• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tankkaus kypärä päässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pepper
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli miten muut, ite en joka kerta jaksa ottaa kypärää pois jos käyn pikasesti tankilla. Toissa päivänä myyjä rupes vaatiin et ota kypärä pois, sanoin et ei mun tartte enkä tee mitään mitä en halua(ite aloitti töykeästi joten vastasin samalla mitalla). Sanoi et seuraavalla kerralla sammuttaa pumpun jos en ota, tuumasin et onpa tos vieressäkin asema josta bensaa tulee ja sielä meidän kulkineet tästä lähtien tankataankin, saattaapi sana mun suusta levitä myös tutuillekkin...
tounge.gif
Meni hiljaseksi kun sanoin et asema vaihtuu, ollut vaki tankkaus paikka jo useamman vuoden ja myyjä kyl tunnistaa mut vaikka kypärä päässä...

Siis kävitkö maksamassa sisällä?
Lähes ainahan minä kypärä päässä tankkaan, mutta maksan kortilla

Onhan se _TAVALLAAN_ ymmärrettävää että halutaan nähdä kasvot esim kassalla mennessä. Tuskin saat kovin hyvää vastaanottoa vaikka hiihtomaski naamalla tai sukkahousut päässä.

Ite tankkaan kypärä päässä=) Tosin suosin kylmäasemia. Niissä on halvempaa.

No ulkomailla tuota ei ainakaan kannata yrittää, siellä äkkiä kolahtaa ovat kiinni ja sitten mennään. Siellä ollaan aika hermostuneita kypärä päässä tehtyjen ryöstöjen takia. Itse otan kypärän pois jos maksan kassalle. Yleensä pyrin käyttämään korttitankkausta niin voi ihan rauhassa pitää kypärän päässään.

Ihme hommaa..Ei ymmärrä.Samaan tyyliin toimin ite,jos en jaksa ottaa kypärää pois niin tankkaan se päässä ja maksan sisää & kortilla..Ei koskaan mitään vastaavaa tapahtunut enkä edes kuullu moisesta.Aika
033102ass_1_prv.gif

Tähän mennessä olen tankannut pyörän aina automaatista, kortilla ja kypärä päässä.

Automaatilla tankatessa painan mp3-soittimesta virrat pois kun kerran jäi kolari kuulematta ja jos joku haluaa rupatella niin ei tarvi sanoa, että oota. Mutta kypärä pysyy päässä, mutta jos sisälle menen maksamaan niin otan viimestään ennen kassaa pois.

Muutaman kerran olen käynyt huoltsikalla sisällä kypärä päässä maksamassa eikä ole edes tullut mieleen että siinä ois jotain kummallista, mutta tarkemmin ajateltuna se voi tosiaan olla kassasta jopa pelottavaa. Eli tästä lähtien otan kypärän pois.

Tankkaan aina kypärä päässä, kun ei ole pyörässä mitään järkevää paikkaa mihin sen pistää tankkauksen ajaksi. Eipä ole pumppuja tähän asti suljettu... Niin juu ja siirrän tarvittaessa pyörän pois jakajalta. Maksamassa käymisen ajaksi otan kyllä kypärän sitten pois. Tankkaan vain paikoissa jossa voi maksaa sisällä käteisellä. Vanhanaikainen kun olen.

Eli miten muut, ite en joka kerta jaksa ottaa kypärää pois jos käyn pikasesti tankilla. Toissa päivänä myyjä rupes vaatiin et ota kypärä pois, sanoin et ei mun tartte enkä tee mitään mitä en halua(ite aloitti töykeästi joten vastasin samalla mitalla). Sanoi et seuraavalla kerralla sammuttaa pumpun jos en ota, tuumasin et onpa tos vieressäkin asema josta bensaa tulee ja sielä meidän kulkineet tästä lähtien tankataankin, saattaapi sana mun suusta levitä myös tutuillekkin...
tounge.gif
Meni hiljaseksi kun sanoin et asema vaihtuu, ollut vaki tankkaus paikka jo useamman vuoden ja myyjä kyl tunnistaa mut vaikka kypärä päässä...
Tuli tuossa muutamia kysymyksiä mieleen: oliko ensimmäinen kerta kun rahastamassa oli joku muu kuin se tuttu myyjä? Tankkaatko muilta asemilta ja jos tankkaat niin käytkö silloinkin maksamassa kypärä päässä?

