkilö) pelästyy, sitä paitsi naiset saa pitää hattua päässä sisätiloissakin, noin niinkun yleisesti.  
tounge.gif

Mutta kun noita ryöstöjä tapahtuu kumminkin aika usein niin onhan se toki rehdeissä aikeissa olevalta henkilöltä kohteliasta näyttää nassunsa kokonaan vastapuolelle. Mietipä omalle kohalles.

Olin penskana töissä 24h-asemalla, jossa oli käytössä tankkauslupa-nappi joka mittarille erikseen. Kyllä minulla oli tapana katsoa kamerasta tarttuiko naama nauhalle, ja jos siellä oli naama peitossa mopopoika, alppihiihtäjä tai joku muu huivibandiitti niin nappi odotti. Toiset tajusivat, toiset tulivat sisälle kysymään miksei tule ainetta ja siinä vaiheessa ottivat vermeet pois. Jälkimmäisille vastasin vain että juuri painoin nappia, mene vaan tankkaamaan. Niille jotka uunoilivat sukka päässä sisään vastasin "Mitä? En saa selvää kun sulla on toi XXX päässä." ja sitten kuten edellä.

Moiseen käytökseen innoittivat ahkerat bensanpöllijät, joilla oli ihmeellinen taipumus "sattua" tankille kuraisin rekkarein (puhtaassa autossa) leveä lippis tai lierihattu päässä.

Silloin tuli myös hätisteltyä myymälästä tietyn sortin näpistäjälaumat, poistettua öisin känniääliöitä ja muutenkin pidettyä paikkaa säällisessä järjestyksessä. Ei varmaankaan onnistuisi nykyään, raastuvassa tai lasaretissa olisi samanlaisilla otteilla.

Itse näytän naamani tankatessa, paitsi matka-ajossa kun tulee topatuksi automaateilla. Sama koskee kaikkea asiointia liikkeissä. Maailmalla säästyy monelta kireältä asiakaspalvelijalta ja jopa hankaluuksilta samalla reseptillä, nimim. baarinpitäjäkaverilla Fort Worthissa baseballmaila ja haulikko tiskin alla!

Esson baareissa en jaksa notkua.
Niissä ei tarvii enää notkua, kun niitä ei ole  
wink.gif

Ja juuh, ex-esson kassatätinä en kyllä karsasta yhtään kypärä päässä sisään tulevia asiakkaita.
Kaiken maailman muita "piripäitä" kylläkin, mutta ne ei onneks ainakaan vielä ole liikkunu mopolla ja tullu sisään potta päässä  
tounge.gif

Ite tankkaan lähes aina kylmäasemalla..halvempaa ja kätevää  
smile_org.gif

Tuli tuossa muutamia kysymyksiä mieleen: oliko ensimmäinen kerta kun rahastamassa oli joku muu kuin se tuttu myyjä? Tankkaatko muilta asemilta ja jos tankkaat niin käytkö silloinkin maksamassa kypärä päässä?
Sama naama sielä oli niin ku aina eikä aikasemmin mitään ole mutissut.Muilta asemilta en ole juurikaan tankannut(tuo on niin lähellä et pystyn parvekkeelta heittään sitä myyjää kivellä  
biggrin.gif
) Tietty jos reissussa on, mut sillon on harvemmin mihinkään kiire, rööki tarttee "väliajalla" kuitenkin poltella ja se ei kypärä päässä onnistu  
tounge.gif
No tarttee ruveta kiusaan naapuri aseman myyjiä kypärä päässä  
biggrin.gif

kyllähän se on tympeetä kun joutuu ottaa pois mutta jos kortilla maksaa niin ihan ymmärrettävää. monesti tupakkaa ostaessa joutuu kanssa ottamaan kypärän pois kun eivät usko että on sama mies kortissa ja potan sisällä.

Kypärä päässä aina tankatessa ja maksaessa!!
95% kylmä asemilla tankaan!
Kypärä päässä myyjät vaan hymyilly ku ei saa mitää selvää puheesta!!
biggrin.gif

Enkä ala riisuu kypärää! on se sen verran nätti!!

Missä noin kallista tupakkaa myydään, että pitää henkkarit näyttää vai onko sulla lärvikuva pankkikortissa(pitäs kyllä olla pakollisena)?

Back