Jos en ihan väärin muista niin jokin pykälä kieltää menemästä liikkeesseen, pankkiin jne. kasvot peitettynä. Näinä aikoina kun on liikenteessä kaiken maailman hörhäjä, joihin en sinua yritäkkään mitenkään verrata tai liittää, niin liikkeen ja sen henkilökunnan turvallisuuden vuoksi esim. kypärä päässä kassalle meneminen ei ole suotavaa eikä suositeltavaa. Osittain ymmärrän ärtymyksesi, osoittain en. Jotenkin tuntuu jo kohteliaalta ottaa kypärä pois, vaikka se vähän töitä teettääkin, kun menee sisälle liikkeeseen. Toki kertomassasi tapauksessa myyjälläkin olisi ollut mahdollisuus aloittaa keskustelu asiasta positiivisemassa sävyssä.

Ja vastauksen kysymykseesi jo varmaan arvaatkin: kypärä jää mopon päälle tai on kainalossa meninpä liikkeeseen sisälle mille asioille tahansa
biggrin.gif
tounge.gif

Muutaman kerran olen käynyt huoltsikalla sisällä kypärä päässä maksamassa eikä ole edes tullut mieleen että siinä ois jotain kummallista, mutta tarkemmin ajateltuna se voi tosiaan olla kassasta jopa pelottavaa. Eli tästä lähtien otan kypärän pois.
Tuossa on muuten pointtia, pitääpä tulevaisuudessa ottaa kypärä pois kassalla käydessä.
Nehän voi vaikka pelästyä
nixweiss.gif

Tai sit pelästyy viel enemmän kun ei oo kypärä päässä ??
baaa.gif

Kyllä on tullu tehtyä sisällä maksaminen sekä potta päässä että ilman.
Eilisellä pk-ajelulla kun koko poppoo ratsattiin, näytin kortin ja rek-otteen kypärä päässä. Ei pyytänyt poliisi poistamaan kypärää.

Keulaportti tuota varten, jos ei nappaa repiä kypärää kassaa varten pois. Lähikauppa, puhallusratsia... avattava kypärä on toisinaan ihan kätevä. Eli ei - en ole koskaan maksanut kassalle kasvojani näyttämättä, mutta kypärä päässä olen asioinut kyllä. Tuskimpa nuo korvia haluaa nähdä.

No ulkomailla tuota ei ainakaan kannata yrittää, siellä äkkiä kolahtaa ovat kiinni ja sitten mennään. Siellä ollaan aika hermostuneita kypärä päässä tehtyjen ryöstöjen takia. Itse otan kypärän pois jos maksan kassalle. Yleensä pyrin käyttämään korttitankkausta niin voi ihan rauhassa pitää kypärän päässään.
99% tankkaan kylmäasemilla. Kerran Saksassa kovalla helteellä tankkasin jostain syystä kassapumpulla, ja menin maksaan kypärä päässä. Naismyyjä hermostui kovin, ja vaatien pyysi nähdä kauniit kasvoni. Hymyili nätisti kun suostuin kypäräni päästäni pois ottamaan.

Kylmäasemilla halvempaa ja nopeampaa tankkaaminen. Esson baareissa en jaksa notkua.

Jos en ihan väärin muista niin jokin pykälä kieltää menemästä liikkeesseen, pankkiin jne. kasvot peitettynä.
Koskeeko tuo koko kasvoja??? Jos joskus joudun menemään kassalle maksamaan niin pidän yleensä kypärän päässä, mutta visiirin auki. Kyllähän he silmät näkevät. Jos jonoo, niin kypärä käteen. Saattaisihan se vaikuttaa epäilyttävältä mennä tumma visiiri kiinni ja kädet taskussa kassalle.

Tankkaan ja aina ajan asemalta parkkiinkin kypärä päässä mutta jos sisälle menen maksamaan niin yhtälailla lakkikin kuin kypäräkin lähtee pois jo pelkästään kohteliaisuus syistä(eikö näin joskus opetettu)
smile_org.gif
Niin väsynyt tai laiska en koskaan ole.

Tässä maassa ei liikaa hyviä tapoja ole niin koitan pitää niistä pienemmistä edes kiinni.

Back